PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel Ampere is deze khw stats



Xeon
03/10/12, 19:56
Beste Webhostingtalk users,

Ik had een vraag hoeveel ampere verbruik mijn server.
Heb veel gegoogle van khw naar ampere maar kon niet de goede informatie vinden.

10440

Thanks,
Raoul

dennis0162
03/10/12, 19:57
160-165 kWh in 1 maand is ongeveer 1 Ampère.

Xeon
03/10/12, 20:14
Ik ga voor het zeker na vragen aan mijn provider.

visser
03/10/12, 21:39
Beste Webhostingtalk users,

Ik had een vraag hoeveel ampere verbruik mijn server.
Heb veel gegoogle van khw naar ampere maar kon niet de goede informatie vinden.

10440

Thanks,
Raoul

Je natuurkunde leraar vragen ?

stroom (Ampere) * spanning (Volt) = vermogen (Watt)
vermogen (Watt) * tijd (seconde) = energie .(Joule, of WattSeconde . !niet! Watt per seconde, maar WattSeconde, of dus omrekenen naar (kilo/mega/giga)Watt-Uur)

En dus ook vermogen / spanning = stroom

ca 130 W / 230 volt = 0.56 A.
De genoemde 3.11 KwH (3110 Watt * uur / 130 Watt = 23.92 uur ) is dan inderdaad over die periode van een etmaal.

Als je *alleen maar* KwH hebt, kun je niet naar Ampere's komen. Als die KwH in één uur verbruikt zijn, is het een veel hogere stroom dan wanneer de KwH's gedurende een maand (of jaar) verbruikt zijn. Maar heb je een KwH per maand dan kun je een gemiddelde stroom uitrekenen, als je weet wat het voltage is. (in Europa 230V, maar in de VS meestal 110V ).

Nu het enige stukje wat niet meteen bij middelbare school natuurkunde hoort :
Wat je zo uitrekent is de 'echte' stroom die ook vermogen levert. Bij sommige soorten apparatuur kan er ook 'blindstroom' lopen. Die levert geen echt vermogen, maar loopt wel door kabels (dat geeft verlies, kabels moeten dikker zijn etc).
De formule is beter met "stroom * 'cosinus phi' * spanning = vermogen . Die 'cosinus phi' is normaal gesproken bijna 1 (0.9x), en is de hoek tussen stroom en spanning. Het heet ook wel 'power factor' .
Er zijn eisen voor voedingen om een bepaalde cosinus phi te halen . Daar slaat ook de term 'pfc' (passieve/actieve pfc - power factor corrector') op die je op voedingen ziet.
Omdat deze cosinus phi toch dicht bij de één zal zitten, en je uberhaupt niet weet of de amperemeting die gebruikt wordt wel of geen rekening houdt met blindstroom reken je hier gewoon met stroom * spanning = vermogen.