PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel Conference 2012, stel je vraag aan cpanel.



Domenico
04/10/12, 17:52
http://conference.cpanel.net/

Volgende week ben ik in Houston aanwezig op het cPanel Conference 2012.
Ik zal daar een paar dagen optrekken met verschillende cPanel developers dus mocht je een vraag hebben die ik zou kunnen stellen voor je laat hier maar weten.

Zelf ben ik wel benieuwd wanneer de implementatie van DNSSEC nu eindelijk af is. Misschien wordt dit wel volgende weeg gelanceerd.

Heb je een vraag aan cPanel stel hem hier en zorg ervoor dat deze bij de juiste persoon terrecht komt. Kan ook via PM als je hem niet openbaar wil plaatsen.

Spyder01
04/10/12, 20:39
Ik hoop dat ze eens wat gang achter IPv6 zetten. Nu is het toch veel buiten cPanel om doen zodat 99% via IPv6 werkt.

Domenico
05/10/12, 01:17
Ah natuurlijk. IPv6 zal ik zeker aankaarten. Nog meer? Of kan ik de volgende keer beter naar een DirectAdmin conferentie gaan? ;)

Overigens gebruik als sinds versie 2 of zo cPanel dus ik ga niet zomaar.

ju5t
05/10/12, 13:57
Ze mogen van mij wel een keer de installatie aanpakken. Dat kan echt 100 keer beter. Toen ik cPanel de laatste keer sprak, ergens in april, gaven ze wel aan dat er aan gewerkt werd maar volgens mij is er nog weinig concreets.

®on
05/10/12, 14:02
IPV6 en DNSSEC implementatie. Dat lijken me de meest voor de hand liggende vragen.

Spyder01
05/10/12, 14:47
Ze mogen van mij wel een keer de installatie aanpakken. Dat kan echt 100 keer beter. Toen ik cPanel de laatste keer sprak, ergens in april, gaven ze wel aan dat er aan gewerkt werd maar volgens mij is er nog weinig concreets.

Klopt, probleem is ook dat er nu van alles bij in wordt geprakt, zonder dat alles een logische opbouw heeft. Ze kunnen beter meerdere modules er van maken zodat niet alles door elkaar loopt zoals nu het geval is. Een complete rewrite van cPanel en het installatieproces zal inderdaad geen overbodige luxe zijn.

dreamhost_nl
05/10/12, 15:01
IPV6 en DNSSEC implementatie. Dat lijken me de meest voor de hand liggende vragen.

Dat is evident, met hierbij een lichte voorkeur voor DNSSEC.

Domenico
05/10/12, 15:23
IPv6 en DNSSEC gaat zeker aangekaart worden maar wat is er mis met de installatie? Bij mij is er nooit iets mis gegaan dus leg even uit aub.

ju5t
05/10/12, 16:14
Het is niet dat er iets mis gaat. De installatie van cPanel is totaal niet efficient. Het download losse bestanden, losse afbeeldingen zelfs, en is hierdoor ontzettend traag. Een installatie kan soms wel 2 uur duren. Natuurlijk, Apache compilen, PHP, dat neemt allemaal tijd in beslag, maar daar gaat het dan ook niet om. cPanel weet dit trouwens en ze hebben aangegeven hier meer mee te gaan doen, maar tot nog toe is dit niet het geval. Het mag van mij wel wat efficienter allemaal.

Pantsy
05/10/12, 16:19
cPanel compiled nog veel meer modules en pakketten behalve apache/php. Onder FreeBSD is dit nog velen malen meer, maar dit komt dan door het gebruik van FreeBSD zelf (word helaas niet meer ondersteund door cpanel voor nu).

IPv6 zou zeker een goede aanwinst zijn, gelukkig hebben ze de SPF records nu ook standaard erbij gezet. DNSSEC heeft niet zo'n hoge prioriteit hier. Waar ik het met David over heb gehad is een betere API functionaliteit voor het dns cluster, je mag dit balletje wat mij betreft wel weer opgooien (zal meteen even een mailtje eruit schoppen).

Domenico
05/10/12, 19:04
Het is niet dat er iets mis gaat. De installatie van cPanel is totaal niet efficient. Het download losse bestanden, losse afbeeldingen zelfs, en is hierdoor ontzettend traag. Een installatie kan soms wel 2 uur duren. Natuurlijk, Apache compilen, PHP, dat neemt allemaal tijd in beslag, maar daar gaat het dan ook niet om. cPanel weet dit trouwens en ze hebben aangegeven hier meer mee te gaan doen, maar tot nog toe is dit niet het geval. Het mag van mij wel wat efficienter allemaal.
Ah dat bedoel je. Duidelijk nu en ik zal het ter sprake stellen.

