PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem met sessies VPS CentOS



bas2255
14/12/12, 19:18
Ik heb al een tijdje ( zeker een hele week ) een Unmanaged VPS server.
Hier draaid CentOS op met directadmin en kom steeds bij beetje er achter hoe het werkt.
Maar nu loop ik toch echt tegen één ding op.

Wanneer ik een website heb gemaakt in php en hier staan sessions in dan werken deze totaal niet!.
Nu heb ik het vermoede dat er iets in php.ini moet verranderen of een chmod moet doen.

Aangezien er niet al te veel op google etc. te vinden is hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

vDyl
14/12/12, 19:55
Dat komt door je eigen programmeerkunsten denk ik, installeer een joomla of wordpress om te kijken of dat werkt.

dreamhost_nl
14/12/12, 19:59
"Ik heb een auto van iemand overgenomen, maar als ik de contactsleutel omdraai slaat de auto niet aan. Wat kan dat zijn?"
Zonder foutmeldingen of in ieder geval wat meer informatie (bijv. een stuk programmeercode) kunnen we je toch echt niet helpen.

RackWerk
14/12/12, 20:01
Ik zie in ieder geval vrij regelmatig bij een standaard installatie voorbij komen dat het session.save_path path in de php.ini staat te wijzen naar een niet schrijfbare map.

vDyl
14/12/12, 20:11
Ik zie in ieder geval vrij regelmatig bij een standaard installatie voorbij komen dat het session.save_path path in de php.ini staat te wijzen naar een niet schrijfbare map.
Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat voor elkaar krijgt bij een standaard installatie, en dan met regelmaat? Lijkt me stug bij een standaard installatie waar niets afwijkt van elkaar.

RackWerk
14/12/12, 20:17
Plesk 9/10, op CentOS 5, en mensen die vervolgens php op fastcgi zetten.
Session_save.path staat vrolijk naar /var/lib/php/sessions welke standaard niet schrijfbaar is voor de ftp users waar het script dan onder draait.

Er is zelfs een knowledgebase artikel over: http://kb.parallels.com/en/7056

Nieuwsgierigheid getemd? ;)

systemdeveloper
14/12/12, 20:35
Plesk 9/10, op CentOS 5, en mensen die vervolgens php op fastcgi zetten.
Session_save.path staat vrolijk naar /var/lib/php/sessions welke standaard niet schrijfbaar is voor de ftp users waar het script dan onder draait.

Er is zelfs een knowledgebase artikel over: http://kb.parallels.com/en/7056

Nieuwsgierigheid getemd? ;)

Maar we hebben het over directadmin en daar staat het default sessions save path op /tmp ;)

Spyder01
14/12/12, 20:48
Met error reporting moet je ook vrij snel kunnen zien of dat het probleem is. Maar zoals gezegd staat het bij DirectAdmin installaties over het algemeen zonder aanpassingen goed.

RackWerk
14/12/12, 23:17
Maar we hebben het over directadmin en daar staat het default sessions save path op /tmp ;)

Dat kan, ik ben er niet ervaren mee.
Probeer slechts enkel de topicstarter wat handgrepen te geven waar hij/zij wellicht wat aan heeft...

bas2255
15/12/12, 12:01
Aan me programmeer kunsten zal het niet liggen aangezien het wel werkt op me xampp op me vaste computer, wanneer ik het dus upload naar de server werkt het niet ;)
Het leuke is dus ook ( daarom kan ik die dus niet mee posten ) dat er GEEN foutmelding gegeven word, echter alleen dat je dus niet ( waar ik het nu voor gebruikt het ) in kunt loggen.

over de session_save.path had ik ook het één en ander gelezen.
deze is ook niet ingevuld "no valeu", maar als ik wil gaan zoeken hoe ik deze in moet vullen kan ik dus vrij weinig vinden.

Spyder01
15/12/12, 12:15
over de session_save.path had ik ook het één en ander gelezen.
deze is ook niet ingevuld "no valeu", maar als ik wil gaan zoeken hoe ik deze in moet vullen kan ik dus vrij weinig vinden.

Zo moeilijk is dat toch niet? Systemdeveloper gaf al aan wat er moet staan.

In je php.ini moet dus staan: session.save_path = "/tmp"
Daarna apache herstarten.

MarkKapitein
15/12/12, 19:36
Zoals spyder01 ook zegt.

Pak eens de error logs erbij van het domein. En post die desnoods hier op het forum. Zonder errors of foutmeldingen kunnen we niet veel betekenen.

ximple
17/12/12, 20:08
Als ik me niet vergis staat de error_reporting standaard op een laag pitje, of display_errors staat op Off (bij een standaard DA installatie). Een poosje geleden kreeg ik ook een klacht van een klant binnen die bij een andere host ook geen sessions kon zetten. Dit heb ik toen opgelost door de sessies op te laten slaan in een door PHP aangegeven map (zie: http://php.net/manual/en/function.session-save-path.php). Mogelijk lost dit het probleem ook op. Wel even de map de juiste permissies geven, zodat niet iedereen er zomaar in kan schrijven, en de map waarin je het opslaan buiten je public_html folder zetten...;-)

Boyke
17/12/12, 23:23
dat er GEEN foutmelding gegeven word

Zet bovenaan de desbetreffende pagina eens:

error_reporting(-1);
ini_set("display_errors", "on");

Even er van uitgaande dat je die settings "on-the-fly" mag aanpassen.