PDA

Bekijk Volledige Versie : Shared webhosting weinig ruimte



Automaticoo
29/01/13, 13:44
Beste Webhostingtalk,

Een klant van mij heeft zijn website draaien bij oxilion (h5 pakket). Alleen regelmatig krijg ik telefoontjes dat zijn mailbox vol. De webmail is op dit moment niet meer bereikbaar en ik moet dan via ftp zijn mailbox schoonmaken. Dit werkt niet echt prettig vandaar dat ik erover zat te denken om hem te adviseren om een ander pakket te nemen.

Het viel mij toen op dat de 200mb die oxilion bied per maand voor 2,50 erg weinig is vergeleken met andere hosting's bedrijven. Bijvoorbeeld bij pcextreme krijg je bij vergelijkbare prijzen al snel 25gb toegewezen.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het kan dat oxilion voor zulke prijzen zo weinig ruimte bied waarbij het duurste pakket 25 euro per maand maar 4gb geeft?

systemdeveloper
29/01/13, 13:55
Oxllion zal eelijkere prijzen rekenen en minder/niet oversellen.

t.bloo
29/01/13, 13:58
Dat zijn toch helemaal geen rare prijzen? Juist dat pakket van PCX is belachelijk goedkoop. Het is maar net wat je als marketing kiest, met name overselling bepaalt veel.

Automaticoo
29/01/13, 14:15
Heb overselling opgezocht op dit forum en snap nu waarom de prijzen zo kunnen variëren en extreem goedkoop kunnen zijn. Ik ga nog wel zoeken naar meer ruimte omdat ik 200mb zelf ook voor een mailbox weinig vind.

Spyder01
29/01/13, 14:33
De prijzen vind ik nog niet eens zo gek. Dat is nu eenmaal een verschil in bedrijfsvoering. Die prijzen komen niet uit de lucht vallen en zullen bestaan uit een stukje afschrijving, gebruik, support, marge.

De tijd van 10MB ruimte voor 200 gulden per jaar zijn we echter wel al lang voorbij ;-)

IT-worX
29/01/13, 15:47
Spyder : op algemeen verzoek kunnen die wel teruggebracht worden vermoed ik? :p

vDyl
29/01/13, 16:05
Er zijn hosters die nog in het sms tijdperk zijn blijven hangen. Gewoon een ander zoeken die voor een redelijker bedrag hosting aanbied. Hosting is niet meer duur. Het is verzadigd net als de telecombranche en kleine vissen zullen moeten vechten voor hun brood.

Automaticoo
29/01/13, 16:51
Bedankt voor je reacties allemaal. vDyl ik ga inderdaad een andere hoster zoeken. Ik hoef geen honderden gb's aan ruimte maar een mailbox van 200mb is vol na enkele grote attachments. Zeker in het tijdperk waarin gmail, hotmail standaard 10gb geven en outlook.com tegenwoordig onbeperkt is (meeschaalt met gebruik).

IT-worX
29/01/13, 16:54
Dat kan je overigens ook doen hé
je webruimte daar laten, en via google apps werken voor je mail.

SF-Jeroen
29/01/13, 17:23
Dat PCextreme goedkoper is betekend niet dat ze slechter zijn. Overselling kan op een positieve manier en op een negatieve. Als 90% van de klanten
de 25 GB nooit vol krijgt, en PCextreme tienduizenden klanten heeft, maakt het ook niets uit als jij wel de 25 gb vol krijgt. Dat ze er niet van uitgaan dat alle 10.000 klanten de volledige 25 GB gebruiken hoeft dan niet negatief te zijn. Je kunt deze immers gebruiken en tegen een goede performance. Oversellen is pas wanneer je mogelijk niet / niet optimaal kunt gebruiken waarvoor je betaald. Dit noem ik gewoon schaalvoordeel. Niks slechts mee. Clusters van PCX zijn prima ingericht en waarschijnlijk redundanter dan losse servers ergens anders.

The-BosS
29/01/13, 22:50
Staar je ook niet blind op het feit van je eigenlijke webspace, maar neem alles in rekening zoals support, uptime garantie, traffiek, .... Hou er verder ook mee rekening dat 200MB webspace niet wil zeggen dat je maar 200MB hd space gebruikt, als je bvb een backup hebt met retentie van 8 dagen gebruik je in feite 9 x 200MB space (1,8GB) als dit dan op een raid staat moet je dat ook nog eens verdubbelen.

Probeer dan ook appels met appels te vergelijken en niet met peren in de mate van het mogelijke.