PDA

Bekijk Volledige Versie : Zaken doen met Zuid Afrikaanse klanten



mvmaasakkers
29/10/12, 16:39
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met klanten uit Zuid Afrika. Ik heb namelijk een paar vragen die ik hoopte alvast beantwoord te krijgen :P

- Hoe gaan betalingen vanuit ZA het makkelijkst? Het is geen EER land dus een overboeking kan 7 dagen duren geloof ik. Paypal is een mogelijkheid maar is vrij duur (3.4% per transactie zonder maximum). Misschien creditcard betalingen los toestaan (misschien via een payment provider) maar daarvan weet ik ook (nog) niet hoe het zit.
- Weet iemand hoe het zit met BTW (geloof dat het 14% is) en aangifte in ZA ? Ik heb begrepen van de belastingdienst dat het de bedoeling is dat als de dienst in ZA geleverd word de belasting ook in ZA afgedragen moet worden. Maar hoe dat verder zit konden ze me niet vertellen.

Alvast bedankt!

Tim.Bracquez
29/10/12, 16:58
Ginds is Western Union wel héél makkelijk, gewone overboekingen zijn enorm duur. Paypal valt goed mee als je er veel zaken mee doet.

mvmaasakkers
29/10/12, 17:01
Hmm, ik zal het eens goed bekijken. Ik heb bij Western Union alleen nooit zo'n goed gevoel gehad (niet echt ergens op gebaseerd, is gewoon een gut feeling).

Rubra
29/10/12, 21:04
Bank betalingen verkrijgen vanuit Zuid Afrika kunnen vrij lang duren.

Dat komt omdat de Fed. Bank in het land alle betalingen MOET controleren volgens een bep. procedure. (anti-corruptie procedure)
Waarbij aangegeven moet worden waarom die betaling gedaan moet worden en waarom het geld het land uit gaat etc.

Ik heb wel eens langer dan 2 weken op betalingen zitten wachten van klanten toen ik nog voor een Amerikaans bedrijf werkte.

Als het om regelmatige betalingen gaat, is het verstandig om te kijken of ze meer facturen in 1 betaling kunnen regelen.

Tim.Bracquez
29/10/12, 21:13
Hmm, ik zal het eens goed bekijken. Ik heb bij Western Union alleen nooit zo'n goed gevoel gehad (niet echt ergens op gebaseerd, is gewoon een gut feeling).
Ik ook niet, maar zelf geld afhalen en als je het in je handen hebt zit het goed lijkt me.

Contacteer anders even enkele payment gateways of die ervaring hebben ermee. Enkelen hebben met paypal, creditcard enzo geïntegreerd

Domenico
29/10/12, 21:20
Hmm, ik zal het eens goed bekijken. Ik heb bij Western Union alleen nooit zo'n goed gevoel gehad (niet echt ergens op gebaseerd, is gewoon een gut feeling).

Als ontvanger heb je niets te vrezen want als het geld eenmaal binnen is bestaat er geen enkele mogelijkheid om het terug te eisen door de betaler dus Western Union is denk ik wel een goede manier.