PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS bij TransIP - SMTP instellen op 587



markbergsma
18/08/12, 14:48
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en daarbij ook een groentje wat betreft Linux-achtige omgevingen. Echter heb ik wel een probleempje waarvoor ik jullie hulp / ervaring graag voor vraag.

Sinds een maandje heb ik een VPS bij TransIp. In principe werkt alles goed en ben ik tevreden. Alleen zodra ik een e-mailadres aanmaak in Plesk kan ik daar in Outlook niet mee versturen via een andere poort dan 25 en via mijn eigen provider (hier KPN). Dit is voor mij een onwenselijke situatie omdat ik dan enkel vanaf mijn kantoor mail kan verzenden.

Daarom ben ik op het internet wat gaan zoeken, maar een geschikte oplossing kan ik niet echt vinden. Het onderstaande heb ik geprobeerd via de Console (CentOS) van m'n VPS bij TransIp:

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 587 -i eth0 -j REDIRECT --to-ports 25

Nu lukt het soms om via poort 587 mail te versturen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Zodra ik het e-mailadres in Outlook instel verbreekt Outlook de verbinding en/of blijft het te versturen mailtje in postvak-uit hangen. Ik heb 'voor de server uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan staan. Pas zodra ik extra op Verzenden/Ontvangen klik, wordt het mailtje verzonden (zou automatisch moeten gaan).

Kunnen jij mij verder helpen met de oplossing? Indien degene die mij kan helpen in de buurt van Meppel, Heerenveen of Hoogeveen woont, ben ik ook bereid om langs te komen voor de oplossing.

Alvast bedankt!

SF-Jeroen
18/08/12, 17:01
Welke versie van plesk? Vanaf 8.4 kan je namelijk inloggen en bij administrator/server/mail submission (587) aanzetten.

dreamhost_nl
18/08/12, 19:41
Het kan zijn dat je provider het gewoon niet toestaat dat je een andere SMTP-server gebruikt. Ik zou dat eerst maar 'ns navragen.
We hebben standaard als alternatieve poort ook poort 26 geconfigureerd staan voor onze cliƫnten en uiteraard poort 465 voor SMTPS. Wellicht dat dat een idee is?

markbergsma
18/08/12, 21:36
Ik gebruik de versie 11.0.9 van Plesk. Ik heb submission aan staan, maar dan blijft mail in Outlook steken in Postvak Uit.

markbergsma
18/08/12, 21:43
Ik kan KPN vragen of 587 open staat, om het zeker te weten, maar via een andere hostingprovider (Deziweb) kan ik wel via 587 verzenden. Extra check is daarom niet nodig, denk ik?

Poort 26 en 465 wil ik ook proberen, geen probleem. Moet ik dat op precies dezelfde manier doen zoals ik gedaan heb met de prerouting?

dreamhost_nl
19/08/12, 12:50
Nee, indien je via een ander wel kan verzenden via poort 587 is dat niet nodig en is er simpelweg iets niet goed geconfigureerd op de server. Wat geeft het commando:


exiwhat

markbergsma
19/08/12, 15:41
Dan krijg ik:


-bash: exiwhat: command not found

markbergsma
19/08/12, 15:59
Bewijs: 10392 ;-)

dreamhost_nl
19/08/12, 16:46
Sorry, mijn fout: Plesk draait geen Exim als MTA, maar QMail. Dan zal je hier inderdaad niet ver mee komen.

markbergsma
22/08/12, 11:24
Ok, maar kan je me wel verder helpen? :)

Magus
22/08/12, 13:43
Wellicht heb je wat aan de KB artikelen van plesk

http://kb.parallels.com/en/5568