PDA

Bekijk Volledige Versie : Het hosten van je site en provider gevaar..



xtentic
18/02/03, 20:17
't is een beetje een vage topic titel maar ik zal het proberen te onderbouwen.

Ik heb meerdere sites en wil daarvan 1 laten groeien oftewel er moet een appart .nl domein naam voor komen + natuurlijk de hosting er van. Dit zou ik virtueel, co-located en of deticated... maar dat terzijde

Ik heb nu 2 weken rustig gesurfed online en de mogelijkheden zijn extreem. De site die ik wil hosten zal zekers 20.000 MB per maand nemen dus echt heel veel keuze heb ik wel maar ben bang dat wanneer ik me ergens registreer voor webspace dat ik dan de boot in ga met een klein bedrijf die zijn/hun beloften niet na kunnen komen en ik zo veel gebruikers kwijt raak (zoals nu met mijn minder snelle host)..

Vandaar de vraag hoe kan ik me zelf verzekeren van een goede host? zijn deze een beetje te herkennen?... of heeft iemand goede ideeen als ik het volgende wil..

conten: mag in nl
server reqs: liefst linux & apache maar win & apache mag ook
installed soft: php / mysql en gd lib
webspace: ongv 10 mb (das veel he ) excl sqldb (max 250mb incl. stats)
en het registreren van een nl domein naam op mijn naam.

als ik via webhosters.nl of andere vergelijk sites zoek vind ik vele hits, de ene site ziet er geweldig uit de ander als een amateur maar dat zegt natuurlijk niets.

Wie kan me goede informatie hierover verschaffen? en me mischien wijzen op een provider die mijn producten heeft en voor een zeer lage prijs aanbied (ook viruele hosting)

cridea
18/02/03, 20:51
Ik zou eens bij collega webmasters gaan vragen met sites van gelijke grootte.

superior-is
18/02/03, 21:57
Inderdaad en anders kan je zelf via een whois of via een trace kijken waar ze staan gehost. Als het een bedrijfskritische website is zou ik overigens eerder gaan voor een 'bekende' naam, dan eentje waar je niets van op het internet kan vinden.

WebBizz
18/02/03, 22:14
Origineel geplaatst door xtentic
... als ik via webhosters.nl of andere vergelijk sites zoek vind ik vele hits, de ene site ziet er geweldig uit de ander als een amateur maar dat zegt natuurlijk niets.

Dat ben ik niet met je eens. Aan de website van een bedrijf kun je vaak al wel zien met wat voor bedrijf je te maken hebt. Let eens op de aanwezigheid van contactgegevens (en dan niet een email adres, maar een echt adres met een vast telefoonnummer ipv een mobieltje) een KvK inschrijfnummer en de aanwezigheid van een helpdesk / lijst van veelgestelde vragen. Als de site er dan ook nog netjes en duidelijk uit ziet heb je naar mijn mening al een heel eind het kaf van het koren gescheiden. Er vallen als je deze criteria hanteert namelijk al een boel providers af.

almar
20/02/03, 19:01
Mmmm,

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn redenen waarom wij bijvoorbeeld geen telefoonnummer op de website hebben staan. Toch kunnen wij onze klanten altijd een goede en snelle support bieden. Klanten die echt in nood zitten, weten ons altijd te bereiken.

Overigens vind je de naam Makeweb waarschijnlijk nog nergens op het internet, aangezien we sinds 29 januari deze naam hanteren.

WebBizz
24/02/03, 17:17
Origineel geplaatst door almar
Er zijn redenen waarom wij bijvoorbeeld geen telefoonnummer op de website hebben staan. Toch kunnen wij onze klanten altijd een goede en snelle support bieden. Klanten die echt in nood zitten, weten ons altijd te bereiken.

Als ze je toch wel weten te vinden kun je toch net zo goed je telnr op je website plaatsen? Staat m.i. wel zo professioneel...

xtentic
26/02/03, 09:23
ok, ik heb verder nog geen keuze kunnen maken omdat hosten met zo'n groot bandwidth verbruik toch echt best duur is zeg :D

superior-is
26/02/03, 11:15
Dat kan inderdaad aardig oplopen. Weet je echter wel zeker dat je 20 GB/maand nodig hebt voor je hosting?

xtentic
01/03/03, 16:51
ja jammer genoeg wel :D ik heb 3 websites op 1 gratis hoster en 2 van de 3 zitten al op ruim 300gb p/m :D daarom is het ook een gratis hoster, maar voor de 3e site wil ik gewoon een goede host in NL 1 die echt te vertrouwen is qua ups / down etc.. deze trekt op dit moment p/m zo'n 2gb met 2000 gebruikers p/d

Domenico
01/03/03, 17:07
Origineel geplaatst door xtentic
ja jammer genoeg wel :D ik heb 3 websites op 1 gratis hoster en 2 van de 3 zitten al op ruim 300gb p/m :D daarom is het ook een gratis hoster, maar voor de 3e site wil ik gewoon een goede host in NL 1 die echt te vertrouwen is qua ups / down etc.. deze trekt op dit moment p/m zo'n 2gb met 2000 gebruikers p/d

Hmm, dat zullen dan wel cyclejerk sites zijn. ;)

xtentic
10/03/03, 22:22
nee dat is het niet

wat vinden jullie trouwens van

http://www.speedesign.be :?

