PDA

Bekijk Volledige Versie : Special-Hosting.nl - Wat kan ik doen!?

DhrCool
27/11/12, 18:36
Hallo,

Ik ben DhrCool en ik heb een probleem met een hosting bedrijf genaamd "Special-Hosting.nl"

Ik heb daar een paar domeinen alleen omdat het gewoon een slechte service en alles is had ik 3 maand geleden het knopje (In het klantenpaneel) "Automatisch verlengen uitschakelen" aangevinkt.

Alleen dat knopje werkt niet en ze zeggen dus dat ik alleen mijn domeinen af kan zeggen als ik een brief stuur.

Als je zo een knopje hebt. En hij het niet doet. Heb ik dan recht op dat ik gewoon zeg tegen hun van "Ik wil niet dat mijn domeinen en hostingen automatisch verlengen" en dat het dan niet word gedaan.

Want ik heb geen belang meer bij het domein en omdat het een slechte service bedrijf is wil ik er geen last meer van hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik kan doen en waar ik dan recht op heb..

- Dhrcool

Awerso
27/11/12, 18:56
Als je als particulier klant bij ze bent mogen ze je diensten niet voor weer een jaar automatisch verlengen zonder dat je tussentijds op kunt zeggen.
Opzeggen moet kunnen op dezelfde manier als dat je de dienst hebt afgenomen, zeg je af voordat de dienst eindigt dan mogen ze je contract in het geheel niet verlengen.
Zeg je later op, dan zeg je op per de volgende maand.

Ben je zakelijke klant, dan geldt nog steeds dat je op moet kunnen zeggen op dezelfde manier dan dat je de dienst afgenomen hebt.
Persoonlijk zou ik ze gewoon lekker een brief sturen en zo dus voorkomen dat het een lange sleur wordt.

joriz
27/11/12, 18:59
Heb je een bevestiging ontvangen toen je dat 'knopje' hebt ingedrukt?
Heb je al geprobeerd verder met hun tot een oplossing te komen?

Hun algemene voorwaarden is trouwens niet echt duidelijk:

2. De overeenkomst word stilzwijgend verlengd steeds voor een periode van 12 maanden mocht de opdrachtgever hier niet mee akkoord gaan moet hij dit uiterlijk 1 maand voordat het automatisch verlengd word, melden aan Special-Hosting.
Er staat niet bij hoe en wat je het moet melden en zover ik weet mag je nog steeds via zelfde weg je overeenkomst opzeggen als je hem bent aangegaan.
Voor informatie hoe het allemaal juridisch zit is de website van Arnoud Engelfriet trouwens zeer handig: http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/#Ontbindingenopzegging

NibeP
27/11/12, 21:13
Special-Hosting is niet ingeschreven bij de KvK, dus sta je al 1-0 voor.

RackWerk
27/11/12, 21:19
Kun je via datzelfde panel niet toevallig ook het Token opvragen?
Als je die hebt verhuis je de domein naam toch naar een andere partij?

(Of wil je de domeinen uberhaupt niet meer gebruiken?)

Huib
27/11/12, 23:23
Dit is ook wel mooi in de algemene voorwaarden:

5. De overeenkomst voor domeinnaam(en) wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden met
een stilzwijgende verlening van 12 maanden tenzij anders aangegeven. Voor het opheffen en/of het
verhuizen van een domeinnaam binnen de overeenkomst wordt met een minimaal bedrag van €4,99
en met een maximaal bedrag van €9,99 per domein in rekening gebracht en dient alvorens het
verhuizen en/of opheffen van de domeinnaam(en) te worden voldaan aan Special-Hosting.

vDong
27/11/12, 23:54
Dit is ook wel mooi in de algemene voorwaarden:
Idd, met zulke clausules zie ik het wel gebeuren dat het eerste jaar een domein 1 euro is.

Mark17
28/11/12, 00:07
In hoeverre zijn dergelijke clausules bindend voor de consument? Mijn vermoeden is dat dan minimaal een duidelijke prijs vermeld had moeten worden (als in een vast bedrag) en dat de prijs op een vergelijkbare wijze als de prijs per jaar per domeinnaam vermeld had kunnen/moeten worden (het lijkt mij een belangrijk deel van de overeenkomst dat er kosten zijn aan het opzeggen/verhuizen).

Arieh
28/11/12, 00:54
http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/166615-facturen-ontvangen-van-bedrijf-zonder-kvk-en-btw-special-hosting.html
http://evoswitch-network.net/contact.php - zelfde adres

Ik vraag me af hoe het juridisch zit, volgens mij ben je al snel een bedrijf als je je zo uitgeeft, en zal geen kvk/btw een los staande zaak zijn tussen de betredende autoriteiten en het 'bedrijf'.

Je kunt je hoe dan ook zoals aangegeven gewoon beroepen op de Wet van dam -- opzeggen na de eerste maand, echter zullen de domeinen in 1x betaald worden en dan moet het bedrijf de overige 11 maanden wel terug betalen, maar zie dat maar eens gedaan te krijgen bij zo'n figuur.

Een advies is lastig, waarschijnlijk zou je volgens het boekje wel moeten betalen..

cfmweb
28/11/12, 08:19
En zo zie je maar weer dat elke flapdrol een website kan bouwen (layout komt me trouwens wel bekend voor) en zogenaamd het beste en grootste hostingbedrijf van het westelijk halfrond kan gaan spelen. Dit soort bedrijven "hoort" na de zomervakantie weer te stoppen, maar deze is blijven hangen zeker.

DhrCool
28/11/12, 20:59
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb erna toegemaild en kreeg het volgende binnen:
Geachte heer ---,

Zoals eerder vermeld stellen wij dat een schriftelijke opzegging per post moet worden ingediend.
Niet te min als wij toestemming zouden geven om dit per e-mail te doen heeft u hier niet aan voldaan.

Er is nimmer door u op een correcte wijze opgezegd per e-mail dan wel per post.
Indien u niet overgaat tot volledige betaling zijn wij genoodzaakt administratiekosten in rekening te brengen.

Tevens zullen wij dan deze vordering uit handen geven aan een incassobureau. De gepaarde kosten komen voor uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey M.
Special-Hosting - Customer Support

Dat stuurde hij dus naar mij. Wat moet ik? Ik geef toe dat ik nog niet zo oud ben dat ik overal verstand van heb. Misschien weet een van jullie
wat ik moet sturen?

Even antwoorden op de mensen die een vraag stelde:

Kun je via datzelfde panel niet toevallig ook het Token opvragen?
Als je die hebt verhuis je de domein naam toch naar een andere partij?

(Of wil je de domeinen uberhaupt niet meer gebruiken?)

Ik weet niet precies wat je eerst bedoeld maar ik was niet meer van plan om het domein te gebruiken. Want heb er alleen maar kosten aan en doe er niks mee.

SF-Jeroen
28/11/12, 21:04
Niets? De factuur is immers juridisch niet geldig omdat er geen KvK inschrijving is. Geen enkel incassobureau gaat die vordering accepteren.

NibeP
28/11/12, 21:04
Als jij hun een email hebt gestuurd of via live support of anders via internet is de opzegging geldig.
Je moet namelijk een dienst kunnen opzeggen via de manier hoe je de dienst hebt aangevraagd.

visser
28/11/12, 21:10
Niets? De factuur is immers juridisch niet geldig omdat er geen KvK inschrijving is. Geen enkel incassobureau gaat die vordering accepteren.

