PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP blokkeert 500 betaalde domeinnamen



Huib
18/11/12, 13:15
Via dit topic wil ik iedereen informeren over de meest recente actie van TransIP, niet omdat het direct zin heeft waarschijnlijk dit topic zal mij niet helpen maar het helpt andere mensen waarschijnlijk wel met hun keuze voor TransIP.

Afgelopen vrijdag om 16:59 precies (1 minuut voordat ze sluiten) heeft TransIP besloten alle domeinnamen van ons op zwart te zetten. Nou ja, zwart het is wit met zwarte letters. Vervolgens op Zaterdag 14:00 komt er een e-mailtje dat alle domeinnamen opgezegd gaan worden, om dit te voorkomen moet er direct met TransIP contact opgenomen worden. Telefonisch is TransIP onbereikbaar...

Op dit moment staan dus 500 domeinnamen van betalende klanten offline, we krijgen geen EPP codes want de toegang tot het klantenpaneel is geblokkeerd en .com, .eu en .nu namen zijn gelocked. Nu gaat zo'n discussie op internet nog al vrij snel dat de rekeningen niet betaald zouden zijn maar dat is hier dus niet het geval, het betreft enkel betaalde domeinnamen. (zie bijlages)

In het begin konden veel mensen via interne PULL hun domeinnaam veilig stellen of via de EPP code. Pas toen ruim 200 namen op deze manier weg zijn gegaan zijn de EPP codes geblokkeerd en het interne pull systeem.

Voorbeelden van namen die nu offline zijn en niet verhuisd kunnen worden zijn:

fotoworkshop.eu
fotosimone.com
leukefotokaartjes.net

Voor ons betekende deze actie het einde van ons bedrijf, 500 klanten offline, domeinnamen die opgezegd gaan worden of al zijn en het niet kunnen verstrekken van EPP codes is een doodsteek. Ik wil dan ook elk bedrijf adviseren... Denk 100x na voordat je met dit bedrijf in zee gaat.

BsHosting
18/11/12, 13:30
Dat deze namen betaald zijn wil niet zeggen dat er geen rekeningen van je openstaan.
Transip blokkeert alles pas als er een schuld is, je krijgt dan eerst de kans om het nog over te maken doe je dat niet dan wordt inderdaad alles geblokkeerd.

Dus je kan hier wel zielig lopen doen en een bedrijf zwart maken maar jij bent toch degene die moet betalen en niet andersom.
Zelfs in het weekend wordt er ook snel op tickets gereageerd dus ik zou maar eerst het volledige verhaal vertellen en niet zieltjes gaan winnen voor iets waar Transip niks aan kan doen.

En de doodsteek was er al, al je klanten waren al offline ze konden enkel en alleen de bestanden nog downloaden.

vDong
18/11/12, 13:31
Via dit topic wil ik iedereen informeren over de meest recente actie van TransIP, niet omdat het direct zin heeft waarschijnlijk dit topic zal mij niet helpen maar het helpt andere mensen waarschijnlijk wel met hun keuze voor TransIP.

Dit topic helpt in ieder geval niet je zaak tegen TIP. Naming en shaming staat erg slecht als je ooit schade wil aantonen. Rechters kunnen dat absoluut niet waarderen.

Huib
18/11/12, 13:32
Spijtig te horen dat u ons in gebreke wenst te stellen.

Gezien de situatie is het van belang dat deze zaak nauwkeurig uitgezocht wordt. Het is dan ook niet mogelijk of realistisch om op een zaterdag binnen 24 uur deze zaak uit te zoeken. Ik heb uw bericht daarom doorgezet naar onze administratieve afdeling die dit maandag gelijk oppakken. U zult hier binnen maximaal 3 werkdagen een verdere reactie op krijgen.

Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Bas van Ooijen
TransIP BV

Huib
18/11/12, 13:33
Het is wel realistisch om in het weekend alles op zwart te zetten, maar om een reden te ontvangen moet je dan 3 werkdagen (5 normale dagen) wachten.

BsHosting
18/11/12, 13:36
Het is wel realistisch om in het weekend alles op zwart te zetten, maar om een reden te ontvangen moet je dan 3 werkdagen (5 normale dagen) wachten.

Ja ja dit gebeurt ook van het ene op het andere moment dan is er echt wel wat meer aan de hand dan jij hier verteld.

Alexander
18/11/12, 13:48
Hoeveel waarschuwingen en aanmaningen had je al gehad? Vast wel een aantal.

dreamhost_nl
18/11/12, 14:01
En wat geeft :


Administratie -> Openstaande Facturen

BsHosting
18/11/12, 14:04
Transip sluit echt niet zomaar af, de fotograaf klaagt wel maar inderdaad wat staat er bij openstaande facturen, gezien de reactie van Transip is er dus meer aan de hand want als alles wel betaald was werd dat wel meteen rechtgetrokken.

Tevens blijft het enige ongemak dan dat domeinen evt niet verhuisd kunnen worden maar dat is het enige want alles was al offline.

golden
18/11/12, 14:25
Wat is dat toch met hosters die hun rekeningen niet betalen? En dan doel ik inderdaad op de kleinere vakantie hosters. Domeinnamen worden aan jou betaald en dan is het in mijn ogen niet meer dan logische dat je zelf ook de kosten kan betalen en anders zijn gewoon je prijzen te laag.

Ditzelfde geldt voor ruimte en servers in het datacenter. Hoevaak ik hier niet al topics voorbij heb zien komen dat het datacenter nog geld van hosters krijgen. Mij lijkt het als je het zwaar hebt als hoster dat de diensten waarvan je klanten afhankelijk zijn voorgaan tegenover al het andere. Ik persoonlijk zou liever elke dag een paar broodjes minder eten of wat vaker de fiets pakken dan mijn klanten er de dupe van laten worden. Maar gelukkig zitten wij niet in bovenstaande situatie!!!

vDong
18/11/12, 14:42
Wat is dat toch met hosters die hun rekeningen niet betalen? En dan doel ik inderdaad op de kleinere vakantie hosters. Domeinnamen worden aan jou betaald en dan is het in mijn ogen niet meer dan logische dat je zelf ook de kosten kan betalen en anders zijn gewoon je prijzen te laag.
Op het moment zie ik heel veel het tegenovergestelde. Klanten die hun domeinnamen (en andere services) niet betalen, maar wel verwachten dat de hoster z'n rekeningen kan betalen.
Hoewel ik de reactie van transip kan voorstellen vind het het tijdstip vrij ongepast, zeker als je daarna door de eerste lijns laat vertellen aan de betreffende hoster dat ie sowieso 5 dagen offline is.
Overigens moet de gijzeling (wat dit is) in verhouding staan tot de hoeveelheid achterstand in betaling. Dwz, je kan niet voor 1 maand achterstand alle producten die wel betaald zijn af te sluiten.

BsHosting
18/11/12, 14:48
@ vdong,

Dat kan gemak staat ook duidelijk in de voorwaarden waar ie zelf mee akkoord is gegaan, en nogmaals dit is niet van 1 maand dit speelt al langer.
Tevens kan het tijdstip ongepast zijn, offline van de domeinen maakt in dit geval niks uit de fotograaf was immers al offline enkel en alleen data kon nog opgehaald worden.

