PDA

Bekijk Volledige Versie : Server met 2.66 GHz en 4GB RAM met VT-x



Dennisweb
24/11/12, 23:04
Te koop: mijn server. Ik wil een zuinig systeem gaan bouwen met VT-d ondersteuning voor streamingdoeleinden.

Daarom kan deze server verkocht worden. Hij heeft 24/7 dienst gedaan en is daarbij nooit uitgevallen. Werkte prima met ESXi 4. De server heeft een 2.67 GHz processor aan boord en is altijd gebruikt voor het virtualiseren van 1 Linux VPS en 2 Windows VPS. Verder uitgerust met 8 reepjes HyperThread-geheugen van ieder 512 MB. In totaal dus goed voor 4GB. Daarmee is de server een heus werkpaard geworden.

De kast is een Chenbro RM11602, er worden geen sliders bijgeleverd. Daarnaast wordt er geen hardeschijf bijgeleverd, gezien deze meegaat naar de volgende computer. De server ondersteunt SATA-schijven, welke gemakkelijk aan de voorkant kunnen worden toegevoegd middels zogenaamde 'bays'.

De server ondersteunt geen PCI-passthrough (VT-d), maar is prima in staat om servers te virtualiseren dankzij Virtualization Technology (VT-x).

Verbruik: 250 Watt.
Richtprijs: 200 euro. Uiteraard zijn tegenbiedingen ook toegestaan

105281052910530

golden
25/11/12, 11:13
Ik denk dat je inderdaad wat met de prijs moet doen. Want ook een heus werkpaard met 4GB geheugen? Ik zie dat veel bedrijven hun servers met 16GB al beginnen te vervangen.

Zo hebben wij al niks meer draaien zonder 64GB geheugen enkel dedicated klanten dan.

Daarnaast 2.66 single core?, dual core?, quad core?

Yourwebhoster
25/11/12, 12:26
Je zal wat meer specificaties moeten geven (zoals dual socket, en hoeveel cores per socket) om je prijs te kunnen rechtvaardigen. Hier zijn we ook al bezig met de 16GB machines te vervangen door een beter ras van de werkpaarden:thumbup:

Dennisweb
25/11/12, 16:05
Hi guys,

Ik weet het. Ik heb al veel berichten gehad over de summiere specs. Inmiddels heb ik deze wel:

Te koop: mijn server. Ik wil een zuinig systeem gaan bouwen met VT-d ondersteuning voor streamingdoeleinden.

Daarom kan deze server verkocht worden. Hij heeft 24/7 dienst gedaan en is daarbij nooit uitgevallen. Werkte prima met ESXi 4. De server heeft een 2.67 GHz processor aan boord en is altijd gebruikt voor het virtualiseren van 1 Linux VPS en 2 Windows VPS. Verder uitgerust met 8 reepjes HyperThread-geheugen van ieder 512 MB. In totaal dus goed voor 4GB. Daarmee is de server een heus werkpaard geworden.

De kast is een Chenbro RM11602, er worden geen sliders bijgeleverd. Daarnaast wordt er geen hardeschijf bijgeleverd, gezien deze meegaat naar de volgende computer. De server ondersteunt SATA-schijven, welke gemakkelijk aan de voorkant kunnen worden toegevoegd middels zogenaamde 'bays'.

Dankzij de Virtualization Technology kan deze server prima ingezet worden voor het paravirtualiseren van zowel Windows als Linux VPS.

Specs:

Moederboard: Intel Server Board S500PSL
Processor: Intel Xeon DualCore 2.66 GHz
Chipset: Intel 5000P
Geheugen: Kingston HyperX 8x 512 MB DDR3 RAM (Maximum: 32GB)
Front Side Bus: 1333MHz, 1066MHz, 667MHz
Video: Graphics Controller: ATi ES1000 16MB PCI

Verder over de prijs: verlaagd naar 175 euro. Vergeet niet: een goed bod uitbrengen mag altijd. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, maar op veel fora is een richtprijs verplicht.

Dennisweb
29/11/12, 20:03
Ik heb besloten de prijs om te zetten in een vaste prijs. Voor 100 euro gaat ie weg. :)

DiederikL
29/11/12, 23:03
Je hebt het niet over een dual CPU in je specificatie, maar toch zie ik 2 headsinks? Zit er onder die 2e headsink niet nog een CPU verstopt of is die echt leeg?

Dennisweb
30/11/12, 08:14
Klopt. Inderdaad 2 processoren: onder beide heatsinks 1 processor. Je hebt gelijk.

The-BosS
30/11/12, 12:23
Klopt. Inderdaad 2 processoren: onder beide heatsinks 1 processor. Je hebt gelijk.

En daar mee weten we nu nog altijd niet welke het zijn, 2 sockets met dual core of 2 sockets met single core.

Dennisweb
30/11/12, 13:09
En daar mee weten we nu nog altijd niet welke het zijn, 2 sockets met dual core of 2 sockets met single core.
2 sockets met Dual Core. Moest het even nakijken. :)

Dennisweb
07/12/12, 19:02
Wie interesse? Server mag voor 100 euro weg.