PDA

Bekijk Volledige Versie : Kvk



keepow
18/02/03, 20:17
Stel je hebt servers in de usa,
en je verkoopt hiet dingen heb je dan een kvk nodig ja of nee?

4uhosting
18/02/03, 20:29
ja,

dan moet je je inschrijven bij de kvk.
staat overigens ook op de kvk site (www.kvk.nl)

"Als u een onderneming heeft, moet u deze binnen een week na de start daarvan inschrijven bij de kamer van koophandel. Bij de inschrijving moeten een aantal bewijsstukken worden overgelegd. Een geldig legitimatiebewijs en een maximaal één maand oud bankafschrift of uittreksel van het bevolkingsregister is altijd nodig. De andere bewijsstukken die nodig zijn, hangen onder andere af van het soort onderneming. Het beste kunt u vooraf even bellen met de kamer van koophandel zodat u weet waar u allemaal aan moet denken. Zodra u ingeschreven wordt, ontvangt u een inschrijfnummer. "

keepow
18/02/03, 20:35
Weer een leugen van gigex,
Ze hadden/hebben geen kvk nodig omdat de servers in de usa staan.

De mensen van gigex zijn 2 jongens die makkelijk geld verdienen.
Meer is het niet.
Ze huren wat servers en klaar.

Ilegale zaken dus.

WebBizz
18/02/03, 20:38
Inderdaad illegaal. Wanneen je in NL een onderneming bedrijft heb je vrijwel altijd een inschrijving KvK nodig. Of je servers in NL of USA staan maakt niet uit. Ze zullen indien ze geen KvK hadden waarschijnlijk ook niet bij de belastingdienst aangemeld staan. En dus geen IB/VPB en OB hebben afgedragen.

keepow
18/02/03, 20:40
We kunnen zometeen hopelijk een reactie verwachten van Dennis00 (een medewerker).

cridea
18/02/03, 20:48
Als het binnen de hobby-sfeer blijft hoef je je niet aan te melden bij kvk.

Je moet dit natuurlijk aannemelijk kunnen maken bij de Belastingdienst. Als je er meer dan zeg 1000 euro winst op trekt per jaar is dat natuurlijk niet hard te maken.

keepow
18/02/03, 20:51
ja ik weet niet hoeveel ze verdienen?

RobbertC
18/02/03, 20:52
Niet al te veel geflame hier, graag :) Bovendien is iemand afkraken zonder dat deze zich kan verdedigen vrij lame.

keepow
18/02/03, 20:53
Als hun er niet zijn kan ik ook niet flamen?
Maar hun liegen de hele tijd tegen mij en daar word ik pissed van!

GigexSebastiaan
18/02/03, 21:19
Hallo allemaal,

Bedankt Kevin dat je ons weer zo zwart maakt, jij wilde er toen niets van snappen en jij maakt er een heel ander verhaal van en omdat we toen nog maar 2 weken bezig waren viel het idd onder de hobby-sfeer en je mag van mij aannemen dat ik geen 1000 euro/jaar verdien.

Misschien groeien we hier wel naar toe en daarom zullen wij ons snel inschrijven bij de KVK!

WebBizz
18/02/03, 21:34
Origineel geplaatst door byh
Als het binnen de hobby-sfeer blijft hoef je je niet aan te melden bij kvk. Je moet dit natuurlijk aannemelijk kunnen maken bij de Belastingdienst. Als je er meer dan zeg 1000 euro winst op trekt per jaar is dat natuurlijk niet hard te maken.

Even voor de duidelijkheid: of de inkomensten nu meer of minder zijn dan 1000 euro maakt voor de belastingdienst niet uit. Je dient deze inkomsten ALTIJD aan te geven op je belastingaangifte. Is het niet als inkomsten uit onderneming, dan is het wel als inkomsten uit overige werkzaamheden.

WebBizz
18/02/03, 21:35
Is @Home hier nu echt zo slecht of werkt gigex-hosting.com nog steeds niet?

superior-is
18/02/03, 22:00
Die zijn toch op zoek naar een andere dedicated hoster? Waarschijnlijk nog geen gevonden of ze moeten de DNS nog regelen.

WebBizz
18/02/03, 22:10
Hmm, dan zijn ze en alle klanten al zeker een week offline! Zie die andere thread over Gigex.

VTI
18/02/03, 22:58
d8 dat gigex nu bezig was samen met xitehost een server te huren/kopen in de usa. Het zijn natuurlijk rumors, maar misschien kan iemand ze hier bevestigen?