Dus dan hier klagen dat het de ondergang van zijn bedrijf is klopt gewoonweg niet het was al ondergegaan.

Axel Polfliet
18/11/12, 14:48
Zover ik weet sluit TransIP niet van de ene op andere dag af; volgens mij gaan hier eerst nog 2/3 incasso pogingen overheen. Daarna wordt er nog gemaild met het dreigement af te sluiten en een week later gebeurt het pas. Zonder te weten wat er open staat en hoelang valt vrij weinig te zeggen over de situatie, noch of dit een gerechtigde actie is. Ze zullen je heus niet afsluiten als bij 1 nota de incasso 1x is mislukt.

Marin
18/11/12, 14:58
Inderdaad, TIP zal niet zomaar de boel afsluiten. Ik denk dat TS hier best van op de hoogte zal zijn geweest. Ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen, ik ken niet alle ins & Outs en ook niet de geschiedenig tussen TS en Transip.

Het is wel lullig voor de betalende klant van TS. Die wordt nu de dupe. Zijn domein staat op zwart, maandag is hij de eerste... Hopelijk kunnnen die klanten hun domeinen nu wel z.s.m wegverhuizen.

Wat een puinhoop maken sommigen er toch van...

SmilieBG
18/11/12, 15:31
Edit, foutief gelezen uhm :(

cyberbootje
18/11/12, 15:36
Op het moment zie ik heel veel het tegenovergestelde. Klanten die hun domeinnamen (en andere services) niet betalen, maar wel verwachten dat de hoster z'n rekeningen kan betalen.

Ben ik het helemaal mee eens, men betaalt steeds later en later.
Wat ik wel vind is dat je als bedrijf genoeg middelen moet hebben om xx maanden vooruit te kunnen zonder in problemen te raken en dan zorgen dat de betalingen voor die xx tijd binnen zijn.
Daarmee kan je een hoop gedoe voorkomen, als het dan nog niet gaat heb je iig tijd zat om je klanten goed onder te laten brengen.

Maar volgens mij zeg ik niet iets nieuws, voor de gene die nu pas wakker worden: shame on you, je had nooit ondernemen mogen worden ;)

wila
18/11/12, 15:37
Tja, de budgethosting markt is lastig. Je moet je inkomsten halen uit volume en aardig zijn is dan niet altijd mogelijk bij probleemafhandeling, tijd is geld. Klanten in dit marktsegment zijn ook niet perse trouw of makkelijk qua betalen.

Transip begeeft zich ook op die markt en is dus zeer zakelijk. TS heeft het geprobeerd en het is hem niet gelukt. Wat dan ook de reden mag zijn voor het verhaal dat door TS geschetst word. We staan hier meestal snel met onze mening klaar, maar persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat het hem niet is gelukt, zowel voor hem alsook zijn klanten.

Sterkte toegewenst aan alle gedupeerden.

BsHosting
18/11/12, 15:49
Zakelijk zijn ze wel bij Transip maar zoals eerder al door anderen gezegd dit is niet spontaan uit de lucht komen vallen.
Maar wat het kromme is TS geeft Transip de schuld dat het de doodsklap voor zijn bedrijf is terwijl er al eerder notabene geplaatst door hemzelf onder een nieuw account dat een domein het niet meer deed.

Toen kwam de aap uit de mouw hij is gestopt klanten konden hun data nog terughalen maar alles was verder offline.

Dus het enige waar Transip dan iets aan kan doen is dat de domeinen niet verhuisd kunnen worden, domeinen waren immers toch al offline.

Spyder01
18/11/12, 16:23
De TS wil met het facturen overzicht aantonen dat alles betaald is, maar plaatst dan een hoop oude facturen ipv al het recente. De facturen van 2011 en tot en met juni 2012 zijn in het overzicht inderdaad betaald. Maar al die facturen van juni t/m heden?

Dat ze het op een vrijdag afsluiten is niet netjes, dit hadden ze dan beter maandag kunnen doen. Maar dat hangt ook af van de hoeveelheid die open staat en hoeveel herinneringen / aanmaningen je hebt gehad. Zomaar afsluiten mag niet, dus ik kan me niet voorstellen dat dit het hele verhaal is.

Mark17
18/11/12, 17:36
@ vdong,

Dat kan gemak staat ook duidelijk in de voorwaarden waar ie zelf mee akkoord is gegaan, en nogmaals dit is niet van 1 maand dit speelt al langer.
Tevens kan het tijdstip ongepast zijn, offline van de domeinen maakt in dit geval niks uit de fotograaf was immers al offline enkel en alleen data kon nog opgehaald worden.

Dus dan hier klagen dat het de ondergang van zijn bedrijf is klopt gewoonweg niet het was al ondergegaan.

Een check die ik deed op 1 van de domeinnamen lijkt aan te geven dat de domeinnamen offline zijn gehaald door TransIP. Dit kan goed de reden zijn dat enkel via andere hostnames en/of IP adressen de data nog veilig te stellen is.

Wat er op dat vlak speelt weet ik echter niet precies.

@Huib als we ergens mee kunnen helpen neem dan gerust contact op.

patrickekkel
18/11/12, 17:42
Wij wilden in 1x de batch .nl domein namen overnemen zodat die weer online konden.

Maar zowel intern als extern wordt alles tegen gehouden.

BsHosting
18/11/12, 17:43
Dat de domeinen offline zijn gehaald door Transip zal wel kloppen.
Maar nogmaals het hele verhaal wordt niet verteld.

Dit bericht is van vrijdag dus trek zelf je conclusies http://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/176721-storing-bekend.html#axzz2Caq1r2gk

Mark17
18/11/12, 17:46
Dat de domeinen offline zijn gehaald door Transip zal wel kloppen.
Maar nogmaals het hele verhaal wordt niet verteld.

Dit bericht is van vrijdag dus trek zelf je conclusies http://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/176721-storing-bekend.html#axzz2Caq1r2gk

Die was vrijdag na 17:00 uur en kan hier dus mee samenhangen.

BsHosting
18/11/12, 17:59
Alles kan, ga je dan een fakeaccount aanmaken om te zeggen dat een domein offline is dan.
Ik blijf erbij dat er meer speelt dan men hier verteld.

Ook als ik het verhaal moet geloven van Pishing dat hem dat geld kost en dat dit een reden zou zijn voor Transip dat gaat er bij mij niet in.
Of hij moet dat domein op zijn eigen naam hebben staan.

Domein haal je als hoster offline en werkt mee met de politie, en daar zou je dan naar de buitenwereld ook duidelijkheid over geven.

t.bloo
18/11/12, 19:07
Dat over phishing stond er eerst niet. En het ontgaat me eigenlijk wat voor kosten je daar aan zou hebben.

Het lijkt me verder dat je altijd ergens wel een aftandse shared hosting server actief kunt houden, waar je desnoods alle klanten op gooit als overbrugging.