Ten eerste vraag ik me af of dit type juristerij'tjes zo werkt , en ten tweede heb ik nou niet het idee dat incassobureau's zo uitgebreid de rechtmatigheid van de vordering controleren.
Wellicht tegen de tijd dat ze een proces overwegen, maar voor het standaardtraject vraag ik me dat af.

DhrCool
28/11/12, 21:14
Als jij hun een email hebt gestuurd of via live support of anders via internet is de opzegging geldig.
Je moet namelijk een dienst kunnen opzeggen via de manier hoe je de dienst hebt aangevraagd.

Dat klopt heb het natuurlijk gewoon via de computer aangemaakt. En heb ze ook even gestuurd wat Anwerso zij.

Dus ik heb gewoon recht om het niet te betalen want ik had een hele tijd geleden het volgende ook gestuurd.
Hallo.
Bij dit bericht zeg ik dat dit mijn laatste domeinen en hosting zijn.
De domeinen gaan wel door alleen als ze verlopen zijn dan heb ik ook geen
zin meer om met site's bezig te gaan (Tenminste niet Met Zelfbetaalde Sites)
Mvg, ---

Daarop kreeg dit dit als antwoord:
Geachte heer ---,

Bedankt voor het aanmaken van een support ticket.

Het is niet zomaar de bedoeling dat er een email gestuurd wordt dat alles maar moet worden stop gezet.
Ik zie namelijk geen aanleiding wat er mis moet zijn met onze dienstverlening omtrent uw diensten.

Ik ga er vanuit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit heb ik ook gestuurd een paar maand later: (Ik kon het toch proberen.
Hallo,

Bij deze zeg ik alvast alles op (Dus dat geen een van mijn domeinen of hostingen doorloopt.) Geen een van de domeinen verlopen binnen een maand dus kan ik alles als het goed is opzeggen. De vorige keer drukte ik op de knop "Automatischs vernieuwen uitschakelen" maar toen kreeg ik te horen van Jeffrey M. dat die knop het niet doet ofzo. Dus hopelijk kunnen jullie het voor mij regelen dat geen een van mijn domeinen of hostingen doorloopt.

- bedankt!

Daarop kreeg ik dit als antwoord:

Geachte heer,

Graag wil ik u informeren over uw opzegging.

Voor opzeggingen van uw diensten/producten moet u een schriftelijke brief sturen naar onze afdeling die dit behandeld.
In deze brief moet u exact vermelden welke dienst(en) en/of product(en) u wilt opzeggen en per wanneer.

Dit alles moet uiterlijk één maand voor een stilzwijgende verlenging van uw afgenomen dienst(en) en/of product(en).
U kunt uw opzegging sturen naar het volgende adres:
(Niet belangrijk voor jullie)

Dat was het.

SF-Jeroen
28/11/12, 21:20
Ten eerste vraag ik me af of dit type juristerij'tjes zo werkt , en ten tweede heb ik nou niet het idee dat incassobureau's zo uitgebreid de rechtmatigheid van de vordering controleren.
Wellicht tegen de tijd dat ze een proces overwegen, maar voor het standaardtraject vraag ik me dat af.

Wat is dan het probleem? Als dat incassobureau graag een brief wil sturen kunnen ze dat gewoon doen. Maar tegen de tijd dat ze de vordering (wat zal het zijn? 50 euro?) niet kunnen innen zullen ze niet overgaan tot dagvaarding, omdat er talloze dingen niet kloppen. Naast het punt natuurlijk dat TS een goed punt heeft m.b.t. de "automatisch verlengen knop".

DhrCool
28/11/12, 21:22
Wat is dan het probleem? Als dat incassobureau graag een brief wil sturen kunnen ze dat gewoon doen. Maar tegen de tijd dat ze de vordering (wat zal het zijn? 50 euro?) niet kunnen innen zullen ze niet overgaan tot dagvaarding, omdat er talloze dingen niet kloppen. Naast het punt natuurlijk dat TS een goed punt heeft m.b.t. de "automatisch verlengen knop".

Zou het een slimme zet zijn dat ik deze topic naar de hosting verstuur dat ze zelf kunnen lezen hoe hier over word gedacht en wat er over special-hosting word gezegd? Het is zeker niet mogelijk om mijn
eerste bericht aan te passen?

Dezo
28/11/12, 21:42
Gewoon negeren en zeker je niet bang laten maken door een scholiertje dat hostertje speelt.

t.bloo
28/11/12, 21:47
Bij deze zeg ik alvast alles op (Dus dat geen een van mijn domeinen of hostingen doorloopt.)

En daarmee heb je gewoon tijdig en goed opgezegd. Ik zou willen dat ik van al mijn vertrekkende klanten zo'n duidelijke opzegging kreeg. Je moest eens weten wat een zoekplaatje het soms is (en wat dat soms tot problemen leidt).

DhrCool
28/11/12, 21:49
Gewoon negeren en zeker je niet bang laten maken door een scholiertje dat hostertje speelt.

Oke maar ik vertrouw jullie allemaal echt wel maar wat ik niet vertrouw is de volgende regel dat ik ook heb gekregen:
Uit onze administratie is gebleken dat u inmiddels een tweede factuur herinnering heeft ontvangen. Wanneer u te lang wacht met betalen worden er € 45,00 euro administratiekosten berekend.

Ik kan het natuurlijk wel gewoon blijven negeren enzo maar als hij wel gelijk hebt zit ik aan veel gezeur gebonden.

Is er iemand die met 100% zeker heid kan zeggen dat ik het zoals je ook onderaan deze bericht kan lezen al heb afgezegd en dus niks meer hoef te betalen.

Dit is wat ik (ook in het andere bericht te lezen) een paar maanden geleden heb gestuurd.

Hallo,

Bij deze zeg ik alvast alles op (Dus dat geen een van mijn domeinen of hostingen doorloopt.) Geen een van de domeinen verlopen binnen een maand dus kan ik alles als het goed is opzeggen. De vorige keer drukte ik op de knop "Automatischs vernieuwen uitschakelen" maar toen kreeg ik te horen van Jeffrey M. dat die knop het niet doet ofzo. Dus hopelijk kunnen jullie het voor mij regelen dat geen een van mijn domeinen of hostingen doorloopt.

Lees meer: Special-Hosting.nl - Wat kan ik doen!? http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/176879-special-hosting-nl-wat-kan-ik-doen.html#ixzz2DY4jPnhU
___

Dat was het.
- Dhrcool

visser
28/11/12, 21:49

Voor een hoop mensen geeft een incasso toch negatieve energie, zeker als je een klein beetje twijfelt hoe sterk je staat.
Als je zeker genoeg weet dat je gelijk hebt, en dat je zonodig een rechtzaak best wilt en kunt voeren lig je inderdaad niet wakker van incasso brieven of belletjes.

t.bloo
28/11/12, 21:53
Voor de duidelijkheid:
1. hoeveel euro is de factuur?
2. per wanneer verliepen/verlengen de onderhavige domeinen?
3. ben je zelf particulier of een bedrijf?
4. op welke datum precies heb je die "zeg ik alles op" email gestuurd?

BsHosting
28/11/12, 21:55
Als ie blijft dreigen gewoon zeggen ik bel de belastingdienst wel even op voor je ivm handelen online zonder kvk.
dan heeft ie ineens snel je opzegging gevonden denk ik zo.