WebBizz
10/03/03, 22:31
Hij heeft niet zo'n goede indruk gemaakt hier door in z'n eerste posts zijn eigen diensten voortdurend aan te bieden. Qua dienstverlening heb ik er zelf geen ervaring mee. Iemand anders misschien?

eXite
30/03/03, 21:03
Ik denk dat het verstandig is om altijd even naar de volgende punten te kijken:

- Staan hun gegevens netjes en toegankelijk op hun website?
- Staan ze geregistreerd bij de KvK?
- Zijn hun prijzen reëel?

Als een provider daaraan voldoet weet je nagenoeg zeker dat je geen rotzooi krijgt. Een provider die zijn gegevens (tel/adres etc) niet kenbaar maakt op zijn website daar moet je zowieso niet mee in zee gaan. Een bedrijf zonder KvK is gewoon geen bedrijf. (:D) En als de prijzen ontzettend laag zijn dan heeft dat ook een reden. (slechte verbinding/japanse import server noem maar op)

Wat je ook eens kunt doen is zo'n provider benaderen met een vraag over zijn webserver specificaties. (waar geplaatst, server zelf, verbinding)

De bovenstaande dingen zijn slechts een klein deel van de dingen die je kunt doen... de mogelijkheden zijn eindeloos (©2001 - Nuon ;))

M-BahZ
30/03/03, 21:49
Persoonlijk zelf hecht ik er wel waarde aan als een bedrijf is ingeschreven bij de KvK, maar zoals algemeen bekend is een KvK inschrijving GEEN garantie, en staat zon inschrijving verder ook totaal los van de activiteiten die een host er op na houd.
Wat betreft tel/adres op een site.
Ik ken een tig aantal hosts die deze niet bekend maken, maar verder wel een onwijs goede online support hebben, in tegenstelling tot veel hosts die al hun gegevens bekend maken, maar altijd onbereikbaar zijn.

Voor de wat kleinere, maar toch zeer goede hosters is het vaak ondoenlijk om telefoonsupport te leveren, maar zijn deze hosts wel in staat om alle problemen met betrekking tot hun servers tijdig op te lossen.

Wat betreft hardware van de host maakt het eigenlijk weinig uit wat hij heeft staan.
Veel hosts blijken prima in staat om op een PII 400mhz. te hosten, terwijl anderen hun systeem met een PIV 2.4ghz dusdanig belasten dat het niet fijn meer is om je site daarbij onder te brengen.

De verbinding vind ik opzich wel een belangrijk punt.
Veel hosters komen aanzetten met 100mbit connections, maar even belangrijk is in hoe zon lan ze hun bakken hangen.

Wat betreft traffic zitten er aardige prijsverschillen tussen de hosts.
De prijzen varieren van rond de 1,- p/gb tot 2,50 p/100mb (Yourname webhosting).
Bij een verbruik van 20gb traffic p/month lijkt het mij dat een prijs van rond de 1,50 p/gb niet ondenkbaar is.
Veel diskspace vebruik je niet, dus daar zullen niet veel kosten aanzitten, alhoewel je met jouw traffic verbruik snel bij de uitgebreidere paketten zit met veel diskspace, waar je ook voor betaald.

Als ik jouw was zal ik al deze punten zeker meenemen bij het zoeken naar een host en niet uit het oog verliesen wat het mag kosten, en waar de host zijn prijzen op basseert, om ook in de toekomst door te kunnen groeien.

Persoonlijk raad ik Exsilia Internet Services aan (www.exsilia.net)
Op de site staan niet eens zulke heel interressante paketten, maar doorgroei mogelijkheden op basis van het standaardpakket zijn er zat, en over het algemeen zijn de klanten van Exsilia erg tevreden over hun hosting.
Ik zou zeggen contact Tozz eens op irc://irc.rizenet.org in ut #exsilia channel.

Leandros
30/03/03, 22:34
Als ik jou was zou ik een paar providers selecteren en dan de ervaringen van de verschillende gebruikers checken op forums van Webhosters.nl - webselect.nl maar zoek ook eens in Google's Discussie's groepen. Je vind dan ervaringen van providers die al wat langere tijd bestaan. Het enigste nadeel is dat je nieuwe providers zoals wij niet zult vinden. Wij bieden vanaf september al een hostingdienst aan maar hebben het nog simpel weg niet gepromoot dus hebben we alleen klanten via andere kanalen binnen gehaalt..

Domenico
31/03/03, 03:59
Origineel geplaatst door Leandros
zoek ook eens in Google's Discussie's groepen.

Die kun je hier ook lezen hoor! :D
http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=31