Shr3d
18/02/03, 23:24
Voor zover ik weet hebben ze nu een nieuwe server, binnenkort wel allemaal weer up dus ;-)

cridea
19/02/03, 10:25
Origineel geplaatst door WebBizz


Even voor de duidelijkheid: of de inkomensten nu meer of minder zijn dan 1000 euro maakt voor de belastingdienst niet uit. Je dient deze inkomsten ALTIJD aan te geven op je belastingaangifte. Is het niet als inkomsten uit onderneming, dan is het wel als inkomsten uit overige werkzaamheden.

Bedankt voor de aanvulling.

En nog wat: die 1000 euro zuig ik uit m'n duim, ik denk eerlijk gezegd dat dat bedrag nog wel wat lager zal liggen.

cridea
19/02/03, 10:27
Origineel geplaatst door Shr3d
Voor zover ik weet hebben ze nu een nieuwe server, binnenkort wel allemaal weer up dus ;-)

Dat heb ik ook gehoord.

De nameservers zijn iig al weer online.

Pingen naar ns1.gigex-hosting.com [64.191.25.251] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=121 ms TTL=238

Ping-statistieken voor 64.191.25.251:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 120 ms, Maximum = 121 ms, Gemiddeld = 120 ms

keepow
19/02/03, 14:48
Origineel geplaatst door GigexSebastiaan
Hallo allemaal,

Bedankt Kevin dat je ons weer zo zwart maakt, jij wilde er toen niets van snappen en jij maakt er een heel ander verhaal van en omdat we toen nog maar 2 weken bezig waren viel het idd onder de hobby-sfeer en je mag van mij aannemen dat ik geen 1000 euro/jaar verdien.

Misschien groeien we hier wel naar toe en daarom zullen wij ons snel inschrijven bij de KVK!

Weer een leugen.
Ik kende gigex toen al minstens een maand!

GigexSebastiaan
19/02/03, 15:18
Ik kan ze bevestigen, onze server is al online, http://216.127.82.37/~admin1/

de DNS werkt vandaag of morgen!

Dennis
19/02/03, 15:42
Origineel geplaatst door keepow
Weer een leugen van gigex,
Ze hadden/hebben geen kvk nodig omdat de servers in de usa staan.

De mensen van gigex zijn 2 jongens die makkelijk geld verdienen.
Meer is het niet.
Ze huren wat servers en klaar.

Ilegale zaken dus. Jij doet precies het zelfde, jij huurt een server en omdat je hebt besloten om geen reseller account bij ons te nemen maar zelf een server in Nederland te plaatsen zit je ons nu helemaal af te kraken? Wij registreren ons binnenkort ook bij de KVK.

Dennis
19/02/03, 15:45
Origineel geplaatst door keepow


Weer een leugen.
Ik kende gigex toen al minstens een maand! Zou je de leugens ff willen opsommen? Ik weet alleen dat jij denkt dat wij geen KVK hebben omdat onze server in US staan. Wij hebben geen KVK, omdat Gigex eerst een hobby was, maar het is inmiddels wel uitgegroeid tot iets zakelijkers en daarom gaan wij ons binnenkort registreren.

Shr3d
19/02/03, 16:50
Origineel geplaatst door byh


Dat heb ik ook gehoord.

De nameservers zijn iig al weer online.

Pingen naar ns1.gigex-hosting.com [64.191.25.251] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=120 ms TTL=238
Antwoord van 64.191.25.251: bytes=32 tijd=121 ms TTL=238

Ping-statistieken voor 64.191.25.251:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 120 ms, Maximum = 121 ms, Gemiddeld = 120 ms


Jup, met tracert kom ik uit op een rackshackje..

cridea
19/02/03, 17:01
rackshack? ik dacht dat ze ergens anders heen zouden? naja....

Dennis
19/02/03, 17:07
Met tracert hoor je nog steeds op onze oude host uit te komen hoor. Gigex-hosting.com reageert trouwens niet eens op ping of tracert, alleen de nameservers nog wel, maar die worden ook door de host zelf gebruikt. Eergisteren hebben we de nameservers geupdate.

Inderdaad we zitten bij RackShack, vrij goede prijs/kwaliteit verhouding. Je moet inderdaad wel alles zelf doen, dat is soms lastig, maar ze helpen altijd in de support chat.

