PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontevreden



sandy
23/01/13, 15:54
Hallo,

Ik wil jullie allemaal een goeie raad geven !!
gebruik geen hosting bij cloudvps.nl !!

waarom niet ?

Support is er bijna niet, je moet 4 dagen wachten op antwoord, of je krijgt een uitleg zoals "doe eens #man top"

Volgens mij leveren ze niet wat je vraagt, 4 CPU's en 4GB memory met 4GB swap moet je volgens mij niet elke dag booten omdat die zonder memory zit, ik heb nu een andere hoster met hetzelfde paket en dit werkt uitermate goed ! het werkt gewoon als een trein.

na opzegging van het contract kijg je een tegoed !!
Neen niet op je rekening maar op een tegoed bij hen ....
Wat ben je nou in godsnaam met een tegoed als je geen service meer wil bij hen.
Ik wil gewoon me resterend tegoed terug !!!

afzetters !!!

joriz
23/01/13, 16:41
man top lijkt me een prima oplossing om uit te zoeken wat zo veel werkgeheugen gebruikt waardoor je de VPS steeds gaat herstarten.

Had je een extra service contract afgenomen? Anders ben ik toch echt bang dat je het bij de meeste VPS boeren zelf moet uitzoeken.

®on
23/01/13, 16:57
Beetje kortzichtige en eenzijdige posting imho.

Het tegoed verhaal had je kunnen en moeten weten. Niet eens diep weggestopt in de Algemene voorwaarden, maar duidelijk in het orderproces:

Facturen worden bij een downgrade gecorrigeerd met stortingen op het kortingssaldo. Als u binnen de eerste 14 dagen uw eerste vps opzegt dan heeft u recht op restitutie of een credit nota.

dicktump
23/01/13, 17:00
Had je wel een SLA bij CloudVPS, waar ook de garanties in stonden die je van ze hebt verwacht?

Verder zegt de hoeveelheid geheugen op zich weinig over of je server wel of niet 'out of memory' kan raken. Het is natuurlijk sterk afhankelijk van het geheugengebruik, wat o.a. weer afhankelijk is van de configuratie en processen die er draaien. Een SLA kan ook hierbij weer helpen als je zelf niet voldoende kennis hebt om dit soort problemen uit te zoeken.

Keizer
23/01/13, 18:11
Ik heb ook problemen gehad met een VPS bij hun.

4 dagen na bestelling begonnen met spelen. Eerst maar eens een nieuwe user aanmaken. "adduser" duurde een seconde of 5, wow, nog nooit meegemaakt. Daarna "passwd", duurde nóg langer.. Ok, zal wel een korte hick-up zijn (was 's nachts, dacht mss aan backups oid). Geprobeerd een HL server op te starten op een kale CentOS, segmentation faults en andere ellende. Ok, zal wel aan mij liggen, dacht ik.

Dag later de VPS opnieuw geïnstalleerd via het panel (wat overigens prima in orde is), Ubuntu deze keer. Nu zou het installeren van een HL server nog simpeler moeten zijn. Maar helaas, zelfde variabele wachttijden voor de meest simpele commando's (adduser/passwd/ls/top/cd gewoon basis dingen), nog steeds segmenation faults en vage meldingen (ik ben geen pro dus weet ook niet wat er mis was.

Dus ik maar mailen, probleem werd beaamd, dus eerst moest een fsck uitgevoerd worden. Hielp niet. Toen nog na wat dagen geprutst en gemaild te hebben zeiden ze:


Ik heb het inderdaad gemerkt, het is mogelijk dat wij dit uitzoeken voor u om te zien waar deze vertraging vandaan komt. Echter word de support op een counterstrike server lastig, omdat dit niet door ons ontwikkeld word.

Ik snap dat je counterstrike niet support, maar de gehele VPS is bagger en loopt voor geen meter. Een KALE vps met geheugen upgrade die de meest simpele commando's niet binnen 5 seconden kan uitvoeren, daar kan je niets mee.

Dus direct op mijn allervriendelijkst opgezegd, en mijn verlies genomen, want ik was helaas een dag of 2 te laat om nog binnen de 14 dagen proefperiode te vallen.

En waarom ik dit post? Omdat ze deze topic misschien gaan lezen en zich dan hopelijk gaan realiseren dat ze klanten ietsjes beter moeten helpen in plaats van het verschuilen achter SLA's en andere onzin.

