PDA

Bekijk Volledige Versie : GamePanel



servermonster
04/09/12, 17:56
Ben nu al een weekendje bezig met een CP, en heb de vraag of iemand suggesties heeft.

Demo: http://46.21.169.96/wesley/interface/index.php?server=1
Paneel word public (wss) met wat restrictions (en voor nonprofit only)

Het control Unit (klik op Server Settings) werkt al voledig (ssh2), heb deze echter offline gehaald wegens abuse.

Het CP beschikt over een: User Interface, Reseller Interface (beta), Admin Interface.
Het login systeem is ook werkend ;) maar ff weg gehaald in de demo. (zitten nog paar bugs in)

Groet
Wesley

The-BosS
04/09/12, 18:02
Zo een dingen moet je vooral publiek zetten "Server: Kombat SyndicateSCTDM | Cracked" en voor de rest valt er niet veel te testen als je alles uit zet.

servermonster
04/09/12, 18:09
Dat Cracked is de servernaam, kan ik ook niet veel aan veranderen (kzal er zo een andere server aanzetten iig)
Ik zal later de voledige versie online zetten (met alle opties enabled), het ging mij ook eerder om suggesties van, wat er bv nog kan worden veranderd, of beter kan worden gedaan, maar daar heb je gelijk in haha :P zonder opties enabled, valt er niks te adviseren.

Groet
Wesley

edit: Andere server eraan gekoppelt.

hostingpower
10/09/12, 11:53
Het is nu lastig om er echt zinnige dingen over te zeggen omdat het enkel een pagina is met wat informatie en 3 knoppen. Zodra je de functies aanzet dan kan er wellicht dat ook commentaar op worden gegeven. Nu is er bijvoorbeeld een optie file manager, maar ik weet nu niet of je die binnen je dialog houdt of dat je de pagina eronder wijzigt en de dialog weer sluit. Dit heeft voor de gebruiker en het uiterlijk / werkwijze wel aardig verschil. Ik zou zeggen, zet wat meer opties aan zodat mensen meer kunnen zien/testen, zorg er wel voor dat het 100% safe is natuurlijk want er zal natuurlijk wel "goed" getest worden. Wellicht is het ook verstandig om het paneel op een snellere server te zetten want hij is wel erg traag zo.

NWO
11/09/12, 11:56
Ik vind je idee erg ambitieus, alleen ga je nog een zware dobber hebben aan het in de buurt komen van de grotere panels die reeds op de markt zijn. Bij gameservers veranderd er bijna iedere week wel iets. Denk aan een nieuwe installatie of nieuwe mods.

Deze installaties moet je blijven updaten. Moet wel zeggen dat je de basic-features gewoon voor elkaar hebt.
Maar deze kun je nog veel verder uitbreiden. Denk aan geplande herstart 's nachts bijvoorbeeld.

servermonster
30/09/12, 04:57
Wellicht is het ook verstandig om het paneel op een snellere server te zetten want hij is wel erg traag zo.
Word al gedaan ;-) Onze meneer "Tom Denkers - Denkers ICT" kon de server niet online houden (trots 12mnd vooruit betaling). Tevens was het trage laden ook een fout in de scripting (server info uitlezen)


Ik vind je idee erg ambitieus, alleen ga je nog een zware dobber hebben aan het in de buurt komen van de grotere panels die reeds op de markt zijn. Bij gameservers veranderd er bijna iedere week wel iets. Denk aan een nieuwe installatie of nieuwe mods.

Deze installaties moet je blijven updaten. Moet wel zeggen dat je de basic-features gewoon voor elkaar hebt.
Maar deze kun je nog veel verder uitbreiden. Denk aan geplande herstart 's nachts bijvoorbeeld.
De basic functies zijn inderdaad al klaar, verder wil ik er geen "Kermis" van maken met allerlij poespas en onzin.

Tevens heb ik nu al 2 weken tijd erin gestopt, om een voledige Administratie interface erin te maken (IS NOG NIET AF!) waar de server beheerder Gameservers kan suspenden etc etc.

