PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Cloud Store van KPN



Domenico
11/09/12, 18:54
Wat vinden jullie eigenlijk hiervan?
http://www.kpn-wholesale.nl/opencloudstore/nl/home.aspx

Wat is de Open Cloud Store
De Open Cloud Store brengt aanbieders (solution vendors) en verkopers (service providers / resellers) van clouddiensten samen. Hierdoor ontstaat een 'eco-systeem' (http://www.webhostingtalk.nl/media/247942/ecosysteem_open_cloud_store.pdf)van partners dat via het Open Cloud Store platform succesvol wordt in het MKB.



Uitgebreide catalogus van Wholesale clouddiensten voor het MKB
Groot bereik in het MKB via aangesloten Service Providers en Resellers
Bestellen, leveren, factureren, user-management en service via 1 platform
White-label: Gebruik uw eigen merk en huisstijl
Behoud van uw klant- en factuurrelatie

t.bloo
11/09/12, 19:53
Gebakken lucht? Na een minuut op die site rondkijken heb ik nog niet door waar het nou om gaat...

ju5t
11/09/12, 20:04
Is dit niet een beetje wat de overheid in de UK doet met gcloud alleen dan voor het MKB samen gepropt in een soort Parallels pakket? Sterker nog het zou me niet verbazen als het daarop gebaseerd is want KPN doet wel zaken met ze.

Mark17
11/09/12, 22:41
Is dit niet een beetje wat de overheid in de UK doet met gcloud alleen dan voor het MKB samen gepropt in een soort Parallels pakket? Sterker nog het zou me niet verbazen als het daarop gebaseerd is want KPN doet wel zaken met ze.

Laatste keer dat ik hier iemand van KPN over sprak ging het nog over een Parallels pakket dat gebruikt wordt. Overigens zie ik weinig informatie staan die aangeeft waar het aan moet voldoen om diensten aan te bieden.

vDong
11/09/12, 22:53
Het idee er achter lijkt mij heel erg leuk, alleen als je dan gaat kijken wat de eerste stappen zijn:

We gaan samen met u kijken of uw dienst klaar is om te worden opgenomen in de Open Cloud Store. Hierbij kijken we naar de volgende dimensies:
* Commercieel: Is er behoefte aan uw dienst?
* Technisch: Is uw dienst geschikt om opgenomen te worden?
* Juridisch: Voldoet uw bedrijf aan de gevraagde wet-en regelgeving?
* Veiligheid: Voldoet uw bedrijf aan onze richtlijnen t.a.v. veiligheid?
Het resultaat is een raamovereenkomst waarin alle afspraken rond onze samenwerking worden vastgelegd.
Nu kan uw dienst worden geïntegreerd in de Open Cloud Store. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met een projectteam van KPN Wholesale. Behalve dat uw dienst technisch wordt gekoppeld aan ons platform via de standaard interface, gaan we ook onze organisaties aan elkaar koppelen om de support op de dienst te waarborgen.

Mijn zorg is dat de stugge kpn gaat kijken wat zij denken wat een goed product is, of het bij hun past, en of het bij het platform dat zij al hebben past. Een marktplaats waar afnemers en providers samen komen is fantastisch, maar niet in een kpn keurslijf.

PimEffting
12/09/12, 08:43
Volgens mij bedoelen ze een reseller account op hun Parallels Business Automation platform.
Niets meer, niets minder.

PerryKniest
13/09/12, 00:24
Ik heb de site ook bekeken en net als t.bloo heb ik geen flauw idee wat het product nu moet voorstellen.
Hoe en waar willen ze dit uiteindelijk gaan aanbieden?