PDA

Bekijk Volledige Versie : Vinzei INC weigert medewerking



Hostingwalk
08/07/12, 19:02
Geachte WHT,

Ik heb een probleem bij Vinzei INC (vinzei.com) ik heb een paar maanden geleden VPS bij hun voor me bedrijf maar nu was hij gisteren afgesloten en waren dus al mijn klanten offline. (zonder een waarschuwing daarvoor.)

Ik heb contact opgenomen met Vinzei INC en die vertelde mij dat ik eerst €5,00 moest betalen voor een Directadmin licentie voordat ik weer toegang kreeg tot mijn VPS krijgt.

Dat was geen probleem dus ik wou inloggen op Vinzei.com maar nu blijkt dus dat hij het e-mail adres en het account heeft aangepast op basis van mijn kvk-gegevens terwijl ik daar niet eens toestemming voor hebt gegeven, Omdat ik niet zovaak kijk op mijn kvk-email (die staat vermeld)

Doordat ook mijn e-mail adressen op de VPS staat kan ik het wachtwoord niet resetten,
Dus ik had gevraagd aan Vinzei INC of ik een wachtwoord mocht of dat hij mijn e-mail kon aanpassen maar hij zei dat ik daar eerder aan het moeten denken en niet de e-mails negeren. (ik heb ze niet genegeerd ik kijk haast nooit op kvk mail)

Ik vroeg dus aan Vinzei INC of zij mijn bestanden/backups konden leveren maar dit was niet haalbaar omdat eerst alle facturen betaald moeten zijn, Ik vindt het slechte zaak aangezien de VPS wel betaald is.

Ik kan dus niet inloggen, dus niet betalen, ik heb geen backups ik ben gewoon alles kwijt en ik krijg totaal geen medewerking.

Wat kan ik hier meedoen?

vDong
08/07/12, 19:29
Vraag om een PDF rekening of om een papieren rekening. Maak duidelijk dat je graag wil betalen, maar dat je niet weet hoe.
Zorg vervolgens dat als je toegang hebt dat je de volgende dingen regelt:

- Backups elders afnemen dan bij de partij waar je de VPS hebt
- Doe in het aanbiedingen forum een aanvraag en verhuis naar een partij die je wel vertrouwd
- Zorg ook dat je dns op minimaal 2 plekken geregeld is (zodat je simpelweg zelf kan switchen als je primaire VPS down gaat)

Bart L
08/07/12, 20:47
Ik zou Vinzei de keuze geven.

Of ze sturen de factuur naar een alternatief adres, of mailen desnoods alleen de betaling gegevens door.
Of in de auto stappen, 5 euro meenemen (+ btw gok ik) en morgen om 08:30 in Uithoorn staan.

Niet als dreigement e.d. maar gewoon om te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer online bent.

Wat je daarna doet als de boel weer bereikbaar is, lijkt me helder, en in ieder geval Google voordat je met de volgende partij in zee gaat.

Hostingwalk
08/07/12, 20:57
Hij heeft gemaild.

Maar ik krijg nu ook de facturen over: 08 + 09 (terwijl we in begin 07 zitten)
Verder rekent die haast op elke factuur 10 euro boete.
Op 1 factuur zelfs 2x 20 euro dus (terwijl het om 5 euro gaat)

Pas als alles betaald is krijg ik weer toegang.

Bart L
08/07/12, 21:07
Al zou het XXX zijn, zolang je klanten maar weer online komen lijkt me? Zie als prijs die je betaald voor de zuinigheid bij de aanschaf.

Hostingwalk
08/07/12, 21:23
Er staat 1 klant op , Ik heb klanten staan op eigen Dedicated servers.

Ik krijg op die boetes deze reactie:
- Hier kom je nog goed vanaf, want officieel is het vanaf 1juli 2012 geen minimale bedrag van 10.00EUR maar de nieuwe Nederlandse wetgeving vorm van 40,00EUR

Hostingwalk
08/07/12, 21:42
Verder:
De factuur staat vast, mocht factuur van verleden tijd niet worden voldaan, dan zal mijn administratiebureau aankomende week de factuur overdragen aan Actis Jura ons samenwerkende incassobureau, en de daarbij komende kosten komen ook geheel voor jullie rekening.