DhrCool
28/11/12, 22:00
Voor de duidelijkheid:
1. hoeveel euro is de factuur?
2. per wanneer verliepen/verlengen de onderhavige domeinen?
3. ben je zelf particulier of een bedrijf?

Ik heb het even ingevuld:
1. hoeveel euro is de factuur? = HEt factuur waar ik nu tegen aanloop is 9 euro + De extra kosten van paysafecard. Even dit: Ik weet het een klein bedrag maar ik ga natuurlijk niet ergens voor betalen als ik er niks meer mee wil doen en niet meer nodig heb.
2. per wanneer verliepen/verlengen de onderhavige domeinen? Het domein waar ik nu last van heb: 23/11/2012 maar er komt nog een hosting.
3. ben je zelf particulier of een bedrijf? Ik ben particulier.

Het laatste bericht: (Van Hallo t/m doorloop.) Heb ik op 02/04/2012 gestuurd.

En het alle eerste bericht (dus toen ik het al wou afzeggen) 22/03/2011.

Mag om meer info vragen.

DhrCool
28/11/12, 22:01
Oeps per ongeluk dubbel post :$

NederHost
28/11/12, 22:17
Even los van het hele welles-nietes-verhaal over de al dan niet eerder doorgegeven opzegging:

Als particulier heb je sowieso het recht om de dienst na de eerste contracttermijn op ieder willekeurig moment op te zeggen met een maand opzegtermijn, te tellen vanaf het moment waarop de opzegging is ontvangen. Dus als je de opzegging morgen verstuurt dan gaat die in principe per 29 december in. Het verlengen van de overeenkomst met een jaar mag alleen als je hier expliciet mee hebt ingestemd (en dus niet door een vinkje ergens wel of niet te plaatsen).

Als je een tweede opzegging verstuurt dan zou ik trouwens voor de zekerheid wel verwijzen naar de eerder gedane opzegging, zodat de tweede opzegging niet kan worden gebruikt als 'bewijs' dat je eerder niet hebt opgezegd. Door het sturen van een tweede opzegging beperk je in ieder geval de schade tot minder dan een euro (en eventueel de kosten van een postzegel).

DhrCool
28/11/12, 22:25
Even los van het hele welles-nietes-verhaal over de al dan niet eerder doorgegeven opzegging:

Als particulier heb je sowieso het recht om de dienst na de eerste contracttermijn op ieder willekeurig moment op te zeggen met een maand opzegtermijn, te tellen vanaf het moment waarop de opzegging is ontvangen. Dus als je de opzegging morgen verstuurt dan gaat die in principe per 29 december in. Het verlengen van de overeenkomst met een jaar mag alleen als je hier expliciet mee hebt ingestemd (en dus niet door een vinkje ergens wel of niet te plaatsen).

Als je een tweede opzegging verstuurt dan zou ik trouwens voor de zekerheid wel verwijzen naar de eerder gedane opzegging, zodat de tweede opzegging niet kan worden gebruikt als 'bewijs' dat je eerder niet hebt opgezegd. Door het sturen van een tweede opzegging beperk je in ieder geval de schade tot minder dan een euro (en eventueel de kosten van een postzegel).

Die tweede opzegging was omdat de eerste 1 jaar geleden was en natuurlijk een beetje onduidelijk. Die tweede opzegging gebruik is dus al het bewijs. En het was meer dan 1 maand voor de maximale opzeg datum.

Awerso
28/11/12, 22:29
Mijn advies, stuur ze een nette overzichtelijke e-mail met alle feiten en verwijzingen naar je eedere opzeggingen.
Quote ook eventueel regels uit het volgende artikel: https://ictrecht.nl/contracten-en-algemene-voorwaarden/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam/

Wat mij daarnaast opvalt is dat er wel meer (oude) topics over deze partij op wht staan.
Ze rekenen ook mooi nog 19% btw in hun bestelformulier.... zeker apart als ze niet eens over een btw nummer beschikken...

DhrCool
28/11/12, 23:08
Mijn advies, stuur ze een nette overzichtelijke e-mail met alle feiten en verwijzingen naar je eedere opzeggingen.
Quote ook eventueel regels uit het volgende artikel: https://ictrecht.nl/contracten-en-algemene-voorwaarden/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam/

Wat mij daarnaast opvalt is dat er wel meer (oude) topics over deze partij op wht staan.
Ze rekenen ook mooi nog 19% btw in hun bestelformulier.... zeker apart als ze niet eens over een btw nummer beschikken...

Misschien kan iemand een beetje nette email voor mij schrijven en via pm sturen? Want ik ben eigelijk een beetje zo van.. Gewoon negeren en kijken of hij meer actie gaat ondernemen.
....

BsHosting
28/11/12, 23:09

En daarom moet ie ook dreigen met de belastingdienst dan kan je nog lachen die zijn daar nl zeer fel op BTW rekenen als je het niet eens mag.
Dat betekend een forse boete.

®on
29/11/12, 00:50
Voor zover mijn juridische kennis reikt: je kan op dezelfde wijze opzeggen als de wijze waarop je je aangemeld hebt. Dus ben je via een online formuliertje of systeempje klant geworden, dan kun je op dezelfde wijze opzeggen.

Verder niet teveel tijd aan besteden, en niet nerveus worden van diverse dreigementen. Email correspondentie (ea.) bewaren; that's all.

Mark17
29/11/12, 02:15
Voor zover mijn juridische kennis reikt: je kan op dezelfde wijze opzeggen als de wijze waarop je je aangemeld hebt. Dus ben je via een online formuliertje of systeempje klant geworden, dan kun je op dezelfde wijze opzeggen.

En voor zover die mogelijkheid er technisch niet is dan een vergelijkbare mogelijkheid voor zover ik heb begrepen uit de blogs op iusmentis.com en ictrecht.nl.

DhrCool
29/11/12, 08:33

Verder niet teveel tijd aan besteden, en niet nerveus worden van diverse dreigementen. Email correspondentie (ea.) bewaren; that's all.

Dat heb ik al naar hem toegestuurd. En dus officieel heb ik het op 02/04/2012 al afgezegd?

Toen had ik het dus naar hem toe gestuurd dat ik alles afzeg.

Spyder01
29/11/12, 11:37
Niet druk over maken. Alle correspondentie bewaren en verder niet teveel op ingaan of dingen provoceren, want dat heeft ook geen nut.

bibawa
29/11/12, 11:39
Wat je nog zou kunnen doen is een aangetekend schrijven naar ze sturen met daarin in bijlage alle agedrukte e-mails met communicatie van je annulatie daar komen ze normaal niet meer mee weg.
En ja je kan altijd eens horen bij de KVK natuurlijk of het allemaal wel kosher is, ik dacht dat jullie Nederlanders vanaf heden ook 21% BTW telden dan is 19% die ze aanrekenen wel heel bizar..

NielsV
29/11/12, 13:12
Special hosting handelt duidelijk via een website.. Quotje van website: "Special-Hosting is een betrouwbaar hostingbedrijf voor het onderbrengen van uw website. "

Kortom ze spreken zelf al over een bedrijf; dus het is geen schoolproject website om te laten zien hoe een hosting bedrijf zou kunnen handelen.
Dit wordt natuurlijk benadrukt door TS dat deze een overeenkomst is aangegaan met bedrijf.
TS is dan wel particulier, maar een factuur versturen zonder vermelding van essentiele gegevens als KvK en BTW-nummer mag zelfs niet naar particulieren..

Daarnaast een google/FB actie naar betreffende persoon en je weet gelijk meer...

