PDA

Bekijk Volledige Versie : Centraal CMS



WD-MEDIA
29/11/12, 12:51
Beste Lezers,

Ik wil graag een Centraal CMS opzetten voor mijn onderneming. Nu heb ik een VPS Server bij FXW en weet ik dat het bij hun niet mogelijk is, dit heb ik namelijk enige tijd geleden gevraagd.

Maar weet iemand wel wat voor VPS server ik kan gebruiken om een centraal CMS op te zetten en deze uit verschillende accounts te benaderen zodat ik wel zoiets als PLESK of DirectAdmin kan houden voor mijn klanten zodat ze wel e-mail adressen e.d. aan kunnen maken?

Of wellicht zijn hier andere opties voor.

Alvast heel erg bedankt.

Ramon Fincken
29/11/12, 13:07
define: "centraal CMS" ?
Is dat meer richting WPMS (WordPress multisite, meerdere installs op 1 WP core) ? Of bedoel je meer iets hosted achtigs ?

tjvb
29/11/12, 14:19
Als ze helemaal niks met de website moeten kunnen wijzigen kun je dat bij direct admin instellen ( http://www.directadmin.com/features.php?id=1171 )
Of je maakt een vps waarop de mail draait en ze op in kunnen loggen en een vps waarop je cms draaid (Bijvoorbeeld WPMS, Typo3 of welk cms je dan ook wilt)
Mogen ze zelf wel bij de bestanden van de website maar wil je het makkelijk maken om te kunnen installeren dan kun je bijvoorbeeld installatron op je vps zetten waarmee ze zelf een cms kunnen installeren.

WD-MEDIA
29/11/12, 14:21
Beste Ramon,

Centraal CMS wordt het CMS waar mijn klanten gebruik van maken en dus meerdere websites gaat draaien. Een multisite als het idee van WordPress inderdaad alleen is dit geen WordPress.

Het is voornamelijk de bedoeling dat wanneer ik een update in het systeem uitvoer, de mogelijk nieuwe functies direct beschikbaar zijn voor de gebruiker mits er geen specifieke aanpassingen benodigd zijn binnen de HTML van hun eigen webpagina.

Ramon Fincken
29/11/12, 14:37
ok, maar dan zie ik niet 123 obstakels, je wil van buitenaf ook opde msyql verbinden of de data ophalen?

Piwi-Web
29/11/12, 14:51
Dat moet ook op die VPS gaan. CMS = Content Management Systeem, Je connect op diverse databases neem ik aan of haal je alles uit 1 database? Als alle websites van jouw klanten op jouw VPS draaien zie ik ook niet zo 123 problemen.

WD-MEDIA
29/11/12, 14:56
Er komt 1 database aan te hangen voor alle websites. Het probleem is voornamelijk dat als je bijvoorbeeld met direct admin een nieuwe klant aanmaakt geen andere directory kan aanroepen van een ander account omdat dit beveiligd is. dit zou dus ook zo zijn wanneer het CMS in een andere directory draait. Ook wil ik gebruik maken van standaard geschreven templates die dan uit een andere directory gehaald moeten worden.

Ramon Fincken
29/11/12, 15:19
Rsync bij creatie en dan iedere nacht ?

WD-MEDIA
29/11/12, 15:26
Beste Ramon,

Dan houd ik nog dat mijn templates e.d. op verschillende plekken komen, dat wil ik liever niet.

Ramon Fincken
29/11/12, 15:28
eh ik volg je niet helemaal

hoofdaccount/public_html/templates/default [sync to all]

hoofdaccount/public_html/templates/username1 [sync to username1]
hoofdaccount/public_html/templates/username2 [sync to username2]

etc

WD-MEDIA
29/11/12, 15:45
zoals je nu aangeeft krijg ik dan in alle drie de directories dezelfde bestanden toch? Dus staan ze ook op drie plekken en dat is dus wat ik niet wil.

Verder met de opzet die je nu geeft kan ikgeen gebruik maken van direct admin o.i.d. want als ik dat zou doen krijg je dit:

CMS account: hoofdaccount/public_html/templates/default
Klant account: klantsite/public_html/

En ik wil dan dat de klant account de templates kan laden vanuit: hoofdaccount/public_html/templates/default en wanneer er customs templates zijn: klantsite/public_html/templates/

Die standaard templates laden op deze manier heb ik begrepen dat dit niet kan door middel van directAdmin omdat die directories daar tegen beveiligd zijn om zo te benaderen.

Ramon Fincken
29/11/12, 16:10
nee, lees het nog een keer goed door zou ik zeggen ;)

ieder account heeft dan een rsync met default EN zijn eigen templates

t.bloo
29/11/12, 16:50
mount -o bind /templates /home/klant/public_html/templates

vDong
29/11/12, 17:54
Je kan prima met domain pointers dezelfde webroot gebruiken voor verschillende domeinen. Je kan alleen niet de klanten dan toegang geven tot DA (wil je dat wel?)

WD-MEDIA
29/11/12, 18:40
Ja zodat ze wel zelf e-mail accounts aan kunnen maken bijvoorbeeld. Dat met Domain pointers had ik idd ook begrepen.

vDong
29/11/12, 22:04
Ja zodat ze wel zelf e-mail accounts aan kunnen maken bijvoorbeeld. Dat met Domain pointers had ik idd ook begrepen.

Dat maakt het inderdaad lastig, dat zou dan op een andere (DA) VPS moeten komen

WD-MEDIA
30/11/12, 09:22
Ja daar dacht ik ook al aan. Ik ga nog even kijken of het verstandig is om dit nu uit te werken.

Bedankt voor jullie reacties!