PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting in Duitsland



Dfeer
11/01/13, 12:12
Ik ben op zoek naar een hostingbedrijf dat ook daadwerkelijk hosting en domein kan garanderen met een Duits IP. Ik vind de heletijd namelijk bedrijven waar ik een Duitse hosting kan bestellen, alleen met een Nederlands IP helaas.

Heeft iemand tips voor welk bedrijf dit aanbiedt?

Cybafish
11/01/13, 12:45
Wij bieden dit aan. Maar hoe werkt dat volgens jou, Duitse hosting met een Nederlands IP? Heb je daar een voorbeeld van?

ximple
11/01/13, 13:38
Volgensmij biedt Alvotech.de shared hosting in Duitsland aan. Hoewel ik wel eens wat opvang over time-outs op hun netwerk, heb ik er zelf nog nooit iets van gemerkt en ben ik 2 jaar lang een tevreden klant geweet (met een VPS).

Dfeer
11/01/13, 14:01
Nja, heel simpel. Als ik hosting bij Hostnet bijvoorbeeld zou bestellen, dan kan ik gewoon een Duitse .de domein krijgen alleen zijn de servers in Nederland. Is toch net een klein effect voor de ranking van sommige websites dat het verschil maakt:)
Ik zoek dus een hosting die de servers in Duitsland heeft, zodat de sites een Duits ip krijgen hoe je het ook moet zeggen.

The-BosS
11/01/13, 18:41
Nja, heel simpel. Als ik hosting bij Hostnet bijvoorbeeld zou bestellen, dan kan ik gewoon een Duitse .de domein krijgen alleen zijn de servers in Nederland. Is toch net een klein effect voor de ranking van sommige websites dat het verschil maakt:)
Ik zoek dus een hosting die de servers in Duitsland heeft, zodat de sites een Duits ip krijgen hoe je het ook moet zeggen.

En wat heeft domeinregistratie met het daadwerkelijk hosten in dat land te zien, ik kan ook .com, .de, .fr, .*.uk, ... voor klanten registreren maar dat wil daarom niet zeggen dat ik daar overal servers heb staan.

Aangezien je google kapot is heb ik even wat grote namen opgenoemd:
* http://www.hetzner.de/
* http://www.strato.com/
* http://www.server4you.de/
* http://www.hostway.de
* ...

bibawa
11/01/13, 19:19
Hetzner is in dat opzicht een goede partij, alvotech zou ik persoonlijk niet aanraden. Heb er zelf een VPS en merk inderdaad met regelmaat timeout op..

Dfeer
11/01/13, 19:47
Bedankt voor je reactie, ik was alleen in eerste instantie opzoek naar een Nederlands bedrijf die daar servers hadden. Is wat makkelijker met de administratie en het opzetten. Maar als hier niks voor is, zal ik deze bedrijven contacteren:) Bedankt voor het meedenken.

Rik
11/01/13, 20:01
Zijn meerdere partijen met beschikbare servers/IP's in Duitsland in dat opzicht, zijn alleen niet op WHT actief wellicht.

Dfeer
11/01/13, 20:33
Enkele voorbeelden Rik?

Cybafish
11/01/13, 22:35
<knip>

Mark17
11/01/13, 23:15
Leaseweb heeft ook een Duitse tak, Leaseweb Duitsland. Geen idee wat de prestaties zijn die ze daar leveren (of voor welke prijzen/welke diensten).

Rik
12/01/13, 04:20
Dat zijn er al twee ;)

Dfeer
12/01/13, 09:54
Ok, bedankt:) Zal contact opnemen met deze twee.

dreamhost_nl
12/01/13, 13:11
Waarom wil je überhaupt persé een Nederlandse partner hebben? Als je een BTW-nummer hebt, kun je de (Duitse) BTW laten verleggen en betaal je meteen toch 21% minder t.o.v. een vergelijkbare Nederlandse aanbieding. Je kunt dit aan het eind van de maand/kwartaal wel weer aftrekken bij een Nederlandse aanbieder, maar dat is toch echt meer administratie dan als het er al direct af is.

Dfeer
12/01/13, 14:00
Een Nederlandse partner is gewoon makkelijker. Zelf kan ik geen Duits, hoe moet ik dan ooit wegwijs raken in de soms uitgebreide control panel van de hosting? Heb nu verschillende hosting bij o.a. hostnet, versio en antagonist wat prima is maar alles het hele systeem in het Duits is weet ik zeker dat ik vele mailtjes moet sturen naar de helpdesk waar iets staat in het systeem. Daarnaast wil ik deze domein registreren als privé en niet als zakelijk.

NederHost
12/01/13, 14:20
Je kunt dit aan het eind van de maand/kwartaal wel weer aftrekken bij een Nederlandse aanbieder, maar dat is toch echt meer administratie dan als het er al direct af is.

Als je verder geen buitenlandse leveranciers hebt dan is het juist administratief lastiger: je moet namelijk zelf BTW berekenen over de ontvangen factuur en mag die vervolgens meestal als voorbelasting weer aftrekken. Het klopt dat je de BTW niet hoeft 'voor te schieten' maar administratief is het zeker niet eenvoudiger.

Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_afnemen_uit_andere_eu_landen/btw_berekenen_over_goederen_en_diensten/

Mark17
12/01/13, 17:33
Plaats anders een aanvraag in het daarvoor bestemde forum onderdeel met de eis dat de server in Duitsland staat. Als je genoeg af wilt nemen zal er vast een Nederlandse partij zijn die het aan wil bieden, dan heb je een "Duits IP" en een Nederlandse leverancier en mogelijk zelfs dezelfde instellingen als in Nederland voor de rest. Er zijn vast partijen te vinden die dat aan kunnen bieden bij voldoende vraag in de meeste, zo niet alle, Europese landen.

dreamhost_nl
12/01/13, 18:16
Een Nederlandse partner is gewoon makkelijker. Zelf kan ik geen Duits, hoe moet ik dan ooit wegwijs raken in de soms uitgebreide control panel van de hosting? Heb nu verschillende hosting bij o.a. hostnet, versio en antagonist wat prima is maar alles het hele systeem in het Duits is weet ik zeker dat ik vele mailtjes moet sturen naar de helpdesk waar iets staat in het systeem. Daarnaast wil ik deze domein registreren als privé en niet als zakelijk.
In dat geval kun je nog steeds beter een Duitse partner nemen, maar stel dan als eis dat de support ook Engelstalig is. Heb je toch een stuk meer keus.

Dfeer
13/01/13, 13:18
Ik ben al voorzien:) Vivor.net

antenna
14/01/13, 09:44
<knip>
Lees eerst even de huisregels door, dank.

layer7host
07/07/13, 18:08
The importance of a local IP address seems diminished as Google is pretty good at local search and IP address is not likely to be a key factor.