Niet betalen en al helemaal niet laten opschrikken door mogelijke administratiekosten etc. etc....

Succes!

DiederikL
29/11/12, 14:14
Wat andere hier ook zeggen niet te druk maken, je staat bijzonder sterk. Ik acht de kans zeer klein dat ze dit doorzetten. Mocht je toch een brief krijgen van een incasso bureau kun je hier direct op antwoorden dat je niet van plan bent te betalen omdat je tijdig en conform Wet van Dam hebt opgezegd en dat je het graag voor laat komen aan de rechter. Dat voorkomt dat je eerst x brieven krijgt van het incasso bureau voordat ze doorzetten. Grote kans dat ze eieren voor hun geld kiezen.

DhrCool
29/11/12, 16:09
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik nog 1x ga mailen en dan met een soort samenvatting van veel van deze berichten.
Ook heb ik mijn gegevens veranderd dat als die denkt dat het nodig is geen brieven of wat dan ook kan sturen..
En/of naar mij kan bellen. En daarin tegen heb ik nooit met mijn bank betaald dus die nummer weet hij ook niet.
Ik wil dus alles via mijn email hebben.
Nogmaals bedankt. Ik laat zo snel mogelijk meer weten!

- Dhrcool

DhrCool
29/11/12, 16:30
Omdat ik mijn bericht niet meer kon aanpassen en het volgende erbij voegen heb ik nog even een bericht aangemaakt..
Hieronder zie je het gene wat ik naar hem heb gestuurd. Ik heb geprobeerd een beetje nette brief te schrijven. Misschien heb ik iets verkeerd gelezen dat het niet klopt maar volgens mij is dit niet het geval.

Hallo,

Ik heb een heel forum erbij gehaald en daar is dit een samenvatting van dat ik wat hun ook zeggen "bijzonder sterk" sta. Dus veel kan je niet doen. Ik kreeg van hun te horen dat ik gewoon een nette brief moest sturen en hier is die dan. Hier wat hun hebben gezegd:

Ik kan natuurlijk naar de KVK gaan of alles wel klopt. Ze spreken veel erover dat het niet klopt en dus dat jij niet met btw mag rekenen. Ze zeggen dat het volgens juridische kennis het volgende is: je kan op dezelfde wijze opzeggen als de wijze waarop je je aangemeld hebt. Dat heb ik gedaan dus moet het ook weer aftezeggen zijn. En ik heb natuurlijk de bewijs dat ik het al lang heb afgezegd ALLES omdat er op 02/04/2012 een support ticket is aangemaakt met die informatie. Ze zeggen ook nog dat ik je ook gewoon kan negeren gewoon wachten en toe kijken of jij echt actie gaat ondernemen want ze noemen ook "Zo kan je zien dat een schooliertje zo even een hosting in elkaar zet." Dus ze noemen je een schooliertje die hostertje speeld. Ook mag jij volgens hun geen BTW rekenen omdat je geen BTW nummer hebt. Daar kan JIJ dus een vorse boete voor krijgen.

Dit is de hele samenvatting. Als ik jouw was zou ik het even goed doorlezen ;)

Je mag zelf kiezen.. Door met al dat gezeur gaan? Dan negeer ik het gewoon. Of die facturen verwijderen zodat we weer samen door 1 deur kunnen om het zo maar te zeggen. Aan jouw de keus.

- ---

DhrCool
29/11/12, 21:10
Ik moet dit topic sluiten van de baas van SH.nl (JM) Hoe kan dit? Hij stuurde me dit :
Beste ---,

Uit meldingen van collega's blijkt dat er door jou een topic op Webhostingtalk is geopend waarin onze naam

in vermeld staat. De namen --- en ---- komen hierin voor.

Met grootste klem verzoek ik je vriendelijk doch dringend om dit topic volledig te sluiten en te verwijderen.

Indien dit topic niet in zijn geheel binnen 24 uur volledig verwijderd wordt.

Wanneer hier geen gehoor aan gegeven wordt zullen wij een gerechtelijke procedure opstarten en aangifte doen

bij de politie wegens smaadschrift cq smaad laster. Tevens zullen wij deze vordering uit handen geven aan ons incassobureau.

De kosten die hiermee gepaard gaan, komen voor uw rekening.

Vanzelfsprekend ga ik er vanuit dat dit niet zover hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

drex
29/11/12, 21:15
Jeffrey M. wellicht...hoop bla, bla en is ook niets anders dan een kindercrash. Niets van aantrekken

WebMeso
29/11/12, 21:23
Met grootste klem verzoek ik je vriendelijk doch dringend om dit topic volledig te sluiten en te verwijderen.

Indien dit topic niet in zijn geheel binnen 24 uur volledig verwijderd wordt.

Ten eerste; topics worden op WHT niet zomaar verwijderd of er moet een hele speciale reden voor zijn.

Ten tweede; zijn bedreigingen slaan werkelijk nergens op. Maak je geen zorgen.

Ten derde; het is mogelijk om de belastingdienst even een belletje te geven en te vragen om de afdeling fraude waar je nepbedrijven kunt aangeven. Indien zij ook nog BTW rekenen op de facturen terwijl zij geen BTW-nummer hebben dan heeft de belasting helemaal grote interesse in jouw telefoontje.

t.bloo
29/11/12, 21:25
Niets van aantrekken inderdaad.

(geen kvk maar wel een postbus, je zou denken dat 'ie daar dan ook niet het geld voor heeft? z'n telefoon is al afgesloten)

DhrCool
29/11/12, 21:42
Niets van aantrekken inderdaad.

(geen kvk maar wel een postbus, je zou denken dat 'ie daar dan ook niet het geld voor heeft? z'n telefoon is al afgesloten)

Haha dat kan best :P Maar ik ga anders gewoon even de belastingdienst bellen. Zaal denk ik het wel oplossen

®on
29/11/12, 21:43
Ik heb geprobeerd een beetje nette brief te schrijven.
Beter had je dat niet gedaan. Geen tijd meer aan besteden, en iets anders gaan doen.

DhrCool
29/11/12, 22:25
Laatste update: Beste ---,

Het gaat hier niet om of jij het wel of niet erbij laat zitten. Het gaat hier om het feit dat jij te laat bent met opzeggen.

Op welke manier dan ook. Wij hebben met kosten te maken die door onze domein register in rekening zijn gebracht.

Deze zul jij alsnog moeten voldoen. Zoals jij hebt toegezegd zou je zorg dragen voor deze betaling.

Verder is het aan jou de taak om het topic te sluiten en te verwijderen. Hier kunnen wij geen rol in spelen.

Het is door jou geopend en zal door jou verwijderd en gesloten moeten worden. Dit doet onze naam en die van mij schade

welke op financieel gebied grote gevolgen heeft. Indien deze schade ontstaat zal dit verhaald worden op jou.

Mensen zoals jij moeten eerst eens nadenken voordat ze iets gaan doen. En wie denkt zomaar van alles op internet te kunnen zetten

zal ook garant moeten staan voor de gevolgen die hier aan hangen. En deze gevolgen zal ik zerker ook niet bij jou weg laten indien

dit niet binnen een redelijk termijn gesloten en verwijderd wordt.

Ik verwacht van jou dat je me op de hoogte houdt en indien ik klachten en of wegblijvende klanten krijg zal ik gepaste maatregelen treffen.

____

Ik zaal dit topic gewoon even sluiten en een nieuwe aanmaken.

