PDA

Bekijk Volledige Versie : Van welke branchevereniging ben jij lid?



RichardVD
23/10/12, 11:52
Ik ben benieuwd van welke branchevereniging jij lid bent en waarom je gekozen hebt voor die branchevereniging. Heb je het gevoel dat de branchevereniging waarvan je lid bent iets voor jou betekend en voel je dat je ook betrokken bent bij die branchevereniging?

Hier zie ik voornamelijk ISP connect en soms Ict Office en DHPA voorbij komen. Verder ken ik ook nog Ecommerce Europe maar die is aan het aantal leden te zien nog erg klein.

Ik ben niet lid van een branchevereniging maar wel van FNV ZZP wat je zou kunnen vergelijken met een branchevereniging die voor alle startende ondernemers is. Jaren geleden ben ik lid geworden van de FNV ZZP voor hun juridisch advies. Van hun overige diensten maak ik geen gebruik.

rensariens
23/10/12, 12:51
Bij FNV moet ik altijd aan "ongefundeerd links" denken. Was dus even benieuwd hoe men ZZP-ers zou kunnen vertegenwoordigen aangezien het behoorlijk botst met de overige FNV onderdelen. Blijkt: men profileert zich gewoon helemaal niet (zie website). Men regelt het e.e.a. voor ZZP-ers maar echt een mening/visie lijken ze niet te hebben. Zie er dan ook weinig meerwaarde in.

Ben overigens helemaal nergens bij aangesloten op dit moment.

Mark17
23/10/12, 14:54
Op dit moment zijn we niet aangesloten bij een branchevereniging. Mocht er een zijn die voor ons (naar ons idee) een toegevoegde waarde heeft dan zullen we wel overwegen of we ons hier bij aansluiten. Net heb ik gekeken op de sites van enkele van de genoemde opties en hier kwam bij mij niet echt een duidelijk beeld uit waarom we ons daar bij aan zouden moeten sluiten.

Marin
23/10/12, 15:19
Het zou slecht zijn als ik niet ISPConnect zou zeggen ;)

NederHost
23/10/12, 15:58
Hier nog een ISPConnect-lid ;) (en niet eens bestuur maar gewoon een passief, slapend, lid)

DHPA is IMHO geen echte branchevereniging, meer een (besloten) lobbyclub van een paar grote marktpartijen. Bij ICT~Office kom ik weinig hosters tegen in de ledenlijst, ze lijken me ook meer gericht te zijn op kantoorautomatiseerders. Ik ben zelf lid geweest van FNV ZZP maar voelde me toch niet goed door hun vertegenwoordigd, ze lijken meer gericht op 'echte' ZZP-ers die uurtje-factuurtje werken.

Het is volgens mij heel typisch voor de hostingbranche om alleen te denken in termen als 'wat heb IK eraan', ipv na te denken over de belangen van de branche als geheel. De oorzaak hiervan zou de scherpe concurrentie kunnen zijn, en het grote aantal kleine hostingondernemingen. Het gevolg is dat je in een vicieuze cirkel terecht komt van brancheverenigingen met een beperkt nut (door weinig leden) en bedrijven die geen lid willen worden van een branchevereniging (door beperkt nut).

Voor de duidelijkheid: met bovenstaande wil ik niemand hier aanvallen; het is simpelweg een constatering. Over de juistheid daarvan valt uiteraard te discussieren. ;)

ju5t
23/10/12, 16:08
Ook ISPConnect. Al een aardig tijdje ook (en nog steeds kan ik niet in het leden deel hier..) en naar tevredenheid. Maar 1 keer bij de ledenvergaderig kunnen zijn en dat was nog in het begin ook, maar het gaat zeker de goede kant op en de vorderingen zijn interessant.

Mark17
23/10/12, 16:08
Als er iets zou zijn van juridische ondersteuning of op een vlak de samenwerking bevorderen dan zou het al gauw te overwegen zijn. Uiteindelijk moet ik het intern ook verkopen om het wel te doen als ik er een voordeel in zie.

systemdeveloper
23/10/12, 16:10
Telt de schietclub ook?

PimEffting
23/10/12, 16:13
We zijn lid geweest van ictoffice (was handig, met de workshops en zo). Maar nadat je een paar jaar bestaat wordt de contributie toch wel aardig fors (enkele duizenden per jaar). Hostmerk ook lid geweest, maar dat is stille dood gestorven. En nu ispconnect.

De toegevoegde waarde voor onze organisatie is gewoon te beperkt.

Domenico
23/10/12, 17:34
Ook ISPConnect. Al een aardig tijdje ook (en nog steeds kan ik niet in het leden deel hier..) en naar tevredenheid. Fixed!

Stewie
23/10/12, 17:53
i3D.net is sinds deze zomer DHPA lid. Hiervoor zijn ISPConnect en ISPBelang nog geweest.
DHPA biedt enkele voordelen waaronder de vele werkgroepen.

ju5t
23/10/12, 21:21
Fixed!

Thanks :-)

dreamhost_nl
24/10/12, 20:14
Vereniging van Registrars hier alleen...;) Zien helaas geen meerwaarde in andere initiatieven.

Netbulae
25/10/12, 13:14
Nog geen aansluiting gemaakt maar dat staat volgend jaar op de agenda. Nu nog uitzoeken welke het beste bij ons past.