Heb je specifieke voorbeelden Tymen?

dreamhost_nl
05/10/12, 21:03
Oké, het duurt lang voordat cPanel geheel is geïnstalleerd, maar je hoeft tegenwoordig niet meer nog handmatig dingen te gaan compileren of aan te passen, wat jaren terug na een "fresh install" toch nog wel moest om het werkend te krijgen. Ik vind het belangrijker dat het werkt dan dat het snel is (bij het eerste installeren dan uiteraard) eerlijk gezegd.

Pantsy
05/10/12, 21:42
cPanel heeft al jaren de geweldige mogelijkheid om een dns cluster op te zetten, de API is nog steeds beperkt en ook dns only functies missen wij. Wat ik daar mee bedoel is dat je gemakkelijk een zonefile zou moeten kunnen pushen in het dns cluster (add/delete/edit onder een eigen user), dan kunnen klanten zelf de zonefiles beheren vanaf je eigen back-end. Nu lossen wij het op door ze een uitgekleed reseller account te geven zodat ze zonefiles kunnen aanmaken in een cluster.

Onlangs is er wel zonefile beheer gekomen voor de eind gebruiker, maar dit is niet wat ik bedoel. Wellicht is het nu wel in de API beschikbaar, laatste keer dat ik heb gekeken is 2 maanden geleden. Wiki ligt er nu alleen uit lijkt het =)

Diverse cpanel dns cluster hebben we draaien, naar volle tevredenheid, enkel zulke opties mis ik dus om het nog dynamischer te maken (en flexibeler).

Domenico
06/10/12, 08:49
Ok ik vlieg 10:10 dus tijd om mijn tas in te pakken en taxi te nemen naar Schiphol. :)

Ijsbox
08/10/12, 12:25
Als je nog om onderwerpen verlegen zit kan je misschien eens vragen of ze FreeBSD nog eens gaan afstoffen...

Pantsy
08/10/12, 14:52
Wat ik heb begrepen is dat ze zich gaan focussen om cpanel weer compatible te maken voor meerdere systemen, je wilt namelijk niet weten hoeveel freebsd fans er bij cPanel zitten. Als ik het goed heb begrepen willen ze cPanel zo maken dat je het theoretisch op elk OS kan uitrollen, alleen zal je zelf aan de requirements moeten voldoen. Of dit nog actueel is durf ik niet te zeggen, aan de ene kan lijkt het me een drama met de support namelijk.

Unipolair
28/10/12, 16:18
Nog een onderwerp :-)....
Wellicht weet iemand er meer vanaf.

Vorige week zaterdag een nieuwe licentie besteld .. en die is er nog niet.. ik vind 7 dagen toch wel aan de lange kant.

Pantsy
28/10/12, 17:16
Ik zou dan meteen even contact opnemen met cpanel, als je licenses direct online koopt, dan zal het nooit lang mogen duren voordat deze actief is.

Domenico
28/10/12, 17:45
Ah hier was ik nog vergeten te posten want ik heb verschillende cpanel mensen gesproken zoals bijvoorbeeld Aaron Phillips, Vice President of Operations (cPanel) and Business Development (WHMCS) (https://www.linkedin.com/in/aaronphillips).

Ik zal hier straks of morgen nog even in het kort plaatsen waar het op neer komt. En ja ik kan hier kort over zijn.

joriz
28/10/12, 18:17
Nog een onderwerp :-)....
Wellicht weet iemand er meer vanaf.

Vorige week zaterdag een nieuwe licentie besteld .. en die is er nog niet.. ik vind 7 dagen toch wel aan de lange kant.
Ik had een nieuwe licentie afgelopen week binnen twee minuten dus dat is wel raar.

Ben benieuwd naar je verslag van cPanel conference Domenico. Ben helaas niet gegaan ondanks dat ik gratis naar binnen kon is het toch wel duur om even op en neer te vliegen.

dreamhost_nl
28/10/12, 18:35
Nog een onderwerp :-)....
Wellicht weet iemand er meer vanaf.

Vorige week zaterdag een nieuwe licentie besteld .. en die is er nog niet.. ik vind 7 dagen toch wel aan de lange kant.

We nemen al jaren direct bij cPanel af en deze licenties zijn direct actief, dus of :

1) Je neemt niet direct bij cPanel af, maar bij een dealer van cPanel.
2) Er is ergens iets niet goed gegaan.

Unipolair
28/10/12, 21:29
Opgelost :-).
Kwam via een dealer.. dus daar meteen afscheid van genomen.
Besteld bij Cpanel en binnen no time geregeld.

Domenico
28/10/12, 21:59
Opgelost :-).
Kwam via een dealer.. dus daar meteen afscheid van genomen.
Besteld bij Cpanel en binnen no time geregeld.

De ene 'dealer' is de andere niet.

dreamhost_nl
29/10/12, 12:32
Misschien handig om de dealer hier te plaatsen, zodat anderen hiervan weg kunnen blijven indien ze niet direct inkopen?

Spyder01
29/10/12, 12:36
Dan gaat het al weer snel richting bashen, terwijl het dan goed bedoeld is.