PDA

Bekijk Volledige Versie : Managed VPS valt regelmatig uit



Niva
19/08/12, 09:37
Ik heb een managed VPS bij een provider.
Is het normaal dat ik deze zeker 1x per week zelf opnieuw moet starten omdat de server eruit ligt?

CeeReM.com
19/08/12, 10:17
Al contact opgenomen met je provider?

Niva
19/08/12, 10:24
Ja, telkens is het argument "er is een enorme load geweest" of meer van dit soort opmerkingen.

MediaServe
19/08/12, 10:55
Bedoelen ze dan een load op jouw systeem, of op het platform?
Het is niet normaal in ieder geval dat je de server steeds moet resetten.
Kun je iets terugvinden in de logs?

Yourwebhoster
19/08/12, 11:13
Als ze zeggen er is een hoge load geweest dan moet je vragen wat de oorzaak hiervan is. Een hoge load heeft een oorzaak en zij dienen eigenlijk daarbij een oplossing te bieden (al dan niet met een server instelling wijziging, upgrade of iets totaal anders). Tenminste, zo is de insteek hier.

®on
19/08/12, 11:33
Een managed VPS die je zelf moet opstarten? Ik zou iig navraag doen naar de oorzaak van de load. En vraag dan ook direct eens wat men onder "managed" verstaat.

systemdeveloper
19/08/12, 11:52
Een managed VPS die je zelf moet opstarten? Ik zou iig navraag doen naar de oorzaak van de load. En vraag dan ook direct eens wat men onder "managed" verstaat.

Misschien een vps met alleen een accountMANAGER. :)

dreamhost_nl
19/08/12, 13:09
Draait er op je VPS geen firewall, zoals bijv. CSF/LFD, die je een melding geeft bij een (ver)ho(o)g(d)e server load?

Randy
19/08/12, 15:14
Ja, telkens is het argument "er is een enorme load geweest" of meer van dit soort opmerkingen.

Dat is een gevolg. Nu is het aan je provider om de oorzaak te achterhalen. Zit er een vaste frequentie in. Gebeurt het steeds rond dezelfde tijd? Er zijn voldoende tools beschikbaar om te kijken wat je server als laatste gedaan heeft vlak voor deze waarschijnlijk Out of Memory ging. Bijvoorbeeld atop. Nu kun je niet altijd in een week de oorzaak vinden. Helaas maar waar zijn daar enkele crashes voor nodig. Maar met een maand moet het wel te zien zijn.

Monitor je je geheugengebruik bijvoorbeeld met tools als Munin, MRTG, Zabbix o.i.d.?

Verder kun je natuurlijk ook iets aan caching aanzetten. Ik ga er even vanuit dat het om je eigen website gaat omdat dit ook op een VPS draait volgens de DNS gegevens. Zo hoeft PHP niet steeds alle pagina's opnieuw te genereren.



iMac:~ randy$ host www.palland.nl
www.palland.nl has address 194.247.31.33
iMac:~ randy$ host 194.247.31.33
33.31.247.194.in-addr.arpa domain name pointer vps5108.deziweb.com.
iMac:~ randy$ telnet www.palland.nl 80
Trying 194.247.31.33...
Connected to www.palland.nl (194.247.31.33).
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
Host: www.palland.nl

HTTP/1.1 200 OK
Date: Sun, 19 Aug 2012 12:17:32 GMT
Server: Apache/2
X-Powered-By: PHP/5.3.6
Set-Cookie: PHPSESSID=9511b46aaf0b8af52b371ea03f8b3f40; path=/
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
X-Pingback: http://www.palland.nl/xmlrpc.php
Vary: Accept-Encoding,User-Agent
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

2a7a

Bart L
19/08/12, 22:06
Als je dit allemaal zelf zou moeten doen, dan lijkt het me geen managed omgeving. Sterker nog ,wij willen helemaal niet dat de klant dit zelf doet. En ik gok zomaar dat de andere managed partijen hier net zo over denken.

Niva
20/08/12, 23:44
Bedankt voor de reacties. Ik ga met de provider aan de slag. Ik ben heel wat wijzer geworden.

thunder
27/08/12, 01:18
Veel managed is hier ook niet aan vind ik, managed klanten hebben bij ons geen zelfstandige toegang tot de vcenter voor reboots en dergelijke.
Tevens indien het managed is dient de host dit toch nader te kunnen verklaren vanwaar die load komt.

guidonline
29/08/12, 00:43
Mocht je er niet uitkomen met je provider dan wil ik best even voor je kijken in de logs of ik de oorzaak kan vinden. Bij een managed VPS moet minimaal onderzocht worden waardoor de VPS vastloopt en aangegeven worden hoe dit verholpen kan worden...

Exsilia
05/09/12, 11:10
Voor je gaat zoeken moet je eerst weten of het platform een hoge load heeft, of specifiek jou eigen server. Als het platform hoge load heeft dan moet je snel een andere provider zoeken. Als je VPS een hoge load heeft kun je kijken of je dat kunt verlagen, maar het kan best lastig zijn dat uit te vinden. Zeker als het op willekeurige tijdstippen gebeurt. Je kunt dan ook overwegen een zwaardere VPS te nemen (lees: meer RAM).

avanmessen
05/09/12, 14:48
Sterker nog ,wij willen helemaal niet dat de klant dit zelf doet. En ik gok zomaar dat de andere managed partijen hier net zo over denken.

Inderdaad, idem bij ons, vraag eens duidelijk wat er onder managed verstaan wordt dan ?
De eerste stap is uitmaken waar de load hoog was, op de VPS of op de infrastructuur en
dit is zelf Uw taak niet !