PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaring met de SAN oplossingen van Storage Data?



oscar
25/10/12, 18:11
We zijn op zoek naar een goede vervanging van ons Open-E cluster en zit te overwegen of we overstappen naar een Storage Data SAN oplossing, EMC of een IBM oplossing maar kan weinig vinden qua ervaringen met Storage Data.

We zoeken voornamelijk naast natuurlijk een stabiele oplossing een SAN cluster met hoge iops voor het leveren van VDI in grote aantallen.

Alle info is welkom.

Rubra
26/10/12, 11:22
Geen ervaring met Storage Data. Nooit eerder van gehoord.

Zelf maakt ik gebruik van Dell Equilogic samen met VMWare en ben hier erg over te spreken. Werkt geweldig.

Momenteel gebruik ik het alleen voor de interne systemen zoals monitoring omgevingen, maar binnenkort ook voor VPS omgevingen van klanten.

Het is een 6500 met 16 300Gb SAS drives waarvan 2 als hot spare.

Randy
26/10/12, 11:35
Hoi Oscar,

De oplossing die jij noemt ken ik niet. Maar zou je niet voor een oplossing gaan die aansluit bij jullie huidige platform. Ik weet dat jullie deels VMware draaien dus ondersteuning via de VMware Storage Provider en VAAI support lijken mij toch wel een must. En dan kom je vrijwel automagisch op de Big4 uit: HP Lefthand, EMC, EqualLogic, NetApp.

oscar
26/10/12, 12:33
Hoi Randy

Al een tijdje gestopt met VMware en volledige focus op Xen vanwege meer mogelijkheden in scripting en console. Blijft natuurlijk wel behoefte aan de beste storage oplossing bestaan :-)

Wido
26/10/12, 17:15
Ik zou Nexenta kiezen. Stukken goedkoper en je haalt en belachelijke hoeveelheden IOps uit!

ZFS is gewoon een supergaaf filesystem.

westm003
27/10/12, 01:34
Waarom vervanging Open-e? Voldeet het niet of?

(zomaar uit interesse)

oscar
29/10/12, 10:26
De laatste 7 jaar voldeed het prima afgezien van wat kleine verstoringen en vreemde verschijnselen. Alleen voor de toekomst en groei hebben we meer performance en stabiliteit nodig