PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke server moet ik hebben?



Thom Hoekstra
07/01/13, 23:29
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met het bouwen van websites voor klanten. Nu wil ik deze websites ook gaan hosten, echter zit ik nu bij hosting2go en daar ben ik beperkt tot slechts 1 domein.
Ik wil dus verhuizen naar een andere provider, mijn vraag aan jullie is;
Wat voor een soort server moet ik hebben?
Ik heb al gezocht op internet maar ik word er niet veel wijzer op. Moet ik kiezen voor VPS, reseller, VDS of iets anders?

De websites hebben maar weinig verkeer(enkele tientallen per dag maximaal in totaal)

eisen aan de server:

moet ongeveer 10 websites kunnen hosten
moet goedkoop zijn, ongeveer 100/150€ per jaar


Alvast bedankt!

Mark17
07/01/13, 23:44
Gezien de prijs zou een reseller pakket waarschijnlijk bij veel partijen de beste optie zijn. Een server (VPS/VDS/dedicated) moet je ook beheren en dat uitbesteden kost voor zover mij bekend altijd meer dan het genoemde budget. Er zijn ook hosters die het in losse pakketten voor een dergelijke prijs aan kunnen bieden. Overigens bij een dergelijk budget kan de domeinnaam prijs wel eens hoger zijn dan de hosting kosten.

Mijn advies verdubbel minimaal het budget en plaats een aanvraag in het daarvoor bestemde forum onderdeel. 10 websites hosten (met naar ik verwacht een goede service) met een budget van 150 euro per jaar is niet echt heel ruim en ik weet niet veel hosters die dat waar kunnen maken.

Thom Hoekstra
07/01/13, 23:55
Bedankt voor de info,

Het 1e of 2e pakket op deze site (http://www.resellershosting.com/nl/reseller/hosting) is dat niet wat? Heb ik bij een pakket als deze ook gewoon een control-panel en alles net als bij hosting2GO?

Mark17
08/01/13, 02:48
Ik heb geen ervaring met deze partij en kan daar dan ook geen uitspraken over doen. De partij is verder ook niet bij mij bekend.

Wel geven ze aan dat ze Cpanel gebruiken (ik neem aan dat ze CPanel bedoelen en niet controlpanel in het algemeen).

ximple
10/01/13, 12:03
Ik denk dat TS voldoende heeft aan een reseller pakket. Deze kunnen bij de meeste provider ook geupgrade worden wanneer het limiet hiervan bereikt is. Voor 100 euro moet het makkelijk lukken. En ik denk dat in de aanbiedingen sectie best een leuk voorstel voor TS gedaan kan worden. Mogelijk kan TS in daar een topic aanmaken.

CT0
10/01/13, 12:22
Als ik TS was zou ik een provider kiezen die ook VPS-en en Dedicated verkoopt zodat je altijd nog kunt schalen als het in de toekomst wel nodig is.

Hosting2Go gebruikt volgens mij oudere versies van Plesk, wellicht dat dat ook een criterium voor je is...