PDA

Bekijk Volledige Versie : Website ontwikkelen



Henk Smith
07/11/12, 14:51
Beste Webhostingtalk bezoekers,

Ik wil graag een game laten ontwikkelen en heb daar een budget voor beschikbaar gemaakt, ik heb eens rond zitten neuzen en wat nagevraagd, ik wil een space spel laten ontwikkelen, net zoiets als www.*****.com Die game vindt ik erg mooi en trekt me ook wel aan. Ik wil graag weten hoeveel het ongeveer gaat kosten om zoiets te laten ontwikkelen?

Hoop graag wat reacties te krijgen,

Met vriendelijke groeten Henk Smith

golden
07/11/12, 15:46
Op deze manier heb ik het idee dat je het een beetje onderschat. Een budget voor vrij gemaakt maar ipv daar onderzoek naar te doen in een kort bericht op WHT vragen wat zoiets gaat kosten.

Wij ontwikkelen wel dat soort dingen maar kunnen je op basis hiervan echt geen prijsschatting doen. Ga maar niet uit van enkele tienduizenden euro's maar je gaat het waarschijnlijk hebben over bedragen met 5 en misschien wel 6 nullen.

patrickekkel
07/11/12, 16:38
Wat Golden hier ook zegt.
Wil je een eerlijke prijs hebben is er toch echt meer info nodig dan wat je nu geeft.
En een spel als dit ontwikkelen Ben je zeer veel geld kwijt. het is niet zomaar een spel zoals de meeste spellen op basis van tekst.

systemdeveloper
07/11/12, 16:40
Op deze manier heb ik het idee dat je het een beetje onderschat. Een budget voor vrij gemaakt maar ipv daar onderzoek naar te doen in een kort bericht op WHT vragen wat zoiets gaat kosten.

Wij ontwikkelen wel dat soort dingen maar kunnen je op basis hiervan echt geen prijsschatting doen. Ga maar niet uit van enkele tienduizenden euro's maar je gaat het waarschijnlijk hebben over bedragen met 5 en misschien wel 6 nullen.

5/6 nullen? Cijfers bedoel je, of moet er ook nog een 1 vóór staan :)

golden
07/11/12, 16:52
5/6 nullen? Cijfers bedoel je, of moet er ook nog een 1 vóór staan :)

ik bedoel inderdaad met een cijfer ervoor nog. Wellicht niet zo handig beschreven. Maar denk niet dat ik onrealistisch ben met mijn 100 000 - 9 999 999 euries :).

systemdeveloper
07/11/12, 17:01
ik bedoel inderdaad met een cijfer ervoor nog. Wellicht niet zo handig beschreven. Maar denk niet dat ik onrealistisch ben met mijn 100 000 - 9 999 999 euries :).

... ik zeg niks ... maar voor 10 miljoen huur ik 300 man in die er een jaar aan kunnen werken...

Henk Smith
07/11/12, 17:02
Als ik het goed begrijp, ben ik minsten een paar ton kwijt om net zo een spel te laten ontwikkelen als www.*****.com klopt dit?

Heb het spel ook even van binnenin bekeken, ze hebben een eigen engine..Mischien is het beter om het even van binnenin te bekijken zo krijg je dan ook een indicatie van de prijs en software.

Met vriendelijke groeten Henk,

golden
07/11/12, 17:38
Als ik het goed begrijp, ben ik minsten een paar ton kwijt om net zo een spel te laten ontwikkelen als www.*****.com klopt dit?

Heb het spel ook even van binnenin bekeken, ze hebben een eigen engine..Mischien is het beter om het even van binnenin te bekijken zo krijg je dan ook een indicatie van de prijs en software.

Met vriendelijke groeten Henk,

Ongeacht hoe het eruit ziet een paar ton gaan het je zeker kosten. Als je gaat kijken naar freelancers die ook nog een beetje grafische onderlegt zijn ga je snel naar 60 a 80 euro excl. btw per uur. Als je het gaat uitbesteden zijn de uurlonen vaak nog hoger.