Dan houd ik het gewoon bij afkortingen "SH" en "JM"

Ik wil geen ruzie maar zoals je leest gaat hij mij er ook verantwoordelijker voor stellen voor weg blijvende klanten. Natuurlijk kan mij dat niets schelen.

Of misschien kan een admin alles waar de naam Jeffrey M. en special-hosting veranderen in JM en SH?

Dat lost het dacht ik ook op.

DiederikL
29/11/12, 22:57
Weinig kans dat het topic om deze reden gesloten gaat worden.

Dat verhaal van smaad en laster is ook nogal hoog van de toren blazerij, niet teveel aandacht aan schenken zou ik zeggen.

vDong
29/11/12, 23:11
De hoster begint redelijk te reageren als een cartoony... maak je vooral geen zorgen, smaad en laster werken over het algemeen alleen als de genoemde dingen niet waar zijn. (dwz bewuste leugens om bedrijf slecht weg te zetten)

Spyder01
29/11/12, 23:17
Zo, als ik deze geweldige wending van een broekie met alure had voorspeld dan had ik popcorn geregeld. TS, laat je niet gek maken, Jeffrey schrijft een hoop onzin en is de realiteit zo te zien ver uit het oog verloren. Lachen, dat wel.

DiederikL
30/11/12, 10:47
De hoster begint redelijk te reageren als een cartoony... maak je vooral geen zorgen, smaad en laster werken over het algemeen alleen als de genoemde dingen niet waar zijn. (dwz bewuste leugens om bedrijf slecht weg te zetten)

Dat is niet geheel waar, er kan wel degelijk sprake zijn van smaad zijn bij het spreken van de waarheid:
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/smaad-laster-belediging/#Dewaarheid

Maar neemt niet weg dat de TS zich in dit geval zicht geen enkele zorgen hoeft te maken.

Vraag me ook af waarom special-hosting zich niet zelf in dit topic mengt maar alleen vanaf een afstand loopt te schreeuwen naar de TS.

golden
30/11/12, 11:20
Wat ik ook al zie staan is "telefoonnummer tijdelijk buiten gebruik" staat er al langer dan een week op. Beetje amateuristische. Zullen we allemaal even streampje afnemen en voltrekken.

Ik blijf het maar een vreemde constructie vinden "luisteraars: onbeperkt, bandbreedte: onbeperkt".

Netbulae
30/11/12, 11:45
Vanaf morgen is het altijd per maand opzegbaar, wat er ook in de voorwaarden mag staan.

http://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Voor bestaande abonnementen en contracten geldt nu een overgangsregeling. Deze overgangsregeling duurt 1 jaar. Hebt u een bestaand abonnement of contract? Dan kunt u nu nog geen gebruik maken van de nieuwe regels. In ieder geval op 1 december 2012 gelden de nieuwe regels ook voor bestaande abonnementen en contracten.

Hieronder leest u per soort abonnement of contract welke opzegtermijnen er wettelijk gelden.
Andere abonnementen, zoals: sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Hiervoor geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.
Andere abonnementen, zoals; sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Stilzwijgende verlenging is toegestaan. Maar alleen als het abonnement daarbij wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. En u iedere maand kunt opzeggen. Een abonnement voor onbepaalde tijd heeft geen einddatum. En loopt door totdat u het zelf opzegt.

Ik zou per post een opzegbrief sturen (voorbeelden staan op internet) en als Special-Hosting hier niets op uit doet, de facturen gewoon negeren. Zoals al eerder gezegt maakt de incasso weinig kans.

Krijg je wel een incasso, direct deze brief er achter aan sturen:
http://www.juridischloket.nl/werkwijze/zelf-aan-de-slag/voorbeeldbrieven/Documents/Voorbeeldbrief%20onterechte%20vordering%20incassob ureau.doc

Dezo
30/11/12, 12:37
Je blijft maar posten, doe gewoon wat men hier zegt en negeer het gewoon. Bel effectief de belastingsdienst of de FIOD ipv zeggen dat je het gaat doen. Over en weer mailen gaat je zaak toch niet helpen. Special-hosting.nl is gewoon niet legaal bezig dus waarom zou je betalen ?

®on
30/11/12, 12:47
Er zal binnenkort wel weer een verzoek van Jeffrey binnenkomen. Vergelijkbaar aan zijn andere pogingen:

Voglens de nederlandse wet is dit verboden om zonder geldige reden en of opzettelijk het niet vewijderederen van topics.

U weet dus dat dit strafbaar is en dat dit tegen de regels van de nederlandse wet is?
Ik hoop dat hij inmiddels wat begrijpelijker en leesbaarder gaat schrijven.

Spyder01
30/11/12, 13:49
Er zal binnenkort wel weer een verzoek van Jeffrey binnenkomen. Vergelijkbaar aan zijn andere pogingen:

Ik hoop dat hij inmiddels wat begrijpelijker en leesbaarder gaat schrijven.

Misschien kan hij van het geld dat hij verdiend een schrijfcursus Nederlands nemen :)

vDyl
30/11/12, 14:38
0800-0543
Bellen en aangeven die zolderkamer klooiers.

Dezo
30/11/12, 14:48

Waarschijnlijk wel, Google heeft het al mooi opgepikt. Handig als waarschuwing voor andere consumenten ... ga niet in zee met een bedrijf zonder KVK.

DhrCool
30/11/12, 16:04
0800-0543
Bellen en aangeven die zolderkamer klooiers.

Ik wou de belasting dienst bellen alleen het is een heel gezeur want ik weet niet waar ik heen moet. Ik moet steets op 1 en 2 of 3 drukken enzo.

Daarnaast kreeg ik net 2 emails van JM! hier zijn ze:
Uit onze administratie blijkt dat u geen correcte adresgegevens bij ons heeft opgegeven.
Dit is een strafbaar feit wat gepleegd wordt onder valsheid in geschriften. Dit staat vermeld in het wetboek van strafrecht.
Onder artikel 225. Indien u ons niet voorziet van de juiste adresgegevens dan zullen wij aangifte doen wegens valsheid in geschriften.

Tevens zullen wij uw adresgegevens achterhalen en deze kosten die hiermee gepaard gaan zullen in zijn geheel voor uw rekening komen.
Het IP-adres is door onze technische afdeling achterhaald en bekend. Deze zal bij de aangifte overhandigd worden aan de politie.

Indien u dit tot een goed eind wenst te laten lijden, verzoek ik u vriendelijk doch dringend mee te werken.

Wachtend op uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet

Er zijn door jou opnieuw berichten geplaatst waarin onze naam en die van mij als persoon naar

voren komt. Ik ben heel duidelijk geweest over deze situatie en hier wordt door jou niet op ingegaan.

Er is door jou smaadschrift en smaad gepleegd door het opzettelijk zwart maken van Special-Hosting en mijn

naam die hierin ook vermeld wordt. Het verhaal wat je verteld klopt van geen kanten terwijl wij het bewijs hebben

dat jij toegeeft te gaan betalen maar dit vervolgens niet doet. Hier is dus sprake van opzettelijk liegen en verzwijging.

Vandaag zal ik contact opnemen met jou thuisfront en ik zal mijn advocaat inschakelen. Ik heb je een ultimatum gegeven

welke bijna afgelopen is. Je zorgt er voor dat Alles waar Special-Hosting, Jeffrey M. en afkortingen in staan verwijderd worden.

Is dit niet gedaan dan zal ik mijn advocaat op deze zaak zetten die middels een

gerechtelijke procedure deze strafbare feiten zal aanpakken.

