PDA

Bekijk Volledige Versie : cleardb.com ervaringen



popking
03/01/13, 23:57
Voor een specifieke applicatie ben ik op zoek naar een zo hoog mogelijke uptime van een msyql database.

ClearDB biedt een cloud mysql database aan met een uptime garantie van 100%:
https://www.cleardb.com/store/azure

Zijn er mensen op dit forum met ervaring bij ClearDB?

Mark17
04/01/13, 01:38
Iedere partij die voor $9,99/maand 100% uptime garandeert durf ik vraagtekens bij te zetten. Storingen tot een uur geven geen recht op geld terug als ik het zo gauw goed lees. Wat ik ook nog niet gevonden heb is of het gaat om een MySQL slave die ergens moet zijn en moet werken of dat op een enkel IP altijd een MySQL server aanwezig is waar je ook naar toe moet kunnen schrijven. Het eerste kan ik (en met mij vele anderen hier) relatief simpel aanbieden op basis van de afgelopen 7 jaar halen we daarbij 100% uptime (gebruiken we voor onze DNS infrastructuur).

Als het budget aanwezig is voor een HA oplossing gebaseerd op meerdere datacenters incl. beheer van een eigen MySQL omgeving (tegen dat anderen overlast veroorzaken/er te weinig capaciteit is) dan adviseer ik je om een aanvraag te doen in het daarvoor bestemde forum.

popking
04/01/13, 12:35
Voor $9,99 krijg je dan ook niet veel (bijv. maximaal 15 connecties).
Voor serieuzere toepassingen zit je al snel op de $99 per maand. En dan nog is het maximum aantal connecties gelimiteerd tot 40.
Dedicated clusters starten vanaf $399....

Wat mij betreft zijn die bedragen hoog genoeg om niet bij voorbaat al te denken dat het niets is....

ClearDB is ook de 'preferred supplier' wanneer je met mysql op het windows azure platform wilt werken...
http://www.windowsazure.com/en-us/store/service/?name=cleardb

Niet dat het daarmee automatisch een degelijke partij is...


Maar.... Heeft niemand hier ervaring mee?

golden
04/01/13, 12:40
Een klant van ons heeft daar vroeger gezeten (half jaar geleden) met een database voor een financieel pakket.

Schijnen 1 keer in 4 maanden 1.5 uur onbereikbaar te zijn geweest waarnaar er voor een dag dataverlies was. En daarna nog een keer data van een halve dag spoorloos verdwenen. Daar is echter nooit reden van gevonden.

Zitten tegenwoordig op een HA VPS.

Op die manier ben je ook niet zo afhankelijk van max connecties.