Dan zit er voor duizenden uren ontwikkeling in waar je meerdere personen voor moet hebben. Ook moet je niet de tijd vergeten om het idee uit te werken en op papier te zeggen. Je zet zoiets beslist niet binnen enkele maanden neer. Enkele jaren is reeeler.

Ramon Fincken
07/11/12, 17:49
Waarom staat dit trouwens in een verkeerd forum?

DiederikL
07/11/12, 20:23
Ik zou contact opnemen met de ontwikkelaar van dat ***** , zo te zien verdienen ze er nog niets aan (lorum ipsum tekst op de home page en 22 facebook likes). Misschien willen ze voor een redelijk bedrag jou wel een licentie verlenen op hun engine cq de hele handel overnemen. Wellicht ben je al met al dan een stuk goedkoper en sneller klaar.

Henk Smith
08/11/12, 12:02
Hello Henk,

Thank you for your intressting in our game. We just launched our beta version so thats why we are still fixing bugs and issues.

We are not intressed to sell our game, a exclusive license for the Netherlands will cost you 130k, we also searching for partners who are intressed to publish our game by revenue share.

If you have any questions, your welcome.

Mo
Bigmage Game Studios.



Deze email kreeg ik terug van ze wat houd een exclusief licentintie eigenlijk is? en is 130.000 euro niet veels teveel?

golden
08/11/12, 12:24
Exclusive licentie betekend dat jij de enige bent in Nederland die de licentie krijgt. 130K is niet veel denk ik als je naar de waarschijnlijke ontwikkelkosten kijkt.

DiederikL
08/11/12, 14:38
Ik vind 130k wel erg veel geld voor een licentie. Uiteraard kost zelf ontwikkelen c.q. uitbesteden meer tijd/geld maar dan heb je in elk geval nog de optie om de sourcecode door te verkopen of zelf licenties aan anderen uit kunnen geven. Nu kan je die 130k terug verdienen met alleen advertentie inkomsten of in game purchases. Hoe lang het duurt voordat je uit de kosten bent hangt dan samen met de hoe populair je de game weet te maken...

Domenico
08/11/12, 14:52
... ik zeg niks ... maar voor 10 miljoen huur ik 300 man in die er een jaar aan kunnen werken...
Vergis je niet in de ontwikkelkosten en marketing. Tripple A titels kosten gauw 50 tot 100 miljoen en tel daar dan nog minstens het dubbele bij op voor marketing.

De rest is uiteraard veel lager maar daar staat dan ook wel een 'minder' spel tegenover. Niet altijd maar algemeen gezien dan.

systemdeveloper
08/11/12, 18:48
Vergis je niet in de ontwikkelkosten en marketing. Tripple A titels kosten gauw 50 tot 100 miljoen en tel daar dan nog minstens het dubbele bij op voor marketing.

De rest is uiteraard veel lager maar daar staat dan ook wel een 'minder' spel tegenover. Niet altijd maar algemeen gezien dan.

Ja, World of Warcraft of zo. Dan noem je ook iets :)

CT0
09/11/12, 09:27
Als je geen ervaring in die branche hebt dan zou ik er nooit aan beginnen. Als er een branche is waar de risico's extreem groot zijn is het de gaming sector wel.

Henk Smith
19/11/12, 17:21
Ik heb een team gevonden die dat eventueel willen ontwikkelen voor ons, Ze hebben ook een waarde schatting gemaakt van *****, ik moet minimaal aan 500k denken hebben ze mij vertelt, kan dit kloppen?

Groetjes Henk.

golden
19/11/12, 17:23
Lijkt me beter in de buurt komen. Ook wij kunnen eventueel een richtprijs geven aangezien we bekend met de grotere applicaties zijn. Echter doen we dit enkel wanneer je ook weet dat je het budget tot je beschikking hebt en dus dat een offerte maken wel zinvol is.

Colution
20/11/12, 22:26
Beste,

Wij hebben eerder samen gewerkt met een team, enkel is dit alleen textbased geweest zoiets als www.ogame.nl, wellicht dat wij u daarmee van dienst kunnen zijn ?

Met vriendelijke groet,
Martijn Jansen