PDA

Bekijk Volledige Versie : Website monitor



BlackHorse
14/12/12, 10:30
Ik wil graag in de gaten gaan houden of een aantal van mijn website's offline/online zijn daarvoor heb ik op internet rond geneusd en ben ik http://sourceforge.net/projects/phpservermon tegen gekomen. Heeft iemand hier ervaringen mee.

Spyder01
14/12/12, 13:44
Het mailt je op het moment dat je disk rond de 85% zit, wanneer de CPU een x waarde overschrijd, de load enz. Het werkt op basis van e-mail en sms met bijvoorbeeld Mollie. Hij checkt voor sites op 404 errors of het niet krijgen van connectie, dat er geen 404 error verschijnt houd niet in dat de website ook daadwerkelijk werkt. Als je dat in het achterhoofd houd, kan het een goed script zijn.

Voor serieuze monitoring zou ik het echter niet gebruiken maar kijken naar Zabbix, Nagios enz. maar dat is in dit geval teveel van het goede.
Hier een tijdje gebruikt voor een niet belangrijk systeem en het doen wat het doen moet verder.

bibawa
14/12/12, 16:19
Of je kan ook eens kijken naar PRTG, is gratis tot 10 sensoren..
Werkt vrij 'out-of-the-box'

Blacky
14/12/12, 17:14
Leuke tool dat PRTG, jammer dat hij alleen voor windows is.

RichardVD
16/12/12, 22:31
phpservermon heb ik ook draaien maar is geen volwaardige website monitoring. Het kijkt of de service online of offline is en stuurt je dan indien ingeschakeld een bericht via e-mail of sms. Een tweede check is al niet mogelijk waardoor je valse meldingen gaat krijgen. Het is niet geschikt voor webhosters die hun server wil monitoren.

Domenico
16/12/12, 23:07
Is HyperSpin (http://www.hyperspin.com/signup-WHTNLSPECIAL/) niets voor je? Krijg je via wht nog 15% korting ook. :)

Uptrends.com
25/12/12, 11:09
MOD EDIT: Welkom op WHT! Maar zo werkt het niet helemaal, lees voor het gemak eens de regels door

bibawa
25/12/12, 12:02
De host zelf installeer je inderdaad op Windows, maar je kan er perfect LInux bakken mee monitoren.

ximple
31/12/12, 20:13
Externe monitor misschien een optie? Ik ben tevreden met Pingdom...

DutchTSE
01/01/13, 20:16
Indien je zelf servers hebt draaien en naast een aantal websites ook de servers zelf in de gaten wilt houden dan zou ik gaan voor Nagios (danwel Zabbix en al die anderen die daarop lijken). Indien het enkel om wat websites gaat en alle randzaken als email/ftp niet belangrijk zijn en waarbij je zelf de techniek erachter niet in de hand hebt dan voldoet een Pingdom of Hyperspin ook.

Randy
01/01/13, 21:04
Enkel kijken of de server draait is geen monitoring. Je wilt weten of de websites goed geserveerd worden. Een (tekst) pattern match dus, in combinatie met de responstijden meten. Als het om een paar websites gaat en mail-only monitoring genoeg is mag je mijn monitoring systeem (Zabbix based) wel gebruiken. Moet ik alleen even een account aanmaken als ik tijd en zin heb.