PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem direct admin op vps



J. Bregman
30/07/12, 15:30
Hallo.
Ik heb een probleem gecreëerd met direct admin.

Vanmorgen wou ik een backup restore uitvoeren maar kreeg na enkele minuten de melding via de email dat het niet was gelukt.

Vervolgens wou ik inloggen Om te kijken waar het fout was gegaan, maar inloggen kon niet meer.

Via direct admin, ssh en ftp heb ik geen toegang meer en krijg ik overal de melding dat me password incorrect is. Dit is echter wel het goede wachtwoord. Dit is dus ontstaan nadat ik de backup wou terug zetten.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand dit op te lossen?

systemdeveloper
30/07/12, 15:34
Probeer je vorige (admin) password eens?

Arieh
30/07/12, 15:35
Een DA backup restore kan het wachtwoord wijzigen. Je hebt waarschijnlijk je eigen account gerestored (admin?). Met root in ssh kan je vervolgens het wachtwoord wijzigen met passwd <user>. Je kunt dan met het nieuwe wachtwoord ook weer in DirectAdmin.

J. Bregman
30/07/12, 15:43
Oké, bedankt! Alleen kom ik ook niet in de root via ssh want dan moet ik eerst inloggen met de direct admin codes en dan inloggen in de root met su

systemdeveloper
30/07/12, 15:48
single user booten en root password aanpassen (vraag je hoster even als je zelf geen console voor je vps hebt)

vDong
30/07/12, 18:49
Oké, bedankt! Alleen kom ik ook niet in de root via ssh want dan moet ik eerst inloggen met de direct admin codes en dan inloggen in de root met su

Protip: zodra dit opgelost is zet dan ook een sshkey in ~admin/authorized_keys zetten, zodat je niet afhankelijk bent van het wachtwoord van het account en het altijd kan resetten.

J. Bregman
30/07/12, 22:31
Allen erg bedankt! Ik kon gelukkig inloggen als single user. Vervolgens password opnieuw ingesteld, gerestart en het werkt weer!

Bedankt!