En:
Dinsdag 10.07.2012 om 17:00uur geen betaling ontvangen, dan zal de volgende stap zijn, server data definitief verwijderd van ons server-park, tevens een overdraging aan de door mij eerder genoemde incasso bureau.

Bart L
08/07/12, 21:50
Wat wil je nu precies horen van ons? Dat het een niet klantvriendelijke methode is? Dat ze onterecht kosten rekenen (geen idee, AV niet gecheckt) dat idee had je ongetwijfeld zelf al.

Als je de data wil hebben, betalen en wegwezen. Heb je niet zoveel haast en wil je het laten escaleren, dan laat je het escaleren en voorkomen.

Ik ben het totaal niet eens met de manier van werken en communiceren van Vinzei ,maar je moet het e.a. ook zakelijk bekijken.. Je kunt je data nog krijgen, het gaat niet om x.xxx of xx.xxx bedragen.. de schade is dus beperkt.

patrickekkel
08/07/12, 21:51
Wat bart hier ook zegt, betalen en weg wezen en nooit meer terug komen bij deze partij.

BsHosting
08/07/12, 21:52
Kunnen jullie beide niet beter met lego gaan spelen de vakantie is weer aangebroken schijnbaar.
Eerst staan al je klanten erop dan staat er weer 1 op, doe je niet groter voor dan je bent.
De reactie van Vinzei lijkt in dat opzicht niks anders dan een puber van 16 jaar die groter wil doen dan dat ie werkelijk is.

Hostingwalk
08/07/12, 22:29
@Bshosting: Ik ben al gevaarlijk met een batterij laat staan met lego...


Ik wil proberen om inplaats van 100 euro gewoon 10-20 euro te betalen want het gaat om 5 euro maar hij maakt het veel groter dan het is.
Natuurlijk is mijn data terug belangrijkste, En ik zal nooit meer met zo iemand zaken doen.

Yourwebhoster
09/07/12, 07:01
@Bshosting: Ik ben al gevaarlijk met een batterij laat staan met lego...


Ik wil proberen om inplaats van 100 euro gewoon 10-20 euro te betalen want het gaat om 5 euro maar hij maakt het veel groter dan het is.
Natuurlijk is mijn data terug belangrijkste, En ik zal nooit meer met zo iemand zaken doen.
Wat is nu belangrijker: je data of de factuur? Haal het uit het potje onverwachte uitgaven of iets dergelijks (hoe je het ook noemen wilt). Daarnaast is het een goed idee om na te denken over backups....:)

CT0
09/07/12, 08:19
Heb je geprobeerd om gewoon ff te bellen? Er zit toch niemand te wachten op een berg gezeik en een slechte naam? Voor vinzei.com is dit ook geen reclame.

davinci
09/07/12, 08:41
Of wellicht kunnen jullie het oplossen met voetbalplaatjes?

patrickekkel
09/07/12, 08:41
Wat ik zo terug kan lezen van de ts heeft hij vaker problemen gehad met bedrijven.
Kan zijn dat het puur toeval is hoor maar bij mij gaat er toch een lampje branden.

http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/171190-probleem-met-hosting-contract.html

Kan natuurlijk aan mij liggen maar het viel mij gewoon op.

Bart L
09/07/12, 09:10
Goed punt :lovewht:

t.bloo
09/07/12, 10:16
@patrickekkel: open deur...

Axel Polfliet
09/07/12, 10:52
Hm ik heb het topic zorgvuldig doorgelezen, maar wat is nu het probleem. Als je NIET betaald hebt dan is het vrij logisch dat je uiteindelijk door de mand valt en afgesloten wordt. Doe niet zo moeilijk en vraag Vinzei om het betalingskenmerk, totaal bedrag en de rekening waarop die het gestort wil hebben. Maak het geld over en je server is weer online, dan kan je als je wil je biezen pakken en richting een andere partij vertrekken.