Yourwebhoster
23/01/13, 19:38
Mijn ervaring met cloudvps is beter dan die van jullie. Ook ik heb last gehad van performance problemen maar na een migratie met een ander cluster waren de problemen opgelost. Ook is de communicatie naar mijn ervaring goed (beter dan bij TransIP die soms gesloten zijn over bepaalde problemen).

Keizer
23/01/13, 21:32
Dan zat ik waarschijnlijk ook op het verkeerde cluster ;)

Mark17
23/01/13, 21:56
Bij een unmanaged VPS lijkt het mij dat je als leverancier een basis kennis bij de klant mag verwachten. Een verwijzing naar "top" zou naar mijn idee niet nodig moeten zijn (dit lijkt mij voor de gemiddelde Linux beheerder tot de basiskennis te behoren). Overigens kun je ervoor kiezen om ook zonder beheer/SLA/etc. meer voor een klant te doen als deze problemen ervaart.

Een traagheid waarbij een commando als passwd al traag is (meerdere seconden er over doet) op een net geïnstalleerde VPS dan lijkt er ergens iets overbelast.

sandy
23/01/13, 22:00
Ik denk ook dat ik op die cluster zat :-)

soit ...

Het is zoals Keizer zegt

Een klein beetje hulp is toch niet teveel gevraagd ook al heb je geen pokke dure SLA.

Mijn huidige hoster heeft mij gewoon bij de opzet geholpen, en hier en daar nog wat kleine dingetjes
2 uurtjes werk en geen miserie meer ... wat moet je nog meer hebben ?

Ik blijf erbij ... de VPS bij cloudvps is gewoon heel traag.
Memory word opgegeten door .... niks dat ik kon zien ( mijn huidige VPS heeft dit probleem niet, en de site is een simpele copy )
oplossing was om nog meer memory te bestellen , do'hhh ... ja dat zal wel ... zakke-vullers noemen ze dat hier!!


ik vind het gewoon niet kunnen dat ze je geld ook al is het maar deels niet terug geven.
Ik zou liegen , ze geven het wel terug , je moet het enkel bij hen op consumeren .... heel vaag en bizar, niet ?!
wat moet ik nu met een tegoed bij een provider waar ik helaas niks meer wil met te maken hebben.

AL een geluk dat ik per maand betaal en niet betaald heb voor een jaar, ik was anders 800€ kwijt.

Mooie banners hebben ze wel bij google !!
Dat moet ik wel zeggen,
maar het is niet allemaal goed wat blinkt !!

cyberbootje
24/01/13, 00:30
Goed, eerlijk toegegeven: het is een "klaag post/thread".
Maar wat ik nou niet snap, waarom geven jullie nou advies en waarom dingen noemen als: "klant moet verstand hebben bij een unmanaged server" ?

Als je beginpost leest dan weet je toch al hoe laat het is? Dit heeft niks met kunde/onkunde te maken, laat staan met troubleshooten.
Ram wat zomaar gebruikt wordt en het feit dat simpele commando's lang op zich laten wachten lijkt me duidelijk zat.

Is het netjes om te klagen op een publiek forum? Nee niet echt maar aan de andere kant, hiervoor geld vragen zonder echte restitutie lijkt me nou ook niet netjes maar heej, das mijn mening en misschien is het wel niet zo gek...

sandy
24/01/13, 07:23
Niet netjes ... jah .. dat is zoals je het bekijkt
Indien CloudVPS anders (lees netjes) had gehandeld had ik deze thread nooit gestart.

Ik wil gewoon andere mensen waarschuwen voordat ze hetzelfde meemaken.
Ik heb wel degelijk kennis van een unmanaged server, en stomme opmerkingen zoals lees eens de handleiding van top, daar ben ik niet met gediend.

Ik wou gewoon aankaarten dat hun server TRAAG was, en memory bijkopen is een zakkenvullende optie en geen oplossing.
Voor een forum met 200 connecties is 4GB méér dan genoeg.

soit ... ik heb mijn goesting gezegd, en dit is mijn mening.
Hier gaan er voorstanders van zijn en tegenstanders.

Dezo
24/01/13, 07:49
Dan zat ik waarschijnlijk ook op het verkeerde cluster ;)

Of zijn de clusters gewoon oversold.

Dezo
24/01/13, 07:52
Goed, eerlijk toegegeven: het is een "klaag post/thread".
Maar wat ik nou niet snap, waarom geven jullie nou advies en waarom dingen noemen als: "klant moet verstand hebben bij een unmanaged server" ?

