PDA

Bekijk Volledige Versie : newbievraag: website overnemen, wat is de beste hostingoplossing? (Linux CentOs)



simron
17/11/12, 15:07
Wij staan op het punt om een dienstenwebsite over te nemen. Graag willen we weten wat voor soort hosting voor ons het beste geschikt is. Degene van wie het willen overnemen heeft het over Linux Hosting met CentOS.

Het is een website met vrij veel afbeeldingen en het is dynamisch. Met dynamisch bedoel ik dat er continu zaken veranderen. Het is een dienstensite en het aantal aanvragen verandert continu en ook wordt er op gereageerd door geinteresseerden die bieden. Qua pageviews verwachten we in het begin ca. 1000 per dag en de verwachting is dat we doorgroeien naar ca. 25.000 pageviews per dag.

Wij vinden het zelf enorm vervelend als een website traag is met laden. We zoeken daarom naar snelle en betrouwbare hosting. Het hoeft niet de goedkoopste te zijn, als het maar snel en betrouwbaar is en, ook belangrijk, dat het makkelijk op te schalen is naarmate de website groeit.

Dus de hamvraag: Wie kan een goede professionele hostingpartij aanbevelen die Linux Hosting met CentOS aanbiedt? Wij wonen in Groningen, het zou extra mooi zijn als het lokaal kan.

Alvast bedankt.

golden
17/11/12, 15:16
Wanneer je een budget hebt zou ik kiezen voor een managed VPS of dedicated server. Een voordeel van een VPS/Dedicated server tegenover shared hosting is dat je snel kan meegroeien en eventueel customizen om je website betere prestaties te laten geven.

Nu hebben VPSen weer voordelen tegenover een dedicated server maar dit geldt ook andersom. Bijvoorbeeld wanneer je een aanbieder hebt met een groter en goed ingericht cluster dat de uptime van je website beter gewaarborgd kan worden dus stel dat de dienst in 1 datacenter plat gaat je site blijft draaien op een ander platform welke in een ander datacenter staat.

Een dedicated heeft als voordeel dat je een fysieke server hebt voor je site en deze niet beinvloedt wordt door eventuele andere klanten (hoewel je bij de juiste VPS provider hier ook geen problemen van zal ondervinden.). Nadeel is weer mocht je server het begeven dat je geen failover hebt tenzij je er een VPS naast neemt of een 2e dedicated server huurt.

Qua locatie is gevoelsmatig in de buurt van Groningen leuk maar echt veel schiet je er niet mee op. Aangezien jij hier misschien iets van merkt woonachtig in groningen (hoewel ik die kans enorm klein inschat) maar anderen niet. Zolang je kiest voor een Nederlandse aanbieder met de juiste kennis, hardware en infrastructuur en je voelt je er goed bij is dat in mijn ogen voldoende.

Natuurlijk zoals elke hoster wil ik je graag een aanbieding doen en eventueel een VPS/Dedicated server een maand op proef geven, maar we mogen hier geen aanbiedingen doen.

Mocht je geinteresseerd zijn in aanbiedingen raad ik je aan een aanvraag te doen in het volgende forum:
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/#axzz2CUA59Uy5

Daarnaast raadt ik aan wanneer het in PHP of iets dergelijks is geschreven de website (iig geen .net) om inderdaad voor linux te gaan. Is een stuk lichter en vreet veel minder resources. Of je dan kiest voor Centos, Debian of bijv Ubuntu Server maakt dan weinig meer uit.

Thijsvdbrink
17/11/12, 18:11
Check ook even intern of je een linux beheerder hebt, want hosters beheren niet automatisch,
dus ligt je site plat, dan kan een hoster zeggen dat de server zelf prima werkt.

Als je alleen een windows beheerder hebt, dan kun je de site ook op windows draaien, met IIS en PHP
(dus wat .htaccess omkatten en zo), of apache en php, maar ja, dan zit er wel windows onder.

Beter een middelmatige windows beheerder met windows, dan een middelmatige linuxbeheerder met linux, maar...
beter een expert linux beheerder met linux dan een expert windows beheerder met windows. ;-)

Check dus even wat je hebt.

En inderdaad, de locatie maakt niets uit qua beheer, maar wel voor je klanten, host dus geografisch bij de klant in de buurt.

vDong
17/11/12, 19:26
Beter een middelmatige windows beheerder met windows, dan een middelmatige linuxbeheerder met linux, maar...
Uh? zijn middelmatige windows beheerders juist niet die wizard click engineers die je niet wil hebben?
Overigens wel beter een goede windows beheerder dan een slechte linuxbeheerder, maar bij gelijke kennisnivo's, zou ik altijd voor de linuxbeheerder gaan.

Mark17
18/11/12, 18:53
Overweeg een goede shared hosting provider. Dit is vaak goedkoper dan een VPS met beheer (management) met dezelfde hoeveelheid schijfruimte/dataverkeer. Zoek hiervoor een partij met ervaring en kennis, dit is vaak lastig aan de buitenkant te zien (dat geef ik toe). Een indicatie kan zijn hoelang het bedrijf al bestaat en de certificering van 1 of meerdere medewerkers.

simron
20/11/12, 12:34
Bedankt voor jullie antwoorden. Inmiddels ben ik bij TRUE hosting uitgekomen, dat lijkt een goede optie die voldoet aan alle wensen. Het mooie is dat zij een groot deel van het beheer uit handen nemen, ideaal voor leken zoals ik.

EliteSwitch
05/12/12, 12:32
Solide partij. Goede keus dus!