Nouja, hij beweerd een advocaat te hebben. Ik weet niet of dit echt is?

En kunnen jullie even vertellen waar ik heen moet klikken bij de bel lijn van de belasting?

- Dhrcool

Dezo
30/11/12, 16:11
Jeffrey M. en Special-hosting.nl is geen bedrijf, heeft geen BTW nummer en kan dus ook geen geldige facturen aanmaken. Hij kan dus helemaal niks opeisen, het enige wat hij kan doen is zijn school afmaken en bijlessen Nederlands nemen. Bel gewoon de belastingen even of neem contact op met de FIOD, als je niet weet waarop drukken ... uiteindelijk kom je toch uit bij iemand die je gaat verder wijzen waar je moet zijn.

WebMeso
30/11/12, 16:13
Ik wou de belasting dienst bellen alleen het is een heel gezeur want ik weet niet waar ik heen moet. Ik moet steets op 1 en 2 of 3 drukken enzo.

Daarnaast kreeg ik net 2 emails van JM! hier zijn ze:
Uit onze administratie blijkt dat u geen correcte adresgegevens bij ons heeft opgegeven.
Dit is een strafbaar feit wat gepleegd wordt onder valsheid in geschriften. Dit staat vermeld in het wetboek van strafrecht.
Onder artikel 225. Indien u ons niet voorziet van de juiste adresgegevens dan zullen wij aangifte doen wegens valsheid in geschriften.

Tevens zullen wij uw adresgegevens achterhalen en deze kosten die hiermee gepaard gaan zullen in zijn geheel voor uw rekening komen.
Het IP-adres is door onze technische afdeling achterhaald en bekend. Deze zal bij de aangifte overhandigd worden aan de politie.

Indien u dit tot een goed eind wenst te laten lijden, verzoek ik u vriendelijk doch dringend mee te werken.

Klinkt als een vorm van chantage. Sinds wanneer is dat toegestaan.

En kunnen jullie even vertellen waar ik heen moet klikken bij de bel lijn van de belasting?

Even googlen en je hebt het zo gevonden. Hier de gegevens:
Belastingdienst/fiod-ecd
Telefoon: 030 – 295 76 00

The-BosS
30/11/12, 16:17
DhrCool, ik snap je bedoeling, maar doe nu eens zoals al zoveel geadviseerd is en negeer het gewoon. Dit wil dus zeggen kijk er niet meer naar om en post hier ook niks meer. Zal je alleen ten goede komen en bespaard ons dat we om popcorn moeten lopen ;).

DhrCool
30/11/12, 16:19
Klinkt als een vorm van chantage. Sinds wanneer is dat toegestaan.

Even googlen en je hebt het zo gevonden. Hier de gegevens:
Belastingdienst/fiod-ecd
Telefoon: 030 – 295 76 00

Chantage door?

DhrCool, ik snap je bedoeling, maar doe nu eens zoals al zoveel geadviseerd is en negeer het gewoon. Dit wil dus zeggen kijk er niet meer naar om en post hier ook niks meer. Zal je alleen ten goede komen en bespaard ons dat we om popcorn moeten lopen ;).
Ja oké, maar ik wil gewoon zekerheid en wil geen problemen. En dat popcorn verhaal.. gewoon kopen altijd lekker.

The-BosS
30/11/12, 16:25
Ja oké, maar ik wil gewoon zekerheid en wil geen problemen.

Dan moet je vooral "vertrouwelijke" e-mails copy/pasten tussen jezelf en je leverancier

WebMeso
30/11/12, 16:30
Chantage door?

Ik bedoel niet dat jij dat doet. Hij lijkt jou te chanteren, omdat hij dreigt met kosten / advocaat en als je naar hem luistert dan zal hij niet zijn advocaat inschakelen. Dat is mijn persoonlijke perceptie hierop en ik ben geen rechter of advocaat, maar door zulke uitspraken komt hij niet sterker te staan als er ooit een rechtzaak zou komen (wat ik sterk betwijfel).

DhrCool
30/11/12, 16:32
Oke ik ga nu bellen naar de belastingdienst en jullie krijgen het dus zo te weten.

Spyder01
30/11/12, 16:34
Jeffrey M. moet gewoon zijn mond houden en ophouden met die mails en jij TS, moet het gewoon laten rusten. Laat het gewoon, Jeffrey moet al ongelovelijk dom zijn om te denken dat hij kans maakt. Immers hij is voor de belastingdienst / FIOD en een aantal andere instanties een stuk interessanter dan een particulier die tijdig opgezegd heeft en derhalve weigert te betalen. Juist omdat hij diep in zijn puberhartje weet dat hij geen kans maakt, stuurt hij je een hoop blabla per e-mail.

Doe je forumnaam eer aan, stay cool!

davinci
30/11/12, 16:54
refereert weer aan zijn opmerking mbt de -nú écht- volwassen hostingmarkt....

DhrCool
30/11/12, 17:06
Oke mensen ik wil NU dat dit topic word verwijderd. Binnen 24 uur wil ik dat dit topic word verwijderd!
Ik krijg nu heel veel gezeur van alles. Dus verwijder deze alstublieft. Ik ga nu eerst even regelen met dit alles.
Want jeffrey heeft naar mijn huis gebeld en heeft van alles en nog wat verteld.

Verwijderen dus. Hopelijk doen jullie het!

Bart L
30/11/12, 17:07
Als je bedreigt voelt, dan doe je aangifte.

Awerso
30/11/12, 17:09
gelukkig is het vrijdag middag, mooi topic voor bij de vrijdagmiddagborrel!:drunk:

Blijft erbij dat hij geen facturen met btw erop mag sturen als hij geen bedrijf is! Hij kan bellen en tegen je ouders zeggen dat je een factuur niet betaald, maar een onwettige factuur hoef je simpelweg niet te betalen...

DhrCool
30/11/12, 17:09
Ik weet niet hoe ik me nu voel. Ik ben nog minder jarig. En mijn moeder zegt dus. Als hij
wilt kan hij ons hellemaal kapot maken. En niet om de factuur maar omdat in deze topic woorden/namen staan die er gewoon niet inmogen!
Dus ik zeg dit nu elke keer verwijderen!! OF is er een manier om contact op te nemen met de beheerder?

Dezo
30/11/12, 17:12
Ik weet niet hoe ik me nu voel. Ik ben nog minder jarig. En mijn moeder zegt dus. Als hij
wilt kan hij ons hellemaal kapot maken. En niet om de factuur maar omdat in deze topic woorden/namen staan die er gewoon niet inmogen!
Dus ik zeg dit nu elke keer verwijderen!! OF is er een manier om contact op te nemen met de beheerder?

Blij gewoon even rustig, laat je moeder deze thread even lezen als ze wat gekalmeerd is. Hij kan jullie helemaal niet kapot maken :)
Woorden die hier staan ... laat je niet bang maken door een stom pubertje.

DhrCool
30/11/12, 17:13
10541

Dit is de factuur! Dus ik denk dat hij geen btw rekend!

Topic verwijderen AUB.

Dezo
30/11/12, 17:13

Stuur een PB naar Domenico, hij is het opperhoofd :)

Dezo
30/11/12, 17:14
10541

Topic verwijderen AUB.

En staat zijn KVK nummer op het factuur ?

DhrCool
30/11/12, 17:15
En staat zijn KVK nummer op het factuur ?

Nee. Maar nu is eerst even het belangrijkste dat deze topic verwijderd word. Voel me niet echt kut..

