PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS vraag over offline website bewerken



TiaID
18/07/12, 23:04
Hallo,

Ik heb een VPS lopen, en nu heb ik sinds gister ook een andere VPS bij een ander bedrijf.

Nu heb ik een backup gedaan van oude VPS en die op de nieuwe VPS gezet en dat is gelukkig allemaal goed gegaan.


Nu heb ik alleen eigenlijk een vraag.

Normaal gesproken als ik een website maak doe ik dat op een subdomein in een map, en daarna als alles goed is zet ik alles over.
Nu zou ik graag willen weten of er ook een mogelijkheid is om offline een site te bewerken die op de nieuwe VPS staat.

Ik heb namelijk de DNS nog niet aangepast , dus alle sites lopen nu gewoon ook nog via de oude VPS.

Maar op enekel websites wil ik eerst wat aanpassingen doen. En het lijkt me makkelijk als alles gewoon meteen op de nieuwe VPS goed gedaan wordt.

Dus eigenlijk kort gezegd :

Hoe kan ik offline een website bekijken die op de nieuwe VPS staat ( en de DNS van die site nog niet is aangepast naar de nieuwe VPS ) domein staat weer ergens anders geregistreerd.

dennis0162
18/07/12, 23:15
Je zou de hosts file aan kunnen passen. (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts)

192.168.1.1 website.nl
192.168.1.1 www.website.nl

ju5t
18/07/12, 23:30
Dat kan eventueel ook op een enkele regel. Scheelt je weer wat typen (lees: kopiƫren plakken). Zelf vind ik het wel prettig om de regels per domeinnaam te houden. Dat maakt het wel zo overzichtelijk.

192.168.1.1 website.nl www.website.nl (etc., je kunt hier meerdere websites plaatsen)

Ahmed
19/07/12, 13:38
En op linux / OSX in de terminal


sudo vi /etc/hosts

Jorem
19/07/12, 13:48
Of gewoon WAMP of MAMP installeren op je computer. Kan je de site(s) lokaal offline bouwen, als die klaar is uploaden en draaien maar. Scheelt gedoe met subdomeinen en staan er nooit sites half af online. Kan je ook lekker laten staan zodat wanneer je een update of aanpassing hebt je deze altijd eerst lokaal kan testen voordat je die doorvoert in de online site.

DiederikL
20/07/12, 00:44
Of gewoon WAMP of MAMP installeren op je computer. Kan je de site(s) lokaal offline bouwen, als die klaar is uploaden en draaien maar. Scheelt gedoe met subdomeinen en staan er nooit sites half af online. Kan je ook lekker laten staan zodat wanneer je een update of aanpassing hebt je deze altijd eerst lokaal kan testen voordat je die doorvoert in de online site.
Niet echt handig als je de voortgang met de klant wilt doornemen om hem b.v. na akkoord gelijk in de lucht te zetten...

TiaID
22/07/12, 17:39
Gelukkig is deze gewoon mijn eigen webshop ;-) Maar het is me inderdaad gelukt met de hostfile aan te passen helemaal top en bedankt voor de reacties.