BsHosting
18/11/12, 19:13
@ T. Bloo

Dan ben ik dus niet de enige die dacht dat die tekst er eerst niet stond.
Ik denk dat ie allerlei smoesjes aan het verzinnen is, daar begin ik meer in te geloven.

cfmweb
18/11/12, 19:29
Oh jongens jongens toch wat een zooitje weer.

Sorry ik kan er niet meer van maken

t.bloo
18/11/12, 19:33
Hoe vervelend het ook is voor de klanten maar ook voor de hoster, zoek de verschillen...


Zoals iedereen weet is het momenteel een zeer slechte economie en door meerdere problemen de laatste tijd is het voor ons helaas niet meer rendabel om onze diensten voor te zetten.

Op dit moment betekent dit voor onze klanten dat we de Webhosting activiteiten niet meer kunnen voortzetten en helaas is daarvoor de dienstverlening per direct beëindigd.


Zoals iedereen weet is het momenteel een hele slechte economie en helaas voelen wij dit ook. Op dit moment hebben wij nog enkele duizenden euro's te goed van bepaalde klanten. Door extra kosten die veroorzaakt worden door boetes en rekeningen van phising, malware en dergelijke is het voor ons niet meer mogelijk om de dienstverlening door te zetten. Tot 16-11-2012 hadden we nog zicht op oplossingen totdat we weer kosten moesten maken omdat wederom een klant het nodig vond om phising te hosten.

We willen u er ook op wijzen dat uw domeinnaam offline is gehaald, niet door ons maar door de partij die de registratie verzorgd mede door de problemen met phising. Dit besluit hebben wij niet zien aankomen en wij dachten alle problemen te kunnen oplossen met de e-mail(s) die alle klanten hebben ontvangen met het verzoek om hun sites up te date te houden.


Het opheffen van je domeinnamen valt natuurlijk wel onder "dienstverlening per direct eindigen" :(

RayManZ
18/11/12, 19:39
Heeft iemand de popcorn al klaar staan? Wat een gedoe allemaal zeg. Vooral de boetes omtrent phising snap ik niet. Je krijgt toch een notice take down verzoek? Gewoon offline halen en zaak is opgelost. Of denk ik te makkelijk?

BsHosting
18/11/12, 19:50
Nee je denkt niet te makkelijk.
Alleen meneer de fotograaf zoekt uitvluchten schijnbaar om een schuldige aan te wijzen behalve zichzelf.

En de klanten zijn weer de dupe helaas.
Stoppen kan, laat je klanten dan overnemen en ga verder maar dit soort fratsen ja dat geeft de hostingbranche een erg goede naam

patrickekkel
18/11/12, 21:50
Hier een reactie van Transip op intall.nl

Aan alle gedupeerden,

TransIP streeft altijd naar uitmuntende service en tevredenheid, ook daar waar het indirecte klanten betreft. U ondervindt op dit moment helaas hinder. Graag informeren wij u hierover.

Ondanks dat TransIP er alles aan heeft gedaan om de huidige situatie te voorkomen heeft een reseller, bij ons bekend als WickedWay webhosting, afgelopen vrijdag besloten haar dienstverlening stop te zetten.

Ongeveer 250 domeinen zijn als gevolg hiervan sinds dit weekend niet meer (volledig) bereikbaar. TransIP schiet deze gedupeerden graag te hulp. Er is inmiddels een oplossing gevonden. In het geval u een van de gedupeerden bent verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met support@transip.nl Wij zullen er vervolgens alles aan om uw diensten weer bereikbaar te maken.

Voor alle overige vragen verzoeken wij u tevens contact op te nemen met support@transip.nl. Hierbij willen we opmerken dat we helaas geen uitspraken kunnen doen over WickedWay webhosting.

Met vriendelijke groet,

TransIP B.V.

Bron: http://www.intall.nl/onderwerp/2117-TransIP_blokkeerd_500_betaalde_domeinnamen/page:2

BsHosting
18/11/12, 21:52
Dus conclusie de fotograaf die webhoster wou spelen liegt alle klanten voor zet Transip in een kwaad daglicht en staat hier ook gewoon een potje te liegen.

Apoc
19/11/12, 10:50
Of je het kunt maken om een heel account offline te halen (met daarin ook diensten die wel betaald zijn), weet ik niet - ik denk het wel. Maar om dit vlak voor een weekend te doen, is hoe dan ook not-done. Het is niet alsof er substantieel meer schade opgelopen zou zijn door op maandag ochtend te wachten. Er zal vast wel uitgebreide communicatie vanuit TransIP aan vooraf zijn gegaan, maar dan nog: het daadwerkelijk afsluiten doe je niet op zo'n tijdstip.

rensariens
19/11/12, 11:05
Of je het kunt maken om een heel account offline te halen (met daarin ook diensten die wel betaald zijn), weet ik niet - ik denk het wel. Maar om dit vlak voor een weekend te doen, is hoe dan ook not-done. Het is niet alsof er substantieel meer schade opgelopen zou zijn door op maandag ochtend te wachten. Er zal vast wel uitgebreide communicatie vanuit TransIP aan vooraf zijn gegaan, maar dan nog: het daadwerkelijk afsluiten doe je niet op zo'n tijdstip.

Helemaal mee eens. Tenzij het ook in het weekend op te lossen zou zijn, maar dat was duidelijk niet het geval.

Huib
19/11/12, 15:13
BsHosting je hebt nog al een vrij grote bek voor een bedrijf die niet eens weet dat de BTW verhoogd is tot 21% en het laatste nieuws al 3 jaar oud is. En je kan beter ook gewoon je bek houden met je fotograaf gebeuren, ik ben geen fotograaf... Ik heb gewoon netjes mijn diploma's voor de ICT branche.

Het is begonnen twee maanden geleden, een paar leuke mensen hebben diverse namen besteld via paypal betaald en daarna geclaimed dat hun die namen niet besteld hebben. Hiermee krijgen hun hun geld terug en voila je zit met een probleem. Hierna is het het begonnen dat we een betalingsregeling voor de factuur hebben gemaakt, onze buffer was niet groot genoeg nu kunnen we achteraf zeggen dat we het anders hadden moeten doen etc etc.

Het beleid van TransIP is dat je tijdens de betalingsregeling geen diensten mag opzeggen, want je hebt geen toegang meer tot het klantenpaneel behalve de facturen. Hiermee zijn verschillende domeinnamen verlengd welke door de klant zijn opgezegd en 3 windows VPS servers opgezegd. Hiermee krijg je dus meer kosten dan inkomsten en gaat het mis.

Het bedrag volgens de betalingsregeling is netjes op Donderdag overgemaakt want via iDeal kan het niet... Vervolgens krijgen wij om 16:58 een mailtje over wederom een phissings melding en om 17:00 gaat alles op zwart... So you tell me? What did I do wrong. We zijn in de problemen gekomen en hebben daarna afspraken gemaakt om het op te lossen. Waarom hadden we van te voren moeten bepalen om te stoppen als dat niet noodzakelijk was geweest? Zonder deze actie was de betalingsregeling over 2 maanden afgerond en was alles weer normaal.