Ook heb ik nu het CPU,Geheugen, Netwerk verbruik van de server erin gezet (MRTG) zodat de klant kan oordelen of de hoster "dik" aan het oversellen is, of dat alles in het groene bereik is.

Momenteel ben ik druk bezig in C++ om een Windows Deamon te maken (ben ermee aan het knoeien op win 2k12). Zodra er wat nieuws is, zal ik het posten :)

Groet
Wesley

Piwi-Web
30/09/12, 14:11
Je kan best serverdata aflezen door een AJAX request te sturen. Het lange wachten gaat je na 2 of 3 keer irriteren ben ik bang.
Wel leuk projectje! Weet alleen niet als je er veel aan gaat hebben gezien steeds meer games exclusief worden gehost door bepaalde providers.
Succes! :)

patrickekkel
30/09/12, 14:18
Waarom de keus voor een dedicated server ? juist als je iets als dit wil opzetten wil je het meest zelf in de hand hebben lijkt mij.
En tja de naam Tom Denkers is hier ook wel vaker gevallen

servermonster
01/10/12, 11:13
Je kan best serverdata aflezen door een AJAX request te sturen. Het lange wachten gaat je na 2 of 3 keer irriteren ben ik bang.
Wel leuk projectje! Weet alleen niet als je er veel aan gaat hebben gezien steeds meer games exclusief worden gehost door bepaalde providers.
Succes! :)

Het projectje is eigenlijk tot stand gekomen,doordat ik zelf (best) vaak Call of Duty / Counterstrike speel. Heb hier ook zelf paar servertjes op. Heb echter tijden lang swiftpanel gebruikt, totdat die maffe license server gek begon te doen.

Heb me dus besloten dmv libssh2 zelf een CP in elkaar te knoeien, wat alles kan wat swiftpanel ook kan/kon, zonder dat ik bang moet wezen dat ik smorgens wakker word en mijn CP offline is.

Naar een tijdje, kreeg ik wat emailtjes van andere clans, of ze het mochten gebruiken. Op het laatst 4 (vakantie?) hosters het gegeven, zo had ik het idee om het verder te gaan developen, en eventueel later publiek beschikbaar ga stellen.

Groet
Wesley

servermonster
10/11/12, 16:58
Heb mezelf weer wat vrijetijd gemaakt, en nu de hele handel hercoded!

Heb op suggesties van gebruikers hier gelet, en het spul nu ACTIEF gelaten.

http://prostream24.de/panel/index.php

AdminCP ga ik nog mee knoeien! momenteel is het puur voor gebruikers gemaakt! (servers adden etc etc, alles via code zelf. Dus niet KLIK & GO)

Graag suggesties!
Wesley

The-BosS
10/11/12, 18:01
Eén ding kan ik alvast zeggen, doe wat aan dat kots kleur ik kom er slecht van lijkt wel een site van de jaren 80 zo. Voor de rest valt er weer niet veel te testen buiten op 3 links drukken met een ajax popup waar je wat dingen kunt doen die niet spannend zijn.

servermonster
10/11/12, 18:19
Eén ding kan ik alvast zeggen, doe wat aan dat kots kleur ik kom er slecht van lijkt wel een site van de jaren 80 zo. Voor de rest valt er weer niet veel te testen buiten op 3 links drukken met een ajax popup waar je wat dingen kunt doen die niet spannend zijn.

Dat was me al bekend :P Morgen is mijn 4G LTE cap eraf.. dan ga ik ff games uploaden, en het spul zo instellen, dat je ook daadwerkelijk spul kunt STARTEN, STOPPEN, RESTARTEN, UPDATEN :)) Moet aleen nog wat verzinnen op een reset van de server (niet dat mensen hem gebruiken als public server, voor hun clan lol)

Verder zit hier ook niet meer dan 1uur werk in lol, en het was niet gedacht om te verkopen! (zoals TCA, GameCP.. zoveel TIJD heb ik niet eens om erin te steken), het is meer gedacht voor public release voor mensen met een dedi/vps :) Dus voor clans zonder budget voor een GameCP :P
Het voldoet aan de minimum opties, die een CPtje moet hebben..