PDA

Bekijk Volledige Versie : Bereikbaarheid en support bij storing



Bobo123
16/01/13, 21:06
Ik ben student en ondernemer, dat valt prima te combineren.
Helaas kan ik alleen niet 24/7 bereikbaar zijn voor storingen en dat zou ik wel graag willen.
Zijn er partijen die dit aanbieden? Ik bedoel secondaire support / bereikbaarheid. Ik heb Evoswitch benaderd omdat ik daar de servers huis, zij werken helaas alleen voor directe klanten.
Ik ben overigens een kleine partij, het gaat om een aantal (4) vps servers, gemiddeld zijn er 3 incidenten per jaar. Maar stel dat er iets gebeurd als ik in tentamen zit dan moet dat natuurlijk opgevangen worden. Graag jullie feedback / tips / suggesties. Dank

patrickekkel
16/01/13, 21:19
Dan zal je al iemand hebben die al bij jou server moet kunnen.
En daar goede afspraken mee maken.

Awerso
16/01/13, 22:09
Je geeft aan dat het op vps servers gaat, heb je deze gevirtualiseerd op eigen hardware of huur je deze in?
Aangezien je zelf ook al aangeeft dat je niet direct klant bent bij evoswitch zou ik altijd je huidige leverancier(s) benaderen in hoeverre ze iets kunnen betekenen voor je.

Stewie
16/01/13, 22:44
Er zijn diverse hosters die daarvoor die typische Indiase callcenters voor inschakelen. Als die vertrouwd zijn met jouw systemen en jij voelt je comfortabel om hun alle toegang te geven, why not. Maar grote kans dat zij alleen de issue noteren (yes yes, I understand, call you back we will) en jij het dan weer zelf op moet lossen.

Apoc
17/01/13, 10:10
Ja, er zijn partijen die je services pro-actief kunnen beheren, en eventueel ook support aan eindklanten kunnen bieden. Waarschijnlijk zul je je servers dan wel bij de betreffende partij moeten onderbrengen.

Plaats hier eens een aanvraag: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

gjtje
17/01/13, 22:55
Je hosting partij al gevraagd? Ik neem aan dat zij sowieso mensen 24/7 hebben zitten voor support.

Apoc
18/01/13, 11:18
Je hosting partij al gevraagd? Ik neem aan dat zij sowieso mensen 24/7 hebben zitten voor support.

Dat zei hij al:


Ik heb Evoswitch benaderd omdat ik daar de servers huis, zij werken helaas alleen voor directe klanten.

The-BosS
18/01/13, 14:23
Dat zei hij al:

Dat is zijn hostingpartij niet maar het datacenter ;) anders zou hij ook niet zeggen dat evoswitch alleen voor directe klanten werkt (wat hij dus blijkbaar niet is).

Arieh
18/01/13, 16:20
Dat is zijn hostingpartij niet maar het datacenter ;) anders zou hij ook niet zeggen dat evoswitch alleen voor directe klanten werkt (wat hij dus blijkbaar niet is).

Denk eerder dat evoswitch niet de klanten van TS wil bedienen omdat die dus niet de directe klanten zijn.

dicktump
18/01/13, 16:53
Heb je niet een vriend die even kan invallen, of in elk geval de telefoontjes kan aannemen? Of dat je bijv. zo'n callcenterdienst neemt die dan een bekende van je belt. Want als je echt vragen/storingen in behandeling wilt laten nemen, moet iemand natuurlijk volledig toegang hebben tot jouw servers en jouw klantenbestand. Want er moet natuurlijk ook gecontroleerd worden of een verzoek of melding echt van jouw klant komt. Dat ze niet ineens een wachtwoordje wijzigen en doorgeven aan een totaal onbekende :)

Bobo123
19/01/13, 14:29
Neem direct af bij Evo, willen mij dus wel support bieden maar niet mijn klanten. Inmiddels heb ik een oud collega benaderd. We gaan eruit komen. Bedankt voor jullie goede ideeen!

ximple
22/01/13, 10:10
Als eenmanszaak heb je sowieso iemand nodig die je in zoon geval kan helpen. Ik deel een rack met iemand die voor mij kan inspringen, en ik voor hem. Daarnaast ook nog een top leverancier die bereid is voor mij naar het DC te rijden. Dus ik mag niet klagen..;-)

kcalliauw
22/01/13, 15:47
op http://www.odesk.com zie je dikwijls zo'n vragen langskomen. Je huurt een 1 of meerdere mensen in en die betaal je per gewerkt uur. Het zal wel even zoeken zijn naar mensen met de juiste skillset, maar moet op zich wel doenbaar zijn.

Je kunt dan ook werken met iets zoals PagerDuty waar klanten je een mail op kunnen sturen (of een auto-forward vanuit een ander domein), in PagerDuty kan je dan een lijst met e-mailadressen en/of telefoonnummers zetten die worden afgegaan wanneer er daar een e-mail op die mailbox arriveert. Dit kan je dan ook koppelen met een monitoringsysteem, etc.

/K

resultaat2012
28/01/13, 17:44
Neem een managed oplossing. Is in elke vorm te krijgen en is goed betaalbaar

Huib
11/02/13, 21:21
De mensen op Odesk uit India werken al voor een 2 dollar per uur, dus dat is de waarschijnlijk de goedkoopste oplossing :)

Mark17
11/02/13, 21:39
De mensen op Odesk uit India werken al voor een 2 dollar per uur, dus dat is de waarschijnlijk de goedkoopste oplossing :)

Maar is dat iets waarvan je zegt dat je daar alle gegevens achter wilt laten en ook je klanten contact mee wilt laten hebben?

patrickekkel
11/02/13, 22:05
De mensen op Odesk uit India werken al voor een 2 dollar per uur, dus dat is de waarschijnlijk de goedkoopste oplossing :)

Ik zou geen eens met mensen buiten de benelux willen werken.
En dan al helemaal niet mensen uit de lage loon landen. wat doen ze met jou gegevens ? niemand die dat weet.
Je kan ze wel een NDA laten tekenen maar wat ga je doen als zij zich er niet aan houden. dan zou ik persoonlijk liever een paar tientjes meer betalen dan zo'n oplossing.

Huib
13/02/13, 09:01
Maar is dat iets waarvan je zegt dat je daar alle gegevens achter wilt laten en ook je klanten contact mee wilt laten hebben?

Niet voor het klant contact (Al gaat de complete helpdesk van waar ik nu werk ook via India), maar voor storingen en monitoring. Klant contact moet je gewoon in het Nederlands met je klanten doen...

En tja, een goedkope oplossing is niet het veiligst vaak, ik zeg alleen dat het goedkoop is. Daarnaast zijn er ook genoeg mensen uit de BeNeLux niet te vertrouwen.

verdonn
13/02/13, 11:13
bekijk eens of het niet mogelijk is om volledig om te schakelen naar een managed solution...gaat iets duurder zijn maar wel zekerheid bieden aan de hand van de SLA's...

Persoonlijk zou ik het binnen de regio houden waar je zich bevindt...extern zoals India is in mijn opinie goed voor helpdesk en remote user support....niet voor hetgene jij zoekt

klaver
26/02/13, 14:07
extra support achter de hand hebben voor een 24/7 dienst gaat verder dan alleen klantcontact en storingen. Denk ook eens aan business continuity procedures in het geval van onverwachte situaties zoals bijvoorbeeld ziekte of erger.