Indien wij niet maandelijks extra voor diensten die we niet meer willen hebben hadden hoeven betalen hadden we nog sneller alles kunnen betalen. En overzicht van recentere facturen, tja niet mogelijk want ons account bestaat niet... TransIP in kwaad daglicht zetten terwijl het mijn fout was? Nee, de betalingsregeling is netjes donderdag om 15:01 overgemaakt.

En Phising, tja... Je krijgt elke keer een boete / administratie kosten van alle partijen die de melding maken, dit zijn dus het DC en TIP. Geld dat er al niet meer was. TransIP heeft ons als melkkoe gebruikt door gewoon .nl namen volledig in rekening te brengen voor 7.99 welke we allang niet meer nodig hadden en waarvan ze op de hoogte waren dat we ze niet meer wouden hebben.

Nu doen ze naar buiten komen dat ze iedereen zo graag willen helpen, alleen iedereen word weer terug gestuurd naar ons slechts een enkeling heeft de verhuiscodes ontvangen...

----

Bedankt voor uw bericht.

Vanzelfsprekend vinden wij het vervelend dat uw domein uit de lucht is, en wij willen u hierbij natuurlijk altijd graag helpen.

Echter helaas staat de domeinen op naam van de heer Laurens (Wickedway). Wij kunnen alleen handelen uit naam van de houder van het domein. U kunt indien gewenst hier de houder van het domein controleren:

http://whois.domaintools.com/RockTheBoatAndBreakTheRules.com

Ik raad u hierom aan om hieromtrent contact op te nemen met Wickedway: http://www.wickedway.nl/support/

Ik vrees dat wij u hierbij dus niet verder kunnen helpen, hoe vervelend wij dit ook (allebei) vinden.

Veel succes!

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Een fijne dag toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Tom de Jong
TransIP BV

----

Beste Wim V****,

Jammer te horen dat het controlepaneel van Wickedway niet correct het lock van uw domeinnamen haalt. Helaas is het, zoals eerder gezegd, zo dat u de domeinen via Wickedway afgenomen heeft en daarom het lock via de reseller Wickedway van uw domeinen gehaald moet worden. Wickedway kan het lock via hun TransIP controlepaneel verwijderen, zodat verhuizing weer mogelijk is.

U kunt daarom toch het beste alsnog contact opnemen met Wickedway zodat zij het lock voor u van de domeinen halen. Zij zullen u moeten helpen met de diensten die u bij hen afgenomen heeft aangezien u met hen een contract aangegaan bent.

Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Bas van Ooijen
TransIP BV

Daarnaast zijn verschillende domeinen ineens op mijn naam gezet en vervolgens het adres van een klant waardoor deze niet meer geholpen kan worden... Dus tja...

En als ik had willen stoppen i.p.v een oplossing zoeken had ik geen berichtje gepost dat het down was om te zoeken naar iemand die alles wou overnemen... Als ik had willen stoppen had ik de laatste 72 uur niet continu mensen geholpen met websites verhuizen, dan had ik de stekker er wel gewoon eruit getrokken...

golden
19/11/12, 15:27
Maar een aantal domeinnamen registreert welke ze daarna niet meer wilden. Je zegt dat ze via Paypal betaald zijn dan is er toch ook geen probleem?

Je gaf aan dat het om totaal 500 domeinnamen gaat die je in beheer had. Laten we ervan uitgaan dat ze 50 domeinnamen besteld hadden en die achteraf niet wilden. Laten we daar gemiddeld een bedrag voor 20,-- per domeinnaam moeten afrekenen (sommige extensies zijn duurder). Dan kom je op een bedrag van 1000,-- waar je het bootje voor ingaat. Natuurlijk zonde van de centen maar als je dat als bedrijf zijnde niet kan dragen dan ben je dus verkeerd bezig.

Wat als er een keer een switch of server kapot gaat? Of maakte je enkel gebruik van dedicated servers?

Huib
19/11/12, 15:38
Als mensen bij PayPal aangeven dat hun account is misbruikt krijgen ze het geld gelijk teruggeboekt... Waar je wel kosten heb, dus dat is dan een probleem. Dit betrof vooral .nu en .vs namen.

Onze buffer was leeg door dit en een groot aantal klanten die we continu via incassobureau's achterna moesten zitten. Waaronder de twee die hier op het forum langs geweest zijn die samen een kleine 500 euro vertegenwoordigen.

Voor dit hele geintje hadden we een groot genoege buffer voor zo'n grapje, het is zwaar water waar we ingekomen zijn en ja... Waarschijnlijk hadden we andere dingen op andere momenten anders kunnen doen en hadden we dit kunnen voorkomen. In elk geval zijn verschillende grapjes van aardige mensen die geld terug boeken of gewoon niet betalen de voornaamste reden dat de buffer leeg was.

En ik heb een backup switch liggen, ik heb twee servers hier liggen ik heb een reserve ipoman liggen... Als ik die niet allemaal van te voren had aangeschaft had ik ook genoeg geld gehad...

golden
19/11/12, 15:44
Als mensen bij PayPal aangeven dat hun account is misbruikt krijgen ze het geld gelijk teruggeboekt... Waar je wel kosten heb, dus dat is dan een probleem. Dit betrof vooral .nu en .vs namen.

Onze buffer was leeg door dit en een groot aantal klanten die we continu via incassobureau's achterna moesten zitten. Waaronder de twee die hier op het forum langs geweest zijn die samen een kleine 500 euro vertegenwoordigen.

Voor dit hele geintje hadden we een groot genoege buffer voor zo'n grapje, het is zwaar water waar we ingekomen zijn en ja... Waarschijnlijk hadden we andere dingen op andere momenten anders kunnen doen en hadden we dit kunnen voorkomen. In elk geval zijn verschillende grapjes van aardige mensen die geld terug boeken of gewoon niet betalen de voornaamste reden dat de buffer leeg was.

En ik heb een backup switch liggen, ik heb twee servers hier liggen ik heb een reserve ipoman liggen... Als ik die niet allemaal van te voren had aangeschaft had ik ook genoeg geld gehad...

Ok klinkt fair. En ik ben hier niet om je bloed onder de nagels vandaan te halen of om je te lopen pesten hoor. Maar vind dit soort dingen vaak wel interessant.

Wat ik daarintegen wel vrij jammer vind/vond is dat hadden aangegeven (middels een enorm kort mailtje) om de domeinnamen over te nemen. Jij gaf aan dat je dat wel wou maar hebt hierna nergens meer op gereageerd. Wij waren bereidt je achterstallige rekeningen te voldoen of in ieder geval garant hiervoor te staan bij Transip waardoor de klanten weer snel up zouden zijn. Nu kan ik me voorstellen dat er wellicht andere personen zijn die dat ook aangeboden hebben maar eerst akkoord gaan en dan niks meer laten horen vind ik wel weer jammer.

Huib
19/11/12, 15:58
Dat klopt.

Ik ben gestopt met beantwoorden van zulke aanbiedingen nadat het vrij duidelijk werd dat TransIP weigerde om ook maar 1 EPP code te verstrekken tot woensdag a.s hiermee hebben ik mijn complete focus gelegd op het helpen van mensen die nog wel de EPP codes hadden gekregen en deze naar een andere host te verhuizen.

