PDA

Bekijk Volledige Versie : Transip domeinnaam via CNAME koppelen aan een DNS Wildcard subdomeinnaam



eigenwebsite
23/11/12, 16:01
Beste forumleden,

Vraagje; Sinds enige tijd ben ik reseller van domeinnamen via Transip.
Nu wil ik voor een van mijn klanten via de DNS settings een koppeling maken van een bij
Transip geregistreerd domein (www.voorbeeldnaam.nl) naar een DNS wildcard (subdomein)
op mijn eigen server (http://voorbeeldnaam.eigenwebsite.nl).
Het is dus de bedoeling dat wanneer een gebruiker voorbeeldnaam.nl intikt deze wordt doorverwezen
naar voorbeeldnaam.eigenwebsite.nl

Dit schijnt te kunnen via CNAME.
Mijn vraag is echter, waar vul ik wat in bij de namen en waardes in deze settings.
Bijgevoegd heb ik een screenshot van de DNS settings van de domeinnaam via Transip.
10523

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen!
Transip zelf geeft hier namelijk helaas zelf geen support op:(

Dank alvast,

Groet,
Peter

vDong
23/11/12, 17:26
De op 1 na onderste regel waar staat:
www 1 dag CNAME @
moet worden:
www 1 dag CNAME voorbeeldnaam.eigenwebsite.nl

Denk er wel aan dat je de webserver op voorbeeldnaam.eigenwebsite.nl verteld dat er een ServerAlias is met www.voorbeeldnaam.nl

vDong
23/11/12, 17:27
Ik vergeet dat je eigenlijk ook:
@ 1 dag A 95.etc
wil veranderen in:
@ 1 dag CNAME voorbeeldnaam.eigenwebsite.nl

london72
25/11/12, 20:03
10532

Hallo goedendag,

Ik ben nieuw hier en met een absoluut desperate vraag.
Ik ben al maanden bezig om mijn DNS in te stellen bij Transip. Bij Transip heb ik alleen een Domeinnaam gekocht maar wilde graag mijn blogger blog linken aan deze domeinnaam. Het lukt mij niet. Ik ben echt ten einde raad en zou nu graag iemand willen betalen want wanneer ik mijn website wil googelen krig ik een 404 error. Heb al van alles geprobeerd. Aangezien ik geen webhosting bij Transip heb kan ik hen ook niet vragen om hulp. Zo jammer. Nu heb ik een website maar kan ik deze dus eigenlijk niet online zetten.
Zou iemand tegen betaling mij hiermee willen/kunnen helpen?

alvast vriendelijk bedankt vor de reactie!

Met vriendelijke groet!

london72
25/11/12, 20:14
Screenshot is toegevoegd. :)

visser
25/11/12, 20:41
Screenshot is toegevoegd. :)

Je zone is al organicoilmassage.com .
De A records die je hebt toegevoegd verwijzen
organicoilmassage.com.organicoilmassage.com naar 216.239.{32,34,36,38}.21 .

(dat werkt, kijk naar met dig of nslookup )

dig A organicoilmassage.com.organicoilmassage.com

; <<>> DiG 9.7.6-P1 <<>> A organicoilmassage.com.organicoilmassage.com
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 61628
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;organicoilmassage.com.organicoilmassage.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
organicoilmassage.com.organicoilmassage.com. 86400 IN A 216.239.38.21
organicoilmassage.com.organicoilmassage.com. 86400 IN A 216.239.32.21
organicoilmassage.com.organicoilmassage.com. 86400 IN A 216.239.36.21
organicoilmassage.com.organicoilmassage.com. 86400 IN A 216.239.34.21

je zou in dat naam veld alleen vier keer
www 1 DAG A 216.239.{32,34,36,38}.21 in moeten vullen om www.organicoilmassage.com naar die vier IP adressen te krijgen.

Wil je ook de naam zonder host component een A record geven dan vul je @ 1 DAG A <ip adressen> in.

Bedenk dat vanwege DNS caching het dus tot 1 dag kan duren voordat de zaak overal zichtbaar is. (daar slaat die 1 dag op)
Ik zou in jouw geval even beginnen met iets van 300 seconden, dan kun je sneller testen.
Werkt het naar behoren, maak er dan pas een dag van.

Bedenk wel dat je blogger webserver moet weten dat hij ook organicoilmassage.com heet, dat moet op die webserver bekend zijn.
Als je dat deel snel wilt testen, zet dan die entry even in de hosts file van je computer.
Dat werkt weliswaar alleen voor jouw computer, maar het is prima om te zien of als je op een bepaalde website (qua IP adres) aankomt die jij met een bepaalde hostnaam hebt aangesproken, de website ook weet dat hij die hostnaam is.