Spyder01
30/11/12, 17:15
Stuur een PB naar Domenico, hij is het opperhoofd :)

En die verteld dan wel dat er geen topics verwijderd worden. Hoogstens dat hij de namen overal wil afkorten :)

DhrCool
30/11/12, 17:19
En die verteld dan wel dat er geen topics verwijderd worden. Hoogstens dat hij de namen overal wil afkorten :)

Maar dan is het ja haast zo dat ik het forum of Domenico aansprakelijk kan stellen. Want ik zeg dat het verwijderd moet worden. Ik zeg dit zeker niet als bedreigen ofzo
maar gewoon omdat ik niet meer gezeur wil hebben.

Awerso
30/11/12, 17:21
je zet zelf dingen op een forum die door google vaak bezocht wordt, dan moet je nu niet ineens door 1 telefoontje zo gaan janken om het topic te verwijderen.

Er staat inderdaad 0 euro btw, maar wel 19% btw ervoor.
Dan klopt de factuur dus nog niet...

davinci
30/11/12, 17:23
vroeger regelden we dit gewoon met knikkers...
Hij boos, ik boos... Hier twee driepunters en een smurfje.. opgelost!

DhrCool
30/11/12, 17:23
je zet zelf dingen op een forum die door google vaak bezocht wordt, dan moet je nu niet ineens door 1 telefoontje zo gaan janken om het topic te verwijderen.

Er staat inderdaad 0 euro btw, maar wel 19% btw ervoor.
Dan klopt de factuur dus nog niet...

Het klopt wat je zegt maar hij kan me wel voor de rechter slepen en ik als minder jarige heb daar natuurlijk nog geen belang bij.
Dat snap je vast wel.

Dezo
30/11/12, 17:27
Het klopt wat je zegt maar hij kan me wel voor de rechter slepen en ik als minder jarige heb daar natuurlijk nog geen belang bij.
Dat snap je vast wel.

Voor wat gaat hij je voor de rechtbank slepen?
"Ik heb als scholiertje een site gemaakt en verkoop niet legaal wat pakketten en nu is er iemand die geldig heeft opgezegd en toch zijn verlenging niet betaald, ik wil mijn 9 euro"

DhrCool
30/11/12, 17:35
Voor wat gaat hij je voor de rechtbank slepen?
"Ik heb als scholiertje een site gemaakt en verkoop niet legaal wat pakketten en nu is er iemand die geldig heeft opgezegd en toch zijn verlenging niet betaald, ik wil mijn 9 euro"

Nee omdat ik volgens hem zijn website een beetje klein maak. En zijn naam noem in dit topic! En ik ben het dus wel een beetje met hem eens.Dit is mijn laatste post alstublieft verwijderen.

Ik ga dus geen aangifte doen over hun. Dat lijkt me gewoon duidelijk,

The-BosS
30/11/12, 17:39
Oke mensen ik wil NU dat dit topic word verwijderd. Binnen 24 uur wil ik dat dit topic word verwijderd!

Dus ik zeg dit nu elke keer verwijderen!!

Topic verwijderen AUB.

Had je het reglement gelezen dan wist je dat op WHT geen topics verwijderd worden en door het tig keer te herhalen zal het ook niet vlugger verwijderd worden.

En so what dat hij je belt, dan zeg je toch hetzelfde als in de e-mails. Verder snap ik deze heisa al helemaal niet voor een factuur van ocharme € 9,-, of je betaald die en bent van het gezaag af, of je negeert hem volledig en dan zul je er waarschijnlijk ook niets van horen. Want het zou me sterk lijken dat hij een advocaat zou vinden die voor € 9,- een rechtzaak zou aanspannen die niet 100% waterdicht is. Naast het feit dat het over en weer e-mail etc al meer kost dan de winst op een domeinnaam (time is money).

Ik begin dit topic ook meer en meer te zien als:
advocaat = kleuterjuf
rechter = directeur
rechtbank = speelplaats
gevang = nablijven in studie of in de hoek van kleuterklas gaan staan

DhrCool
30/11/12, 17:43
Had je het reglement gelezen dan wist je dat op WHT geen topics verwijderd worden en door het tig keer te herhalen zal het ook niet vlugger verwijderd worden.

En so what dat hij je belt, dan zeg je toch hetzelfde als in de e-mails. Verder snap ik deze heisa al helemaal niet voor een factuur van ocharme € 9,-, of je betaald die en bent van het gezaag af, of je negeert hem volledig en dan zul je er waarschijnlijk ook niets van horen. Want het zou me sterk lijken dat hij een advocaat zou vinden die voor € 9,- een rechtzaak zou aanspannen die niet 100% waterdicht is. Naast het feit dat het over en weer e-mail etc al meer kost dan de winst op een domeinnaam (time is money).

Ik begin dit topic ook meer en meer te zien als:
advocaat = kleuterjuf
rechter = directeur
rechtbank = speelplaats
gevang = nablijven in studie of in de hoek van kleuterklas gaan staan

Oke ik moet hier gewoon op reageren. Hij stapt niet naar de rechter om die factuur maar omdat zijn naam hier heel vaak word genoemd.
Dus gewoon niet te veel op reageren en wachten tot Domineco reageerd.

WebMeso
30/11/12, 17:53
10541

Topic verwijderen AUB.

Er staat wel 19% BTW op de factuur, maar geen bedrag erachter. Dat is helemaal niet toegestaan. Je rekent wel BTW of geen BTW.

®on
30/11/12, 17:54
Oke ik moet hier gewoon op reageren.
Nee, dat moet je niet. En dat is nu net wat je zelf fout doet: je blijft reageren. Hier op WHT; daar bij die kleutertoko. Als je 4 pagina's terug leest, wordt daar al gezegd het te negeren.

6 hele WHT pagina's, en dat om 9 heule euro's.....

WebMeso
30/11/12, 17:55

Dat snap je vast wel.

Hoezo kan hij je dan kapot maken. De vraag is eerder of hij wel een contract mag afsluiten met iemand die minderjarig is (zonder toestemming van de ouders). Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar daar hangt dat natuurlijk wel vanaf.

The-BosS
30/11/12, 17:57
Oke ik moet hier gewoon op reageren. Hij stapt niet naar de rechter om die factuur maar omdat zijn naam hier heel vaak word genoemd.
Dus gewoon niet te veel op reageren en wachten tot Domineco reageerd.

Ja so, sinds wanneer mag je een naam niet meer noemen we leven hier niet in een dictatuur maar hebben vrije meningsuiting. Als jij een product/bedrijf k*t vindt mag je dat gewoon zeggen hoor. Trouwens ik zie de jeugdrechter niet even plaats maken op ze agenda voor zo een benaal feit, en ja ik zeg jeugdrechter aangezien jullie beide blijkbaar nog in de kleuterklas zitten.

wila
30/11/12, 17:59
Hij kan dan wel naar de rechter stappen, maar die neemt dit niet serieus. Als hij bedrijfje wil spelen, dan moet hij ook leren om normaal met klanten en de Nederlandse wet om te gaan. Iets wat nu op veel plekken (zijn site, de fakturen en de communicatie) niet klopt.

Ze hebben wel iets beters te doen dan voor hem rechtbankje te spelen en hij weet het blijkbaar nog niet maar advocaten en rechtzaken kosten heel veel geld.