Dit kan onbeschoft zijn overgekomen, maar mijn klanten ging op dat moment voor, boven de communicatie die helaas tot niks ging leiden. Want zolang een domeinnaam bij mij gehost is ben ik verantwoordelijk en wil ik die mensen zo goed mogelijk helpen.

Er is op verschillende manieren contact geweest. Het is zelfs zo geweest dat een kennis TransIP 1000Euro wou overmaken om alle EPP codes te ontvangen en alles weer te activeren. Maar daarop kwam het antwoord (TOEN kregen we antwoord) dat het niet mogelijk was om op een zaterdag avond alle EPP codes te geven. (het lijk mij toch echter nog steeds dat het activeren van een account en dus het zichtbaar maken van alle codes een druk op de knop is?)

Vanuit hier echter nog wel bedankt voor alle mensen die hebben willen helpen.

patrickekkel
19/11/12, 16:15
Ok klinkt fair. En ik ben hier niet om je bloed onder de nagels vandaan te halen of om je te lopen pesten hoor. Maar vind dit soort dingen vaak wel interessant.

Wat ik daarintegen wel vrij jammer vind/vond is dat hadden aangegeven (middels een enorm kort mailtje) om de domeinnamen over te nemen. Jij gaf aan dat je dat wel wou maar hebt hierna nergens meer op gereageerd. Wij waren bereidt je achterstallige rekeningen te voldoen of in ieder geval garant hiervoor te staan bij Transip waardoor de klanten weer snel up zouden zijn. Nu kan ik me voorstellen dat er wellicht andere personen zijn die dat ook aangeboden hebben maar eerst akkoord gaan en dan niks meer laten horen vind ik wel weer jammer.

Ook wij waren bereid om alle domein namen over te nemen.
Maar toen kwamen we op het punt van de EPP codes.

Ik heb zelfs de login gekregen van Huib om in te loggen op het transip account.
En bij het inloggen krijgen we de melding dat het account niet bestaat.

Er waren mogelijkheden genoeg dat transip hun geld dit weekend al had gehad.
Maar als transip alles blokkeert en er ook geen mogelijkheid is om alles te betalen en dan ook gelijk te verhuizen.
Dan kan Huib ook helemaal niks.

Ondanks dat ik en Huib een tijd terug nog wat problemen hadden met elkaar hebben we uren met elkaar gepraat wat dan een mogelijke oplossing was.

Misschien was Huib wat laat met reageren of wat dan ook. Maar dit had hij zeker niet zien aankomen.

golden
19/11/12, 16:20
Ook wij waren bereid om alle domein namen over te nemen.
Maar toen kwamen we op het punt van de EPP codes.

Ik heb zelfs de login gekregen van Huib om in te loggen op het transip account.
En bij het inloggen krijgen we de melding dat het account niet bestaat.

Er waren mogelijkheden genoeg dat transip hun geld dit weekend al had gehad.
Maar als transip alles blokkeert en er ook geen mogelijkheid is om alles te betalen en dan ook gelijk te verhuizen.
Dan kan Huib ook helemaal niks.

Ondanks dat ik en Huib een tijd terug nog wat problemen hadden met elkaar hebben we uren met elkaar gepraat wat dan een mogelijke oplossing was.

Misschien was Huib wat laat met reageren of wat dan ook. Maar dit had hij zeker niet zien aankomen.

Ik bedoel het niet vervelend tegen Huib persoonlijk. Enkel dat het vervelend voor ons was omdat hij in theorie al goedkeuring had gegeven en wij dus al wat mensen standby hadden gezet. Daarintegen begrijp ik wel dat Huib genoeg andere dingen aan zijn hoofd had.

Mark17
19/11/12, 19:40
Wij hadden ook aangeboden om zowel de domeinnamen als de hosting te regelen voor de klanten. Nu begrijp ik ook dat het op een gegeven moment stil werd.

@Huib sterkte en het aanbod staat nog (voor bepaalde extensies is overigens geen EPP code vereist).

Alexander
19/11/12, 23:24
Wat een drukte rondom het overnemen van de klanten. Heeft dat niet een naam?! :dots:

drex
20/11/12, 09:24
Iets als:

"de een zijn dood is de ander zijn brood"

Maar we moeten nageven er waren er genoeg bereid om de klantjes over te nemen.......

Dezo
20/11/12, 11:09
Als mensen bij PayPal aangeven dat hun account is misbruikt krijgen ze het geld gelijk teruggeboekt... Waar je wel kosten heb, dus dat is dan een probleem. Dit betrof vooral .nu en .vs namen.



Als je aan Paypal kan bewijzen dat het bestelde wel degelijk geleverd is wordt het geld niet terug geboekt.

rensariens
20/11/12, 11:53
Als je aan Paypal kan bewijzen dat het bestelde wel degelijk geleverd is wordt het geld niet terug geboekt.

Dat is enkel waar op het moment dat men een claim indient. Het gaat hier om mensen die paypal bellen dat de betaling niet door hun gedaan is. Heb het hier ook 1 of 2 keer gehad. Beide keren erg boos geworden op paypal (er was een transactiegeschiedenis met de klant gelukkig) en na een aantal telefoontjes en mails heeft paypal ons schadeloos gesteld. Kost wel veel moeite, maar ze konden er niet omheen dat ze niet goed gekeken hadden.

Dezo
20/11/12, 12:22
Dat is enkel waar op het moment dat men een claim indient. Het gaat hier om mensen die paypal bellen dat de betaling niet door hun gedaan is. Heb het hier ook 1 of 2 keer gehad. Beide keren erg boos geworden op paypal (er was een transactiegeschiedenis met de klant gelukkig) en na een aantal telefoontjes en mails heeft paypal ons schadeloos gesteld. Kost wel veel moeite, maar ze konden er niet omheen dat ze niet goed gekeken hadden.

Ok, ik had het blijkbaar verkeerd begrepen :)

Huib
22/11/12, 11:39
Op dit moment verspreid TransIP het leugen naar alle mensen die Tickets hebben openstaan dat hun domeinnaam gedeblokkeerd is en wij (WickedWay) hun hosting zouden hebben gestopt. Wat gewoon onjuist is, en ze lijken dus ook compleet geen intresse te hebben om mensen te helpen. Daarnaast moeten mensen betalen om hun domeinnaam naar TransIP te verhuizen, waar deze allang bij TransIP staat? De pagina die mensen te zien krijgen is zo bewerkt dat het lijkt alsof het onze pagina is....

---- Email ----

Beste E

Uw domein is gedeblokkeerd en verwijst netjes naar de hosting van Wickedway, echter het bericht wat u ziet op uw website is een blokkade van uw hosting. Het lijkt er dan ook op dat Wickedway besloten heeft om uw hosting af te sluiten.