WebBizz
19/02/03, 17:49
Origineel geplaatst door dennis00
Inderdaad we zitten bij RackShack, vrij goede prijs/kwaliteit verhouding. Je moet inderdaad wel alles zelf doen, dat is soms lastig, maar ze helpen altijd in de support chat.

Nog niks geleerd dus. Kwaliteit kost geld. Servers in NL zijn voor Nederlandse sites sneller. Ik heb hier al enkele verhalen gehoord van hosts die de servers naar NL gaan halen. Niet voor niets lijkt me...

WebBizz
19/02/03, 17:51
Originele openingszin op je website trouwens.

GigeX-Hosting.com is een hostprovider, een hostprovider zorgt ervoor dat ook uw bedrijf, vereniging of stichting (of als particulier) onder een eigen domeinnaam te vinden is op het internet.

Cable & Wireless is een Hosting Provider. Een Hosting Provider zorgt ervoor dat ook uw bedrijf onder een eigen domeinnaam te vinden is op het internet.

plugintools
03/03/03, 22:32
Er bestaat niet zoiets als "binnenkort registreren". Het is wel of niet, niet ergens tussenin. En zeker in de hosting business (waar iedereen een server kan kopen en voor geld kan gaan hosten) is het belangrijk om vertrouwwekkend over te komen, door op zijn minst een KvK nummer te hebben.
En als je bedrijven als klant wilt heb je ook een KvK nummer nodig.

Wat is trouwens het probleem. Je loopt een kantoor naar binnen, schrijft je in en met een uurtje sta je weer buiten. Opgeven bij de belastingdienst, en klaar is je Nederlandse bedrijfje.

De reden dat ik hier post is dat ik een aanbieding kreeg voor een managed dedicated server van Dennis00. Dus ik ging die kerel even nalopen, en kom hier terecht.
Als ik het al van plan was, zou ik zeker niet in zee gaan met een niet geregistreerd bedrijf (dus feitelijk een particulier), laat staan eentje die de beroerde keus maakt om Nederlandse sites op een RackShack server te gaan hosten. RS is niet slecht, maar voor de NL markt te traag. En dat terwijl je tegenwoordig voor een relatief klein bedrag een server koopt en in een datacenter hangt (in Nederland, dus snel!)

Maar goed, doe in ieder geval het goede, en veel succes met het bedrijf!

Deimos
03/03/03, 22:37
Ik wil als MOD nog een keer benadrukken, dat het enkel is toegestaan users aanbiedingen te mailen wanneer ze daar SPECIFIEK omvragen. In alle andere gevallen zullen er strafpunten worden uitgedeeld!!

Dennis
26/03/03, 14:54
Wanneer heb ik jouw eigenlijk gemailed dan? Heb je misschien hier een dedicatedserveraanvraag gepost?

RackShack is zeker geen slechte keus. Het is waarschijnlijk de beste keus voor een US Server. Standaardping is vanuit de US gewoon 34ms. Van US naar NL wordt dan 120ms. Al mijn klanten zijn tevreden over de snelheid.

eXite
30/03/03, 21:34
Oke, ik ga me er nu ook even in mengen...

1. Een bedrijf moet zich binnen een week na stichting inschrijven in het Nederlandse handelsregister (KvK).

2. Een bedrijf (en particulier) moet altijd belasting betalen. Wél is er zoiets als vrijstelling als de winst onder een bepaalde marge ligt.

3. Het eeuwige geflame naar servers in de US is gewoon onzin. Voor de Nederlanders is het misschien iets langzamer. Maar dan hebben we het over de tijd die nodig is om een keer met je ogen te knipperen. Verder zijn servers in de US vaak veiliger en geldt er daar een soepelere wetgeving voor allerlei dingen. Dan is het ook nog eens zo dat serverplaatsing in de US gewoon goedkoper is.

WebBizz
30/03/03, 23:27
Origineel geplaatst door eXite
Verder zijn servers in de US vaak veiliger en geldt er daar een soepelere wetgeving voor allerlei dingen.

Veiliger? Waarop baseer je dat?

M-BahZ
30/03/03, 23:58
Origineel geplaatst door WebBizz


Veiliger? Waarop baseer je dat?

Aangescherpte veiligheid na 11 september, en een goed afweergeschut ? ;)

eXite
31/03/03, 09:32
Waar ik op doel zijn de wetten t.o.v. hackers etc. Daar zijn in Amerika al hele strenge straffen op gesteld, in tegenstelling tot Nederland..

En natuurlijk het goede afweergeschut ;)