PDA

Bekijk Volledige Versie : van VPS naar andere VPS ( verschillende bedrijven )



TiaID
22/07/12, 22:29
Ik heb nu bij 2 bedrijven ieder een VPS lopen.

Nu wil ik van de ene verhuizen naar de ander. Dus ben ik alles langzamerhand over aan het zetten.

Nu is 1 website al helemaal klaar om via de nieuwe server te lopen... heb de DNS deze ochtend al aangepast naar de nieuwe maar nog steeds staat bij intodns de oude server gegevens. Kan dat kloppen ? Of heb ik iets vergeten.

Het gaat om de site http://alturl.com/oj29z die zou eigenlijk nu via 37.34.57.150 moeten lopen, oke dat het misschien nog niet helemala verwerkt is ok, maar bij intodns zou toch al het nieuwe IP te zien moeten zijn ?

Bart L
22/07/12, 22:32
Je DNS server geven nog het oude IP door. Daarom is het ook nog niet om.

Yourwebhoster
23/07/12, 00:03
Wat heb je precies aangepast? Je wilt de boel verhuizen naar een TransIP VPS maar je moet dan de DNS servers aanpassen die geregistreerd zijn bij je domeinnaam. Je kan niet de DNS servers van cloudvps/xlshosting gebruiken hiervoor.


Je DNS servers geven in ieder geval een ander IP door zoals Bart aangeeft:

dig @ns-01.svc.xl-internetservices.com mudeco.nl

; <<>> DiG 9.3.6-P1-RedHat-9.3.6-20.P1.el5_8.1 <<>> @ns-01.svc.xl-internetservices.com xxx.nl
; (2 servers found)
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 0
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;xxx.nl. IN A

;; ANSWER SECTION:
xxx.nl. 3600 IN A 141.138.196.70

;; Query time: 34 msec
;; SERVER: 2a02:348:28:cf36::1#53(2a02:348:28:cf36::1)
;; WHEN: Sun Jul 22 22:59:41 2012
;; MSG SIZE rcvd: 43


xxx.nl = je domeinnaam.

TiaID
23/07/12, 00:15
Ik heb de DNS op mijn oude server aangepast , dus het IP adres van mijn nieuwe server geplaatst.

Dus staan op de server van cloudvps bij mijn domeinnaam niet meer het IP van mijn oude server ( cloud VPS ) maar van mijn nieuwe server ( TransIP )

En dat mijn dsn een ander adres aangeeft dat is dus omdat hij de het oude blijft zien en nieuwe het nieuwe ( zoals ik in mijn eerste bericht ook aan heb gegeven.

Daarom dacht ik dat ik misschien iets vergeten ben of iets fout heb gedaan , maar heb dus alleen dns aangepast naar nieuwe.

Yourwebhoster
23/07/12, 00:26
De dig die ik je verstuurd hebt is gedaan op de DNS server van cloudvps, dus ik vraag direct bij je DNS server op wat het IP adres is waar het domeinnaam in oplost. Bij cloudvps staat dus nog het oude IP adres, heb je je DNS server herstart? Anders zou ik contact opnemen met Cloudvps.

TiaID
23/07/12, 13:42
ja ik heb ze inderdaad al gebeld. wordt zsm opgelost ;-0 bedankt weer voor de reacties.

dreamhost_nl
23/07/12, 16:17
@yourwebhoster: Is wel handig als je de domeinnaam dan ook uit het dig commando verwijdert... ;)

@TS: De DNS verwijst momenteel nog steeds naar het oude IP-adres.

Yourwebhoster
23/07/12, 16:18
@yourwebhoster: Is wel handig als je de domeinnaam dan ook uit het dig commando verwijdert... ;)

Kan hem helaas niet meer wijzigen.