Hij kan voor uw hosting deblokkeren. Ik raad u aan om contact met hun op te nemen via http://www.wickedway.nl/support/.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,
Tom de Jong
TransIP BV

---- Traceroute ----

C:\Users\Huib>tracert www.estherscorner.nl

Traceren van de route naar blocked.ns0.nl [80.69.67.78]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.254
2 2 ms 1 ms 1 ms 10.48.43.254
3 2 ms 1 ms 1 ms 10.254.254.254
4 3 ms 3 ms 2 ms GE0-3-0.1631.JNR01.Asd001A.surf.net [145.145.16.
141]
5 3 ms 3 ms 3 ms AE0.500.JNR02.Asd001A.surf.net [145.145.80.77]
6 3 ms 3 ms 3 ms amsix.router1.dcg.transip.net [195.69.144.244]
7 4 ms 3 ms 4 ms blocked.ns0.nl [80.69.67.78]

De trace is voltooid.

C:\Users\Huib>

----

Dus I.P.V mensen te helpen worden ze nu terug gestuurd want hun domeinnaam zou actief zijn en wij zouden hun nu zelf geblokkeerd hebben... Hiermee komen dus mensen heel boos naar iets waarbij we niet kunnen helpen. Vooral omdat mensen geld betalen om hun domeinnaam naar TransIP te verhuizen (Die daar al staat...)

--- email ---
Bedankt voor uw bericht.

Daar wij begrip hebben voor de situatie willen wij graag uw domeinen naar een TransIP account verhuizen en deblokkeren. Vervolgens kunt u daar uw verhuiscodes inzien en indien gewenst uw domeinen verhuizen.

Voordat wij dit kunnen doen dient u eerst een TransIP account aan te maken via https://www.transip.nl/controlpanel/. Hiernaast hebben wij van u een kopie van uw ID nodig van de domeinen zodat wij u als (gemachtigd) houder kunnen verifieren.

Normaliter rekenen wij voor deze administratieve handeling EUR 25,- excl. BTW, echter gezien de situatie zullen wij hier vanaf zien. Wel dient u nog akkoord te gaan met de kosten van EUR 2,99 excl. BTW aan registratiekosten voor het domein estherscorner.nl.

Daar de hosting van uw website niet via ons verloopt maar via Wickedway, kunnen wij u helaas niet garanderen dat het deblokkeren van uw domein de website weer online plaatst. Voorlopig is dit wel het geval met andere domeinen van Wickedway.

Voor terugvordering van eventuele betalingen aan Wickedway raad ik u aan contact op te nemen met hun via: http://www.wickedway.nl/support/

In afwachting van uw reactie wens ik u vast nog een prettige dag.

Tom de Jong
TransIP BV

Spyder01
22/11/12, 12:08
Het verhaal heeft 2 kanten en aangezien jouw topicstart in dit topic ook al niet de volledige waarheid is, vraag ik me af of alles wel klopt.
Als je gewoon in je topicstart had vermeld dat je de rekeningen niet kon betalen en een regeling had getroffen, dan zou ik heel anders naar deze situatie kijken.
Door te doen alsof je alles netjes betaald had terwijl dat niet zo is, kom je niet echt betrouwbaar over.

Ook al staan de domeinnamen bij TransIP, jouw klant / ex-klant wordt vervolgens met een eigen account een nieuwe klant bij TransIP. Een interne pull had ook gekund natuurlijk, maar daar is een bedrijf vrij in om zelf te beslissen. Dat ze die 25 euro kwijt schelden is het enige dat ik bezwaarlijk vind. Immers het domein staat al bij hen als registrar en daarnaast is het domein gewoon actief en dus niet in quarantaine geweest. Of ik moet wat over het hoofd zien. Die blocked melding, tja wellicht kun je het deblokkeren door alle openstaande facturen te betalen als ze er nog zijn... Anders is het een kwestie van dat TransIP inderdaad het via de DNS weer om moet zetten.

Huib
22/11/12, 12:16
Alle domeinen die offline zijn van klanten zijn netjes betaald, het betreft een openstaande factuur met een regeling. Het is niet zo dat domeinen van klanten niet betaald zijn...

Het is echter nu dus wel zo dat klant E een domeinnaam heeft, deze heb ik 3 maanden geleden verlengd tegen 7 euro ex btw. Vervolgens vraagt TransIP nu ook weer 2,99 voor de registratie waar deze al geregistreerd is. En daarna blijft de domeinnaam geblokkeerd en worden de mensen naar mij gestuurd. Dus inmiddels is er een tientje betaald voor de naam in totaal, en heeft de klant apart nog een keer betaald en word de naam door TransIP niet gedeblokkeerd.

(de klant is nu niet meer mijn klant, maar de klant van TransIP ze heeft betaald voor de naam direct bij hun... Dus het probleem tussen mij en TransIP kan geen reden zijn om dan alsnog te blokkeren.)

dennis0162
22/11/12, 13:25
Ik denk niet dat je er iets mee gaat bereiken om alles op WHT te posten.
Als je van mening bent dat TransIP fout is dan kan je beter een advocaat inschakelen.

Awerso
22/11/12, 13:38
Onderling afhandelen... doet je zaak iig niet goed van alles op internet te gooien, of je nou gelijk hebt of niet.

The-BosS
22/11/12, 13:51
Ik kan de frustratie van Huib wel verstaan, maar als klanten gaan janken om 3 euro om alles terug online te krijgen dan is het toch wel ver gekomen. Naast het feit dat dit lolletje verleden week vrijdag al begonnen was en we nu inmiddels donderdag zijn en de websites dus al lang verhuist konden zijn (of in behandeling) door middel van een escalatie. Aangezien een betalingsachterstand geen reden mag zijn om een verhuiscode achter te houden.

Ik krijg ook wel de indruk dat er meer aan de hand is dan de 2 partijen hier zeggen, zo een dingen kun je toch makkelijk oplossen door met elkaar te gaan praten op kantoor. Al is het maar dat je dan bvb een papiertje mee krijgt met alle verhuiscodes van domeinnamen die wel al betaald zijn en van de overige niet. Of dat je cash geld mee neemt en het openstaande bedrag direct betaald. Ik denk eerder dat er telkens een reactie op een reactie volgt die wat uit de hand gelopen is (of nog steeds uit de hand aan het lopen is).

DiederikL
22/11/12, 14:16
Ook al staan de domeinnamen bij TransIP, jouw klant / ex-klant wordt vervolgens met een eigen account een nieuwe klant bij TransIP. Een interne pull had ook gekund natuurlijk, maar daar is een bedrijf vrij in om zelf te beslissen. Dat ze die 25 euro kwijt schelden is het enige dat ik bezwaarlijk vind. Immers het domein staat al bij hen als registrar en daarnaast is het domein gewoon actief en dus niet in quarantaine geweest. Of ik moet wat over het hoofd zien. Die blocked melding, tja wellicht kun je het deblokkeren door alle openstaande facturen te betalen als ze er nog zijn... Anders is het een kwestie van dat TransIP inderdaad het via de DNS weer om moet zetten.
Het is toch ook niet zo gek dat TransIP een handeling fee vraagt voor het overzetten van een domein van het account van een reseller naar een eigen account? Ze moeten er immers ook weer handmatig werk voor verrichten, zoals controleren identiteit van de houder etc. Ik vind het zeer coulant dat ze deze handelingen gratis willen uitvoeren.
Dat ze vervolgens het nieuwe account beginnen met €2.99 registratie kosten is toch ook niet gek? Of vind je het normaal dat TransIP voor een nieuwe klant een credit berekening moet maken om iets te verrekenen met een andere klant waar een betalingsachterstand is? En laten we wel wezen, voor de meeste klanten die al bijna eenweek offline zijn is €2.99 natuurlijk wel het laatste waar ze zich druk om moeten maken.

