PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows VPS voor oa webhosting



Chumbawamba
11/12/12, 15:49
Hallo!

Ik ben een beginner wat betreft hosting/servers, vandaar dat ik het hier even vraag.

Ik wil een paar van mijn websites, die nu ieder op een shared-hosting staan, graag op 1 VPS hebben. Het moet wel Windows Server draaien, aangezien ik in APS.Net programmeer (geen behoefte aan Mono).
Ook wil ik graag RDP toegang, aangezien ik nog wel een desktopapplicaties maak die ik er ook op wil hebben kunnen draaien.

Nou heb ik even wat rondgezocht op internet en kwam onder andere deze (http://buywindowsvps.com/clientarea/cart.php?a=confproduct&i=0)tegen. Alleen vind ik het wel erg goedkoop ($19,99) voor wat er ervoor terug krijgt. Zit er een addertje onder het gras?
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Nederlandse aanbieder, maar die zijn meestal veel duurder.

En als ik dan zo'n VPS heb, kan ik dan gratis MSSQL Express installeren, of zijn hier kosten aan verbonden?

Hopelijk kunnen jullie deze n00b helpen :)

RackWerk
11/12/12, 16:05
Beste Chumbawamba,

Er zijn wel nederlandse hosters die ze aanbieden tegen een concurrerende prijs <knip>. Het 'addertje' wat ik overigens bij de link zie is dat het een Windows 7 VPS is? Ik vermoed dat je daar niet zonder meer IIS / MSSQL Express op kan installeren daar deze Windows Server vereisen.

In feite kun je gratis MSSQL Express installeren, het is immers een VPS dus je mag er op draaien wat je zelf wil, het is immers in jouw eigen beheer.

SF-Jeroen
03/01/13, 11:48
"Software Raid 0". Wie dat voor een VPS platform gebruikt....

Nitroserve
03/01/13, 14:22
Windows VPS hoeft niet duur te zijn.
Met de SPLA licenties kun je WEB/STD/ENT vrij goedkoop draaien in een Hyper-V omgeving.
Wij doen het ook op die manier...

Cakkie
04/01/13, 00:25
Het addertje? Van wat ik lees op pagina's als http://buywindowsvps.com/clientarea/announcements.php?id=20 kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat het niet meteen een professionele partij is waarmee je zaken doet. Niet zo zeer inhoudelijk, maar dan eerder de manier waarop het allemaal verwoord is. Dat lijkt me zo echt een tekst die door iemand vertaald is die wel Engelse woorden kent, maar niet echt door heeft dat de grammatica toch net iets anders in elkaar zit dan in het Nederlands. Verder kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat het niet echt een VPS service is, maar eerder een remote desktop service. Daarbij heb ik dan meteen al vragen of ze hun licenties wel op orde hebben, en boezemen die screenshots waarop men het spel 18 wheels of steel via rapidshare aan het downloaden is ook niet meteen veel vertrouwen in...

patrickekkel
04/01/13, 00:39
http://buywindowsvps.com/clientarea/announcements.php?id=3

Bart L
04/01/13, 09:35
Hmm klinkt als een dedicated met 1x Windows 2012 Std/Ent/DC CPU SPLA en dan per RDP account een RDP cal SPLA. Die stamp je "vol" met dit soort omgevingen en klaar.
Of het volgens de SPUR mag, geen idee, maar laten we er voor het gemak vanuit gaan dat dat gecheckt is.

Het betreft inderdaad dus geen VPS. Of je er wel dingen op mag installeren, is een 2e natuurlijk.

The-BosS
05/01/13, 03:01
Het addertje? Van wat ik lees op pagina's als http://buywindowsvps.com/clientarea/announcements.php?id=20 kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat het niet meteen een professionele partij is waarmee je zaken doet.

Waar ik me meer zorgen om maak is dat ik nergens de wettelijk verplichte contact gegevens kan vinden buiten een e-mail formulier dan.

Mark17
05/01/13, 16:23
Waar ik me meer zorgen om maak is dat ik nergens de wettelijk verplichte contact gegevens kan vinden buiten een e-mail formulier dan.

Het lijkt een partij uit de VS te zijn (zeg ik op basis van de volgende tekst uit de TOS: The federal and state courts located in Seattle, Washington, USA alone have jurisdiction). In dat geval zijn er mogelijk andere verplichtingen dan in Nederland.

The-BosS
05/01/13, 20:20
Het lijkt een partij uit de VS te zijn (zeg ik op basis van de volgende tekst uit de TOS: The federal and state courts located in Seattle, Washington, USA alone have jurisdiction). In dat geval zijn er mogelijk andere verplichtingen dan in Nederland.

Tja dan nog is het zakelijk gezien aangeraden om je contact gegevens online te zetten zoals adress, telefoon, fax, e-mail. Vooral als je server in nederland hebt en de europese markt wenst te bedienden.

Mark17
06/01/13, 03:00
Tja dan nog is het zakelijk gezien aangeraden om je contact gegevens online te zetten zoals adress, telefoon, fax, e-mail. Vooral als je server in nederland hebt en de europese markt wenst te bedienden.

In het algemeen vind ik dat altijd een pluspunt. Enkel een contact formulier en verder geen contact optie is voor mij een reden om geen zaken te doen met een bedrijf. Dat zal (hopelijk) voor meer mensen gelden.