Als je beginpost leest dan weet je toch al hoe laat het is? Dit heeft niks met kunde/onkunde te maken, laat staan met troubleshooten.
Ram wat zomaar gebruikt wordt en het feit dat simpele commando's lang op zich laten wachten lijkt me duidelijk zat.

Is het netjes om te klagen op een publiek forum? Nee niet echt maar aan de andere kant, hiervoor geld vragen zonder echte restitutie lijkt me nou ook niet netjes maar heej, das mijn mening en misschien is het wel niet zo gek...

Ik begrijp soms de reacties ook niet goed, het ligt toch duidelijk aan de VPS. Als je dan je klanten niet helpt onder het mom van geen 'SLA' ben je zelf verantwoordelijk voor dergelijke topics op forums. Het wordt tijd dat webhosters ook begrijpen dat het niet alleen 'geld binnenhalen' is en verder de klant aan zijn lot overlaten.

SF-Jeroen
24/01/13, 07:54
Uitleg "man top" lijkt me te suggeren dat iets van jou veel RAM gebruikt. Welk programa gebruikt er volgens top / atop dan zoveel geheugen? En dat ze niet leveren wat ze aanbieden is natuurlijk onzin, dat kan je in enkele seconden controleren. Segmentation faults duiden (vaak) op te weinig RAM. Dus ook hier de vraag, laat eens een output van top/atop zien op het moment van de segmentation fault.

Dezo
24/01/13, 08:47
Uitleg "man top" lijkt me te suggeren dat iets van jou veel RAM gebruikt. Welk programa gebruikt er volgens top / atop dan zoveel geheugen? En dat ze niet leveren wat ze aanbieden is natuurlijk onzin, dat kan je in enkele seconden controleren. Segmentation faults duiden (vaak) op te weinig RAM. Dus ook hier de vraag, laat eens een output van top/atop zien op het moment van de segmentation fault.

Het ging toch ook over een kale VPS die al traag was.

Apoc
24/01/13, 12:48
Mijn ervaring met cloudvps is beter dan die van jullie. Ook ik heb last gehad van performance problemen maar na een migratie met een ander cluster waren de problemen opgelost.

Het punt is dat je bij deze partij die verhalen wel erg vaak hoort. Dat dit eens gebeurt, soit. Maar dat het schering en inslag is, lijkt me compleet onacceptabel.

Als ik naar de specificaties kijk en de bijbehorende prijzen, lijkt het mij erg duidelijk dat het noodzaak is dat de clusters tot het maximale gevuld worden, anders is het simpelweg niet lucratief. Maar als je dan geen degelijk product meer kan aanbieden (of althans; kan garanderen), dan draai je mijns inziens geen duurzame business.

WebMeso
24/01/13, 14:46
Je verkoopt in een ander topic je tegoed van deze partij.
http://www.webhostingtalk.nl/tweedehands-verkoop-en-aankoop/177661-cloudvps-nl-tegoed-43-62-tekoop-voor-30-a.html

Denk niet dat je met dit topic het tegoed snel kan verkopen.

Rik
24/01/13, 14:56
Je verkoopt in een ander topic je tegoed van deze partij.
http://www.webhostingtalk.nl/tweedehands-verkoop-en-aankoop/177661-cloudvps-nl-tegoed-43-62-tekoop-voor-30-a.html

Denk niet dat je met dit topic het tegoed snel kan verkopen.

Dat is dan wel weer humor op zich :clown:

Naar mijn idee mag men wel wat aan dit soort smaakmakende titels doen.
Ongeacht de inhoud van de post. Maar dat terzijde.

dicktump
24/01/13, 15:30
Het ging toch ook over een kale VPS die al traag was.
Dat is niet wat ik uit de eerste post van dit topic haalde. Had wel het duidelijk vermelden waard geweest, want daarmee is mijn reactie eigenlijk overbodig. Een lege VPS met de genoemde specificaties (4 GB RAM, etc.) hoort gewoon fatsoenlijk te functioneren.

resultaat2012
24/01/13, 15:42
In het verleden ook wel eens een VPS bij VPS cloud gehad. De image is ruk ingericht en donders veel netwerk storingen.

Bart L
24/01/13, 15:46
Je hoeft hun image toch niet te gebruiken?

Yourwebhoster
24/01/13, 19:19
Je hoeft hun image toch niet te gebruiken?

Jazeker wel; je kan niet zelf installen.

Pantsy
24/01/13, 19:45
Ik mag aannemen dat cloudvps hun images wel in orde hebben/finetuned hebben op hun eigen omgeving.

Magus
25/01/13, 10:54
<knip>
Inhoudelijke reactie mag ook gerust.