Het is hier al wel vaker voorbij gekomen dat issues bij TransIP gevolgen hebben voor de volledige dienstverlening van TransIP en niet alleen tot een domein waarover een discussie is. Iets wat ongetwijfeld in de algemene voorwaarden terug te lezen is en je dus had kunnen weten Huib.
Dat is toch ook zeker een reden om te kiezen voor een zelfstandig SIDN lidmaatschap. Dat scheelt weer een schakel in de ketting waar je niet afhankelijk van bent. En als je het hebt over een domein of 500 zijn de kosten om het in eigen beheer te doen al lager dan bij TransIP...

Spyder01
22/11/12, 14:21
Het is toch ook niet zo gek dat TransIP een handeling fee vraagt voor het overzetten van een domein van het account van een reseller naar een eigen account? Ze moeten er immers ook weer handmatig werk voor verrichten, zoals controleren identiteit van de houder etc. Ik vind het zeer coulant dat ze deze handelingen gratis willen uitvoeren.
Dat ze vervolgens het nieuwe account beginnen met €2.99 registratie kosten is toch ook niet gek? Of vind je het normaal dat TransIP voor een nieuwe klant een credit berekening moet maken om iets te verrekenen met een andere klant waar een betalingsachterstand is? En laten we wel wezen, voor de meeste klanten die al bijna eenweek offline zijn is €2.99 natuurlijk wel het laatste waar ze zich druk om moeten maken.


Ik denk dat je een cursus lezen moet volgen :) Ik zeg namelijk in het geheel niet dat ik het vreemd vind dat er 2,99 gevraagd word. Wat ik aangeef is dat ik het logisch vind dat ze het vragen... Die 25 euro daarin tegen zouden de kosten zijn om uit quarantaine te halen, wat hier niet nodig lijkt.

bibawa
22/11/12, 14:23
Zijn dit nu zaken die hier besproken moeten worden? Voor de goede gang van zaken denk ik dat Huib dit het beste persoonlijk per TransIP regelt , dat zal de enige manier zijn om het probleem zo snel mogelijk los te krijgen..

Dit soort acties gooit alleen maar wat meer olie bij op het vuur...

BsHosting
22/11/12, 16:47
@ Dennis,

Ook al was ie Sidn lid geweest en niet betaald had waren de domeinen ook niet vrijgegeven waarschijnlijk.
Het blijft een verhaal van 1 zijde maar gezien mijn ervaring met Transip weet ik 100% zeker dat dit ook niet het hele verhaal is en er een flinke achterstand is.

Als ie gewoon rekeningen betaald had was het nooit zover gekomen.
Dit staat allemaal duidelijk in de voorwaarden van Transip.

Maar ja het is makkelijker klagen op een forum, dan de hand eens in eigen zak te steken.
Als je voor domeinen al een regeling moet treffen qua betaling moet je toch eens goed nakijken wat je fout hebt gedaan.
En dan het lul verhaal dat het aan pishing ligt dat gaat er bij mij niet in, daarom gooit transip niet alles offline dit is gewoon een GELD kwestie niks anders.

patrickekkel
22/11/12, 17:03
Als een SIDN lid word opgeheven omdat hij niet betaald worden de domeinhouders op de hoogte gesteld.
Altans dat was een aantal jaar geleden wel zo.

BsHosting
22/11/12, 17:14
Als een SIDN lid word opgeheven omdat hij niet betaald worden de domeinhouders op de hoogte gesteld.
Altans dat was een aantal jaar geleden wel zo.

Dat zal nu ook nog wel zo zijn dan, maar ook dan telt Sidn zal niet gratis de domeinen geven die zal je ook wederom moeten betalen aan de partij waar je ze onder zou willen brengen.

Wat weegt nu zwaarder 2,99 betalen of niks betalen en niet online zijn.

Huib
22/11/12, 21:05
De snelste oplossing waar we eigenlijk vanaf het begin mee bezig waren was het verhuizen van alle domeinen, waarna we waarschijnlijk 25% van alle klanten verliezen en x aantal bedragen aan schade moeten uitkeren en daarna verder hadden kunnen gaan met damage control. Echter bepaald TransIP dat wij onze klanten sowieso niet mogen helpen omdat wij geen recht hebben op de auth codes... TransIP verstrekt alleen de EPP codes aan de houders.

----

Beste heer Laurens,

Wij kunnen u helaas geen lijst sturen met alle codes van de domeinnamen in uw account zoals u verzoekt. Conform de regels zoals door de SIDN opgesteld, zijn wij inderdaad verplicht om onze medewerking te verlenen aan het verstrekken van de EPP-codes aan de houders van de domeinnamen. Wanneer de houder van het domein, uw klant contact met ons opneemt zullen zij altijd na controle van hun gegevens de benodigde code(s) ontvangen.

Gezien de huidige complexe situatie waarin u niet in alle gevallen de houder bent van de domeinnamen in uw account zullen wij nagaan op welke wijze wij u, in het belang van uw klanten nog van dienst kunnen zijn zonder de belangen van de houders uit het oog te verliezen.

U mag ervan uitgaan dat wij dit met de grootste zorg behandelen ter bescherming van de rechten van de juridische eigenaren van de domeinnamen in uw account. Juridisch gezien mogen wij namelijk alleen handelen in naam van de houder.

Wij houden u op de hoogte over de voortgang.

Met vriendelijke groet,
Corine Knulst
TransIP BV

Hiermee word je dus volledig buitenspel gezet en verplicht TransIP om al je klanten te zien vertrekken....

t.bloo
22/11/12, 22:07
met elkaar te gaan praten op kantoor

Dat zou inderdaad mijn manier zijn geweest, de auto in en op de koffie.

http://goo.gl/maps/Tgh0Y

Mark17
22/11/12, 23:21
De snelste oplossing waar we eigenlijk vanaf het begin mee bezig waren was het verhuizen van alle domeinen, waarna we waarschijnlijk 25% van alle klanten verliezen en x aantal bedragen aan schade moeten uitkeren en daarna verder hadden kunnen gaan met damage control. Echter bepaald TransIP dat wij onze klanten sowieso niet mogen helpen omdat wij geen recht hebben op de auth codes... TransIP verstrekt alleen de EPP codes aan de houders.

----

Beste heer Laurens,

Wij kunnen u helaas geen lijst sturen met alle codes van de domeinnamen in uw account zoals u verzoekt. Conform de regels zoals door de SIDN opgesteld, zijn wij inderdaad verplicht om onze medewerking te verlenen aan het verstrekken van de EPP-codes aan de houders van de domeinnamen. Wanneer de houder van het domein, uw klant contact met ons opneemt zullen zij altijd na controle van hun gegevens de benodigde code(s) ontvangen.