WebMeso
30/11/12, 18:01
Maar dan is het ja haast zo dat ik het forum of Domenico aansprakelijk kan stellen. Want ik zeg dat het verwijderd moet worden. Ik zeg dit zeker niet als bedreigen ofzo maar gewoon omdat ik niet meer gezeur wil hebben.

Domenico heb ik hier nog niet zien reageren in dit topic. Ik denk dat hij bang is dat hij een brief van een advocaat kan verwachten... :lovewht:

Awerso
30/11/12, 18:04
Domenico heb ik hier nog niet zien reageren in dit topic. Ik denk dat hij bang is dat hij een brief van een advocaat kan verwachten... :lovewht:

Gok zo dat hij al ander gespreksonderwerp voor de vrijdagmiddagborrel had:lovewht::drunk:

The-BosS
30/11/12, 18:08
Gok zo dat hij al ander gespreksonderwerp voor de vrijdagmiddagborrel had:lovewht::drunk:

Of hij is op zoek achter popcorn en kan het niet vinden :yes:.

visser
30/11/12, 18:31
Maar dan is het ja haast zo dat ik het forum of Domenico aansprakelijk kan stellen. Want ik zeg dat het verwijderd moet worden. Ik zeg dit zeker niet als bedreigen ofzo
maar gewoon omdat ik niet meer gezeur wil hebben.

Luister, je hebt al uitgebreid laten zien dat je zelf niet zo heel veel van rechten afweet. Ga dan niet alsnog lopen speculeren wat een forum of de beheerder ervan wel of niet juridisch verplicht zijn jegens jou of een bedrijfje(?) waar jij over geschreven hebt.

Genoeg mensen hebben je verteld dat je hoster weinig kans maakt met een incasso, als de zaak zo ligt als jij verteld hebt.
Geneuzel over 'smaad' voor wat hier geschreven is , is al helemaal kansloos. (smaad/laster valt onder strafrecht. De politie moet er een aangifte voor (willen) opnemen, en dan moet een officier van justitie nog willen vervolgen ook voordat de zaak zelfs maar bij de rechter voorkomt).
Je hebt ook al het advies gekregen om gewoon even te stoppen met reageren, en dat is een prima advies.

magentohosting
30/11/12, 19:04
Niet zo druk verder meer over maken en gewoon lekker genieten van je weekend.

Ik zeg: eet smakelijk en een fijn weekend!

Krielkip
30/11/12, 19:07
Ik heb al meerdere van deze praktijken gezien van dit bedrijf en deze persoon. Dit bedrijf maakt meer ophef, dan werkelijk waar maakt. Acties als bellen doet deze persoon, omdat hij weet dat het indrukt maakt. Feitelijk wilt hij jouw (uw) ouders overtuigen van een fout die jij (u) gemaakt zou hebben.

Even op een rijtje. Zeker omdat er al eerder in dit topic is geschreven met adviesen.
- Je bent zoals je zegt minderjarig. Welke leeftijd je hebt, weet ik niet. Echter minderjarigen mogen niet zomaar aankopen doen. Enkel aankopen doen die hun leeftijd aangaan. Als een ouder of voogd dit niet goedkeurd, kan deze terugdraaien. Let op. De vraag hierbij is of een domein aanschaffen ook bij de leeftijd past. Ik denk dat hierin 16+ zeer goed weten als zij een website aanschaffen, dit zelf moeten betalen. 14- vind ik een minder, sinds deze groep erg kan verschillen. 15 jaar is een discussiepunt.
> http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/ben-ik-aansprakelijk-voor-de-schulden-van-mijn-kinderen.html

- Special-Hosting is geen bedrijf, dus mag zich niet voordoen als bedrijf. Hiermee mag hij ook geen gebruik maken van 19% BTW. Hedendaags 21% BTW.

- Jij bent particulier, dus opzeggen is mogelijk op maandbasis.

- Het verschuldigde bedrag is €9,-. Dit bedrag is laag tegen over de kosten van een advocaat & rechtzaak. Zou het gaan om meerdere, dan zou er iets gedaan worden.

- Smaad. Dit onderwerp vind ik persoonlijk niet in smaad vallen. Er wordt hier om advies gevraagd over een bedrijf en hoe daarmee te handelen. Daarbij is het ook toegestaan om kritiek op bedrijven te leveren. Zowel positief als negatief. Anders mochten sites als Webhostingreviews en Kieskeurig niet bestaan.

Tips:
- Neem via een mail of via een aangeschreven brief dat je (u) geen zaken meer wilt doen met dit bedrijf en dat je (u) de kosten niet betaald door het opzeggen op de eerder genoemde datum.
- Praat met jouw ouders over dit probleem en wat er gebeurd is. Je bent jong. Een mens maakt fouten en zeker als ze jong zijn. Daarvan kan je leren. Schaam ook niet van je fouten en vertel wat er is gebeurd. Wanneer je ook verteld dat je in deze situatie bedreigd voelt, dan kunnen jouw ouders eventueel meehelpen.
- Indien het bedrijf of de persoon door blijft gaan, meld dat u aangifte zult doen.
- Wees niet bang. Deze persoon en dit 'bedrijf' doet dit al vaker.
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/special-hosting/ervaringen/

Marin
30/11/12, 19:21
Allemaal goed weekend! en TS, gewoon lekker slapen en laten gaan. Maak je niet zo druk en niet bang zijn. Als je je bedreigd voelt doe je aangifte en lees de tips van Krielkip hierboven door, die zijn erg nuttig. Het "hostingbedrijf" zal zich wel bedenken voor ze naar een rechter gaan hoor, dan hebben ze zelf ook wel wat uit te leggen.

Ik adviseer het WHT management een slotje, hier komt verder niet veel meer van waarde uit..

Geniet allemaal van deze mooie vrijdagavond

systemdeveloper
30/11/12, 22:15
Ik draai me nog een heineken open... Prettig weekend allemaal :)

B Buitenhuis
30/11/12, 22:29
{xx} ?

boekee
30/11/12, 22:52
Niets van aantrekken!

Als special-hosting.nl naar een advocaat zou stappen voor 8 euro dan is het een sukkel.
Hij had ook eieren (ter waarde van 8 euro) voor zijn geld kunnen kiezen, in zo`n geval als dit maakt het niet eens zo gek veel uit wie zijn fout het is. Voor deze centen zeg je gewoon tegen je klant "prima uw opzegging wordt verwerkt" en klaar. Geen gezeik. Gaat het nou om grote bedragen dan kan ik me nog voorstellen dat je probeert je recht te halen.

En TS laat je niet opnaaien door zo`n stinkventje, zonder btw/kvk. Gewoon nu hier niet meer komen niet meer posten, geen factuur betalen (het is niet eens een factuur, zijn rekening is net zo waardevol als een bedrag opschrijven op een bier viltje er staat geen btw/kvk bij), niet meer reageren op special-hosting.nl want zo speciaal zijn ze nou ook weer niet. Hij heeft een groot verhaal, maar zal net zo lang al een drol zijn.

CT0
30/11/12, 23:07
Haha ... dit topic lezen is amuzanter dan TVOH :-) Proost ... *plop* ... en fijn weekend

vDyl
01/12/12, 13:24
Ik heb Jeffrey M. maar een mail gestuurd dat hij echt verkeerd bezig is (geen bedreiging/chantage). Mijn advies voor hem is een KvK en BTW nummer aanvragen en klanten niet misleiden en praten namens een bedrijf dat helemaal niet op papier staat. Dus Jeffrey M. als je dit leest; doe wat met de reacties hier.