PDA

Bekijk Volledige Versie : Op zoek naar server!



Robertino66
26/12/12, 23:25
Beste allemaal,

Ik heb een veiling website laten bouwen en zoek een bedrijf die een VPS kan leveren voor een redelijke prijs. Heeft iemand een suggestie waar ik dat het beste kan laten doen. Het is belangrijk dat de server zeer stabiel is. Ik ben zelf een NONO op het gebied van servers en software installeren op de server. Hieronder staan de specificaties die ik nodig heb.

Hardware specificaties VPS:
- Processor: 3 cores 2Ghz
- Memory: 8GB ram
- Schijfruimte: 80 GB
- Internet toegang: 100mbit
- Bandbreedte: 500GB per maand
- 100 GB Externe back-up

Software specificaties:
- OS: Linux / Debian5 (Squeeze)
- Webserver: Apache2 + PHP5.3
- Externe MySQL database (1 gbps); ivm performance.
- Cronjobs

Beheer
- Technisch beheer
- Operationeel beheer


Installatie en configuratie
De installatie en configuratie van de VPS en de website.


Graag jullie hulp en advies. Het liefst iemand die me kan helpen (tegen vergoeding natuurlijk) met het installeren.


Alvast bedankt.

golden
27/12/12, 01:39
Hallo,

Ik wil u graag een aanbieding doen aangezien ik denk dat we u tot in de puntjes kunnen ondersteunen. Echter mogen we hier geen aanbiedingen doen.

Zou u een aanvraag kunnen doen in het daarvoor bedoelde forum? Dan kan ik u een aanbieding doen.

Link: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/#axzz2GCjCaFrG

vDong
27/12/12, 02:06
Wat me vooral opvalt is dat als de aanvraag goed gelezen wordt het eigenlijk erop lijkt dat dit niet over 1 VPS (dan wel een server) gaat. Ik tel tenminste 2 (Frontend en mysql backend) en zou voor de schaalbaarheid alvast gaan denken aan een (simpele) load balancer.

Het is me niet helemaal duidelijk of er hier direct om een aanbieding gevraagd wordt (dan heeft golden gelijk en staat het topic verkeerd) of een verduidelijking van de vraag voordat de aanbieding gedaan wordt.

golden
27/12/12, 02:24
Ik denk dat je met dingen zoals een loadbalancer enorm op de zaken voorruit loopt. Het gaat hier om een nieuw pakket wat waarschijnlijk zal moeten groeien.

Ik verwacht eerlijk gezegd zelfs nog geen voordelen in een losse mysql server. Een VPS kan je zo enorm in resources laten groeien dat zeker in begin loadbalancer overbodig is.

Ik denk dat enkel TS hier duidelijkheid over kan geven.

Prodes
11/11/13, 00:25
Beste,

Heb je hiervoor inmiddels al een geschikte partij voor gevonden?

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

systemdeveloper
11/11/13, 00:44
Als je technisch en operationeel beheer vraagt, dan hoef je geen hulp te vragen met installeren. Dat doet de hoster dan al voor je.
Met operationeel beheer kom je ook in een hogere management klasse, aangezien je daarmee ook het monitoren van responsetijden e.d. en indien nodig het ingrijpen van de hoster vraagt.
Met dat in gedachten is het wellicht ook handig om aan te geven waarom het speciaal debian moet zijn, aangezien je bij de genoemde beheeropties (zelf) vrijwel zeker geen access hebt op systeem nivo.

Daarnaast vraag je inderdaad 2 servers/vpssen, dus wellicht is het niet slecht om nog even te bedenken wat je echt nodig hebt of wilt.

The-BosS
11/11/13, 00:57
Even ter zijde dat dit topic na 11 maanden gekickt is door Prodes. Dus ik mag hopen dat de TS na 11 maand er ondertussen al uitgeraakt is, bij deze dus een {xx}