Gezien de huidige complexe situatie waarin u niet in alle gevallen de houder bent van de domeinnamen in uw account zullen wij nagaan op welke wijze wij u, in het belang van uw klanten nog van dienst kunnen zijn zonder de belangen van de houders uit het oog te verliezen.

U mag ervan uitgaan dat wij dit met de grootste zorg behandelen ter bescherming van de rechten van de juridische eigenaren van de domeinnamen in uw account. Juridisch gezien mogen wij namelijk alleen handelen in naam van de houder.

Wij houden u op de hoogte over de voortgang.

Met vriendelijke groet,
Corine Knulst
TransIP BV

Hiermee word je dus volledig buitenspel gezet en verplicht TransIP om al je klanten te zien vertrekken....

Zodra de domeinnaamhouder van een .NL domeinnaam bij de registrar (TransIP in deze als ik het goed begrijp) opvraagt dan moet de registrar deze binnen een bepaalde periode aan de houder verstrekken. Hierbij hoeft de registrar ze niet aan derden te verstrekken (anders dan een curator/bewindvoerder/etc. van de domeinnaamhouder). TransIP kan eisen dat de domeinnaamhouder de aanvraag doet (als een domeinnaam op naam van Huib staat dan kan Huib de code opvragen bij TransIP).

davinci
23/11/12, 10:49
Hiermee word je dus volledig buitenspel gezet en verplicht TransIP om al je klanten te zien vertrekken....


Je was toch al gestopt met je business en 'dwong' klanten toch al te vertrekken?

De volgende die hier op WHT durft te beweren dat de hostingmarkt nu écht volwassen aan het worden is moeten we misschien maar doorverwijzen naar dit topic.

Huib
23/11/12, 11:00
Mijn eigen servers zijn nog steeds online, en met de EPP codes hadden we klanten kunnen helpen... TransIP dwingt ons te stoppen door geen EPP codes te verstrekken.

Apoc
23/11/12, 11:36
Mijn eigen servers zijn nog steeds online, en met de EPP codes hadden we klanten kunnen helpen... TransIP dwingt ons te stoppen door geen EPP codes te verstrekken.

Op je website staat heel wat anders:


Door extra kosten die veroorzaakt worden door boetes en rekeningen van phising, malware en dergelijke is het voor ons niet meer mogelijk om de dienstverlening door te zetten.

Als wat op je website staat klopt en er dus financiele problemen zijn, lijkt het me niet terecht om te stellen dat TransIP je dwingt om te stoppen.

Peuk
23/11/12, 11:58
Ik volg dit topic op afstand.

Als TransIP je door hun handelen zou dwingen te stoppen is dit een gevolg van je eigen handelen en/of ondernemersrisico. Daar staat TransIP buiten. Het is mijn inziens dus niet fair om ze op deze manier te bejegenen, zeker gezien het feit dat ze akkoord zijn gegaan met een betalingsregeling (voor de duidelijkheid: een schuldeiser hoeft niet akkoord te gaan met een betalingsregeling en mag een volledige betaling eisen).

Ik zie overigens nergens wat Paypal heeft gedaan met jouw klacht? Of heb je je niet serieus kwaad gemaakt om het onterecht terugboeken van het bedrag/de bedragen? Jij kunt tenslotte eenvoudig bewijzen dat de bestelde domeinen zijn geregistreerd. Ik weet dat Paypal volgens hun website geen verkopersbescherming biedt over digitale producten maar dit kunnen ze moeilijk negeren.

drex
23/11/12, 12:49
@Peuk
(voor de duidelijkheid: een schuldeiser hoeft niet akkoord te gaan met een betalingsregeling en mag een volledige betaling eisen)

Dat hoeft de schuldeiser inderdaad niet te doen, maar ook uit eigenbelang zal deze meestal wel akkoord gaan met een betalingsregeling anders is de kans groter dat hij helemaal niets meer zal ontvangen.....

In alle gevallen is de domeinnaam eigenaar/houder wederom de pineut van dit touw trekwerk!

Peuk
23/11/12, 12:54
Heb je gelijk in. Afweging die je als bedrijf (in dit geval TransIP) maakt. Heb geen inzage in de daadwerkelijke reden van de opzeggingen maar ik vind het onterecht dat TransIP wordt afgeschilderd als verantwoordelijke van deze problemen. TransIP heeft vooralsnog niet gereageerd dus horen we maar één kant van het verhaal, is altijd gevaarlijk om dan conclusies te trekken :)

Randy
23/11/12, 13:22
Kudo's voor TransIP. Hoeveel uren extra werk kost het ze wel niet om de zooi van anderen op te ruimen!

golden
23/11/12, 14:00
Verbaasd me wel dat wickedway.nl de tekst steeds veranderd.

Was me ook nog niet opgevallen: http://status.emma.wickedway.nl/index.php?action=phpinfo

Dezo
23/11/12, 14:02
In het belang van de 500 klanten zou Wickedway beter hier niks meer posten en proberen met Transip een oplossing te zoeken.

The-BosS
23/11/12, 14:06
Was me ook nog niet opgevallen: http://status.emma.wickedway.nl/index.php?action=phpinfo

Dit is wat ik krijg:

Kaspersky
PURE 2.0
TOEGANG GEWEIGERD
De gevraagde URL kan niet worden opgehaald

Het gevraagde object bij de URL:

http://status.emma.wickedway.nl/index.php?action=phpinfo

Gedetecteerd dreiging:

object is geïnfecteerd door HEUR:Trojan.Script.Generic

Dezo
23/11/12, 14:13
Dit is wat ik krijg:


Met Avast krijg je ook een melding van Trojaans paard.

Alexander
23/11/12, 14:24
Was er niet iets met spamming/phishing/malware?! ;)

BReady
23/11/12, 15:25
Die website lijkt inderdaad defaced te zijn, zie:

10524

Arieh
23/11/12, 20:19
Misschien dat een mod even die links weg kan halen of een virus waarschuwing er bij kan zetten..

BsHosting
24/11/12, 15:45
Op je website staat heel wat anders:

Als wat op je website staat klopt en er dus financiele problemen zijn, lijkt het me niet terecht om te stellen dat TransIP je dwingt om te stoppen.

Het is toch veel makkelijker om een ander de schuld te geven en op WHT komen janken dat je door Pishing en de bijbehorende kosten ( in welk fotovakblad dat staat mag joost weten ) de stekker eruit moet trekken omdat Pishing hem teveel kost.
Een dag later is Transip ineens de schuldige.

Nee er is 1 man schuldig Wickedway zelf die heeft zichzelf te groot voor willen doen en delft nu helaas het onderspit.

1stchoice
05/12/12, 16:41
Maar hoe is het nu uiteindelijk afgelopen?

Magus
08/12/12, 16:40
waarschijnlijk zit er eea in de juridische molen, aangezien het ineens erg stil blijft ;) mn popcorn is wel op nu tho

bibawa
11/12/12, 16:22
/Flame: Nu geld aan het verdienen met spyware, ads en trojaanse paarden ;-)

Netbulae
11/12/12, 21:50
Of een erg ontevreden klant?