PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS en DirectAdmin



Micheldb
18/09/12, 13:16
Goedendag, ik heb het ogenblik een VPS welke ik wil vervangen door een VPS met meer ruimte. Ik heb op de eerste VPS Directadmin draaien met natuurlijk een licentie, nu wil ik de licentie overzetten naar de nieuwe VPS en de hoster is ook bereid om het ipadres van de licentie te wijzigen. Maar wat gebeurt er nu als de licentie wordt omgezet naar de nieuwe VPS ? Kan ik dan nog wel mijn websites gebruiken die op de eerste VPS staan en die nog overgezet moeten worden ? Het gaat zeg maar om een overgangs periode.

Bart L
18/09/12, 13:20
Je hoster kan ongetwijfeld tijdelijk een 2e licentie verstrekken. Dan ben je van het probleem af.

Huib
18/09/12, 13:21
De server blijft een dag of 5 draaien zonder "licentie" voordat hij op slot gaat, dit zou ruim voldoende tijd moeten geven om te verhuizen.

t.bloo
18/09/12, 13:40
Sowieso valt alleen de directadmin schil uit, alle websites en email en ftp blijven het gewoon doen (onder water zeg maar).

Micheldb
18/09/12, 14:24
Ok bedankt voor de antwoorden, ik ga de hoster even mailen en vragen om een tijdelijke licentie.

Micheldb
18/09/12, 15:01
Is er overigens een optie om zonder Direct Admin de sites vast over te zetten ? Het gaat om WordPress websites dus met een database.

patrickekkel
18/09/12, 15:19
Dat is geen optie

Yourwebhoster
18/09/12, 16:10
Is er overigens een optie om zonder Direct Admin de sites vast over te zetten ? Het gaat om WordPress websites dus met een database.

Zonder technische kennis is dat niet mogelijk. Je kan overigens tijdelijk een VPS licentie nemen op DA en deze achteraf wijzigen. Dan betaal je een keer wat extra maar dit geeft je wat ruimte.

Micheldb
18/09/12, 17:35
Ik kan geen tijdelijke licentie krijgen maar ze kunnen de licentie wel naar het ipadres van de nieuwe VPS overzetten, als ik de oude VPS gewoon via ftp kan bereiken en de websites blijven online lijkt dit mij de beste oplossing.

patrickekkel
18/09/12, 17:41
Je kan ook een backup maken als admin
en die restoren zodra je nieuwe vps online is.

systemdeveloper
18/09/12, 17:51
Of je vergroot de disk.... het is een vps... die zijn bedoeld om flexibel te zijn ;)

t.bloo
18/09/12, 17:54
Dat is geen optie

Een beetje webmaster exporteert toch zelf effe de database en de bestanden?

patrickekkel
18/09/12, 20:18
Een beetje webmaster exporteert toch zelf effe de database en de bestanden?

Hij bedoelt of je eerst de database en website kan uploaden en daarna pas Directadmin installeren.
Dat is geen optie.

Flaxe_eu
21/09/12, 12:14
Een paar jaar terug zat ik ivm met migratie van een server ook met het probleem om 2 licenties te nemen.
ik heb toen directadmin gemailt en me probleem uit gelegt. ze hebben toen netjes een 14 days key gezet op me oude ip.
Dus ik zou zeggen mail directadmin eens en leg je verhaal even uit.

magentohosting
21/09/12, 12:23
Hier zojuist net afgestapt van een tijdelijke licentie.

Wanneer je een mailtje naar support@directadmin.com stuurt en even uitlegt dat je een migratie op de planning hebt staan, dan doen ze niet moeilijk.
Met deze tijdelijke licentie installeer je DirectAdmin op je nieuwe omgeving en zet je alle klanten om. Wanneer de migratie achter de rug is, mail je wederom naar DirectAdmin.
Zij zetten dan je tijdelijke licentie om naar het type licentie wat je eerst had.

En klaar is Michel

t.bloo
21/09/12, 13:39
Ongelooflijk wat een service ze bij DirectAdmin nog verlenen voor die paar euro die de licentie maar kost!

Spyder01
21/09/12, 13:42
Ongelooflijk wat een service ze bij DirectAdmin nog verlenen voor die paar euro die de licentie maar kost!

Massa maakt de kassa. Ze zullen ook wel de nodige maandelijke licenties verkopen. Het is niet alles lifetime dat de klok slaat :)

Flaxe_eu
21/09/12, 14:06
Ongelooflijk wat een service ze bij DirectAdmin nog verlenen voor die paar euro die de licentie maar kost!

niet alleen qua licentie. ze hebben me ook al een paar geholpen met een custom script voor directadmin te maken voor een specifiek probleem op te lossen