PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows VPS voor oa webhosting



Chumbawamba
11/12/12, 15:49
Hallo!

Ik ben een beginner wat betreft hosting/servers, vandaar dat ik het hier even vraag.

Ik wil een paar van mijn websites, die nu ieder op een shared-hosting staan, graag op 1 VPS hebben. Het moet wel Windows Server draaien, aangezien ik in APS.Net programmeer (geen behoefte aan Mono).
Ook wil ik graag RDP toegang, aangezien ik nog wel een desktopapplicaties maak die ik er ook op wil hebben kunnen draaien.

Nou heb ik even wat rondgezocht op internet en kwam onder andere deze (http://buywindowsvps.com/clientarea/cart.php?a=confproduct&i=0)tegen. Alleen vind ik het wel erg goedkoop ($19,99) voor wat er ervoor terug krijgt. Zit er een addertje onder het gras?
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Nederlandse aanbieder, maar die zijn meestal veel duurder.

En als ik dan zo'n VPS heb, kan ik dan gratis MSSQL Express installeren, of zijn hier kosten aan verbonden?

Hopelijk kunnen jullie deze n00b helpen :)

RackWerk
11/12/12, 16:05
Beste Chumbawamba,

Er zijn wel nederlandse hosters die ze aanbieden tegen een concurrerende prijs <knip>. Het 'addertje' wat ik overigens bij de link zie is dat het een Windows 7 VPS is? Ik vermoed dat je daar niet zonder meer IIS / MSSQL Express op kan installeren daar deze Windows Server vereisen.

In feite kun je gratis MSSQL Express installeren, het is immers een VPS dus je mag er op draaien wat je zelf wil, het is immers in jouw eigen beheer.

SF-Jeroen
03/01/13, 11:48
"Software Raid 0". Wie dat voor een VPS platform gebruikt....

Nitroserve
03/01/13, 14:22
Windows VPS hoeft niet duur te zijn.
Met de SPLA licenties kun je WEB/STD/ENT vrij goedkoop draaien in een Hyper-V omgeving.
Wij doen het ook op die manier...

Cakkie
04/01/13, 00:25