PDA

Bekijk Volledige Versie : Grotere datacenters in de VS maar wel lager aantal. Hoeveel denk je? Veel! Heel veel!



Domenico
23/10/12, 00:38
Denken wij dat er in Nederland veel datacenters zitten (er komen er steeds meer bij) dan ga je schrikken van het aantal datacaenters in de Verenigde Staten. Bijna 3 miljoen!


So how many data centers, server rooms, and data closets do you think there are in the United States? You guess maybe 20,000? Maybe 100,000? Try 2.94 million, at least according to the box-counters at IDC.
lees meer: http://www.theregister.co.uk/2012/10/22/idc_us_data_centers/

Stewie
23/10/12, 00:43
Is dat inclusief meterkasten bij de SME ?

The-BosS
23/10/12, 10:41
Wat ik liever zie zijn cijfers met percentages per inwoner of per km² (m²), ik denk dat als we die vergelijking maken de cijfers niet zo hoog zullen uitvallen. Naast het feit dat we dan ook alleen datacenters tellen en niet elk bedrijf met een rack in het berghok.

Apoc
23/10/12, 11:37
Is dat inclusief meterkasten bij de SME ?

Ja. Niet heel bijzonder dus. En ook de trend dat datacenters in aantal afnemen en in grootte toenemen, is nogal vanzelfsprekend ("meterkasten" / kleine in-house serverruimtes worden verplaatst naar echt DC)

Domenico
23/10/12, 13:42
ALs je het artikel leest zie je dat het hier niet gaat over cages ed. maar echte datacenters. Maar dan nog, 3 miljoen!

Apoc
23/10/12, 15:34
ALs je het artikel leest zie je dat het hier niet gaat over cages ed. maar echte datacenters. Maar dan nog, 3 miljoen!

In dit artikel staat zelfs letterlijk: "So how many data centers, server rooms, and data closets do you think there are in the United States?". In andere nieuwbronnen staat dit nog duidelijker vermeld.

Het gaat dus niet om datacenters zoals wij dit normaliter opvatten. Lijkt me dus niets bijzonders en niet nieuwswaardig.

Domenico
23/10/12, 16:01
In dit artikel staat zelfs letterlijk: "So how many data centers, server rooms, and data closets do you think there are in the United States?". In andere nieuwbronnen staat dit nog duidelijker vermeld.

Het gaat dus niet om datacenters zoals wij dit normaliter opvatten. Lijkt me dus niets bijzonders en niet nieuwswaardig.

Absoluut wel. Tot hoeveel komt Nederland als je alles mee telt?

Pantsy
23/10/12, 17:39
Lekker amerikaans portie van uitsloven weer... maar goed dat is mijn mening.

Domenico
23/10/12, 19:30
Lekker amerikaans portie van uitsloven weer... maar goed dat is mijn mening.

Uitsloven? Zijn toch gewoon statistieken? '611.4 million square feet of floor space' is best behoorlijk. :)

Pantsy
23/10/12, 20:19
Het zijn nietszeggende statistieken/niet accuraat naar mijn mening. Als je alle private datacenters/bezemkasten in nederland mee telt... dan kom je ook erg ver. Neem alleen al alle telefonie/kabel verdeel punten, dat zijn ook mini datacenters.

Ik vind het niet realistisch genoeg om te zeggen dat dit een mooi plaatje is van het aantal datacenters in een land.

The-BosS
23/10/12, 20:30
Uitsloven? Zijn toch gewoon statistieken? '611.4 million square feet of floor space' is best behoorlijk. :)

Dat is maar 56.800.921m² ofwel 56,8 km² dus dat is kwa oppervlakte niet zo groot als we dat vergelijken met de totale oppervlakte van America (9.629.091 km²).
Om een idee te geven, de landoppervlakte van België is ca. 28.635 vierkante kilometer en de landoppervlakte van Nederland is ca. 33.883 vierkante kilometer.

Apoc
24/10/12, 10:42
Uitsloven? Zijn toch gewoon statistieken? '611.4 million square feet of floor space' is best behoorlijk. :)

Tuurlijk is dat best behoorlijk, maar het is niet dat ik zoiets heb van "wow, dat is veel meer dan ik had verwacht". Als je hoort dat er in een land met 300 miljoen inwoners er 3 miljoen datacenters zouden zijn, dan heb je in eerste instantie wel zoiets van "wow", totdat je er achter komt dat hun definitie van datacenter nogal breed is. Niets bijzonders dus.