PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen DEC-IX PoPs gezocht.



Michiel
24/10/12, 12:20
Beste lezer,

Ik ben momenteel opzoek naar de ervaringen van mensen die hun huidige apparatuur binnen een datacenter hebben staan waarbij de DE-CIX aanwezig is.

Onder ervaringen versta ik:

- naam van datacenter;
- locatie;
- toegankelijkheid;
- beveiliging;
- orde en netheid.

Wat is jullie mening over de DE-CIX te Düsseldorf? De DE-CIX website geeft aan dat ze sinds 2011 ook aansluitingen verzorgen vanuit Düsseldorf, maar dat hier nog geen klanten zijn gekoppeld.

Alvast bedankt voor je input,


Michiel.

Stewie
24/10/12, 15:17
Je kan beter de lokatie kiezen op beschikbaarheid netwerken en welke peers aanwezig zijn. In Dusseldorf ga je weinig traffic wegzetten, niet vergelijkbaar met DE-CIX Frankfurt.

Apoc
24/10/12, 15:52
Je kan beter de lokatie kiezen op beschikbaarheid netwerken en welke peers aanwezig zijn. In Dusseldorf ga je weinig traffic wegzetten, niet vergelijkbaar met DE-CIX Frankfurt.

Ik was altijd in de veronderstelling dat er tussen de verschillende locaties (door de IX zelf) getunneld werd - dat is dus niet het geval?

Technotop
24/10/12, 15:59
Ik was altijd in de veronderstelling dat er tussen de verschillende locaties (door de IX zelf) getunneld werd - dat is dus niet het geval?

Tussen de datacentera van een Internet Exchange ligt Darkfiber, tunnelen van verkeer geeft te veel overhead en is niet rendabel voor een exchange, los van het feit dat het niet de meeste stabiele oplossing is.

@michiel

tip:
Veel internet exchanges werken met "partner" programma's, hierbij is het mogelijk om op elke plek op de wereld aan te sluiten op een exchange. Atrato IP Networks doet dit bijvoorbeeld voor de AMS-IX, LINX maar (als ik mij niet vergis) ook de DECIX. Zo zou je bijvoorbeeld whitelabel de DECIX kunnen afnemen in Telecity, Equinix of Interxion in Amsterdam.

De plek waar je netwerkapparatuur staat is hierdoor niet meer afhankelijk van de locatie van een exchange.

Michiel
24/10/12, 16:11
Zo ver ik weet is DE-CIX Dusseldorf (Interxion) gewoon onderdeel van het netwerk (lees: Laag-2 peering platform)? Ik zou in die zin gewoon een interface kunnen afnemen.

@Technop: Ik ben niet op zoek naar een carrier. Enkel housing en transit afname bij een Tier-2 ISP op locatie. Ik wil hierbij echter wel de mogelijkheid behouden om lokaal op de DE-CIX te kunnen peeren in de toekomst.

Stewie
24/10/12, 16:29
Ik neem aan dat Apoc en Michiel bedoelen dat DE-CIX Dusseldorf gekoppeld is aan DE-CIX Frankfurt?
Nee, zie: http://www.de-cix.net/customers-partners/customers/de-cix-dusseldorf/

Je kan dus prima daar koppelen en gezellig met decix op een switch pakketjes uitwisselen. In Frankfurt zijn de grote peerings.

Michiel
24/10/12, 16:51
Aha.. Het zijn twee gescheiden peering platformen?

Apoc
24/10/12, 19:25
Tussen de datacentera van een Internet Exchange ligt Darkfiber, tunnelen van verkeer geeft te veel overhead en is niet rendabel voor een exchange, los van het feit dat het niet de meeste stabiele oplossing is.

Ik bedoelde tunnelen als synoniem voor koppeling.

Apoc
24/10/12, 19:27
Ik neem aan dat Apoc en Michiel bedoelen dat DE-CIX Dusseldorf gekoppeld is aan DE-CIX Frankfurt?
Nee, zie: http://www.de-cix.net/customers-partners/customers/de-cix-dusseldorf/

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Is dat niet wat vreemd?

Paulewk
24/10/12, 23:54
Opzich niet, Equinix doet dit in oa de states ook. Maar het staat wel erg onduidelijk op de Engelse DEC-IX site moet ik zeggen.

Atrato.Dennis
26/10/12, 12:43
Michiel: Je hoeft niet perse naar Duitsland om te connecteren met DE-CIX. Je kunt namelijk (Ber|Art edit: KNIP) een officiele DE-CIX poort (vanaf 100Mbps) in Nederland krijgen waarbij de aanbieder zorgt voor het (un)protected transport tussen Nederland en de Exchange. Dit scheelt je een hoop kosten en je hebt 1 contactpersoon voor zowel transport als de Exchange poort.

Michiel
27/10/12, 23:20
@Atrato.Dennis: Ik ben niet op zoek naar een virtual circuit richting de DE-CIX.