PDA

Bekijk Volledige Versie : Speciale VPS voor mail



DS28
07/11/12, 17:40
Beste Webhostingtalkers,

Ik zit met een probleem. Ik heb twee VPS's, één voor het hosten van websites en één voor de mail. Nu heb ik het voor elkaar gekregen via de DNS om alle mail dat verzonden word, naar de mailserver word gestuurd.

Nu wil ik dat klanten gewoon op hun mail kunnen inloggen via www.domein.nl/webmail. Maar deze linkt nog aan de hosting server en niet de mail server. Hoe kan ik er voor zorgen dat klanten via hun eigen link toch inloggen op de mail server?

(ik gebruik directadmin en dns regel ik via Transip)

Groet,

golden
07/11/12, 17:50
Beste Webhostingtalkers,

Ik zit met een probleem. Ik heb twee VPS's, één voor het hosten van websites en één voor de mail. Nu heb ik het voor elkaar gekregen via de DNS om alle mail dat verzonden word, naar de mailserver word gestuurd.

Nu wil ik dat klanten gewoon op hun mail kunnen inloggen via www.domein.nl/webmail. Maar deze linkt nog aan de hosting server en niet de mail server. Hoe kan ik er voor zorgen dat klanten via hun eigen link toch inloggen op de mail server?

(ik gebruik directadmin en dns regel ik via Transip)

Groet,

Een alias /webmail kan je niet met behulp van dns koppelen. Wat je kan doen is van elk domeinnaam webmail.domein.nl koppelen aan je mailserver en dan via je andere server de /webmail alias forwarden.

Of je forward gewoon /webmail van elle domeinnamen (via apache config dus) naar je webmail domein.

BReady
07/11/12, 20:03
Of je past het configuratiebestand van je webmail client aan, dan kan je /webmail gewoon aanhouden. Met squirrelmail en roundcube kan dat makkelijk.

Squirrelmail:
$smtpServerAddress = 'ip.adres';
$imapServerAddress = 'ip.adres';

Roundcube:
$rcmail_config['default_host'] = 'ip.adres';
$rcmail_config['smtp_server'] = 'ip.adres';

golden
07/11/12, 21:44
Zoals BReady aangeeft is ook een goede oplossing. Heb ik nog niet eens aan gedacht.

DS28
12/11/12, 15:13
Ah BReady dat klinkt als de juiste oplossing voor mij. Waar vind ik die configuratiebestanden eigenlijk?

Mark17
12/11/12, 18:14
Ah BReady dat klinkt als de juiste oplossing voor mij. Waar vind ik die configuratiebestanden eigenlijk?

Voor Squirrelmail op een omgeving met DirectAdmin staat dit in /var/www/html/squirrelmail/config/config_default.php

Voor Roundcube (en de meeste andere webmail clients) zullen vergelijkbare locaties bestaan ga ik vanuit.