Ga hierbij echter niet opzoek naar een partij waarbij je niet hoeft te betalen, die zal je niet vinden, tenzij je genoegen neemt met een vakantie hostertje. Maar dan zien we aan het einde van de vakantie wel weer een berichtje over het feit dat je VPS opnieuw niet bereikbaar is. Ik denk nou niet dat WHT de plek is om te gaan 'zeuren' over het feit dat je afgesloten bent, stop je tijd en moeite liever in het betalen van de factuur en/of het komen tot een oplossing.

dreamhost_nl
09/07/12, 11:21
Volg onderstaand stappenplan :

Betaal gewoon alle facturen.
Geef aan dat je onder protest de facturen betaalt.
Zodra alles online is, de data veilig stellen en elders onder brengen.
Daarna je contract opzeggen.
Het in jouw ogen teveel betaalde bedrag terugvorderen.

drex
09/07/12, 11:21
En ook al problemen met Paypal account "geboycot door Paypal" :
http://www.webhostingtalk.nl/website-besprekingen-hosting-gerelateerd/174840-geboycot-door-paypal.html#post1235873

Zou eerst eens bij jezelf ten rade gaan......

Dezo
10/07/12, 06:49
Vinzei.com ligt niet echt wakker van slechte reclame vrees ik. TS mag al blij zijn dat ze nog reageren. Betaal gewoon en verhuizen die handel. Ze zijn de naam hoster echt niet waard.

Hostingwalk
10/07/12, 13:02
Beste WHT`ers,

De facturen zijn allemaal om 8:00 betaald van ING -> ING.
Verder heb ik hem gemaild met een printscreen erbij , en om 10:00 nog gemaild hoe verder nu.
Heb hem ook vanmorgen SMS gestuurd en bij bellen neemt hij niet op.

Ik heb betaald en hij heeft geen enkele reden om mijn VPS nog offline te laten.

@Drex: Paypal kunt goed vergelijken met Vinzei ja goed punt!
Bij problemen of iets verdacht gelijk alles bevriezen.

Yourwebhoster
10/07/12, 13:05
Geef hem even de tijd, de dag is nog niet voorbij;)

drex
10/07/12, 13:32
@sloosmedia
Bij problemen of iets verdacht gelijk alles bevriezen.

Misschien doen ze dat allemaal wel als ze jouw naam zien of horen?
Misschien trek je dit soort problemen wel aan......waar rook is, is meestal ook vuur!

Hostingwalk
10/07/12, 15:09
@Yourwebhoster: Ja, Maar ik hoor al sinds gisteravond 20:00 niks meer van hem.
Het is betaald en met 1 druk kan hij de server weer online gooien (kwestie van solusvm)

@Drex: Ik heb je een Like gegeven (Want ik vindt je opmerking wel erg leuk.)

Huib
10/07/12, 15:17
Als jij mijn klant zou zijn met een betalingsachterstand of veel problemen heeft die ineens betaald zou ik ook niet zo heel hard lopen, immers blijkbaar liep jij ook niet heel hard met iets ;-) Gisteren om 20:00 alles betaald en gemaild... Neem aan dat sales of administratie van 08:00 tot 17:00 werkt...

En bijvoorbeeld ons systeem checkt maar ééns per dag naar nieuwe betalingen... Anyways... Geduld is een schone zaak

Hostingwalk
10/07/12, 16:10
@Huib:
dat als ik jou klant van met bob@live.nl en jij kijkt op mijn kvk en ziet info@bob.nl verandert jij dat zonder te melden.
En stuurt toekomtige e-mails daarheen en na 1e mail gooi jij server offline omdat ik niet reageer.
En ik kan ook niet meer inloggen omdat nieuwe inloggevens naar info@bob.nl zijn gegaan.
Vervolgens krijg je op een factuur van 5,00. 20 euro boete omdat je e-mails heb genegeert.

Dus je noemt mij een wanbetaler omdat ik niet kon weten dat ik moest betalen en niet kon weten hoe ik moest betalen ?

Maar als dat ook de manier is hoe jij met klanten omgaat zul jij ook niet gaan rennen voor je klanten ja.

Domenico
10/07/12, 16:51
Kom op mensen laten we het gezellig houden. Volgens mij is het voor nu opgelost en is het voor iedereen aan zichzelf wat de eventuele volgende stappen zullen zijn. Succes!

Huib
10/07/12, 16:56
@Huib:
dat als ik jou klant van met bob@live.nl en jij kijkt op mijn kvk en ziet info@bob.nl verandert jij dat zonder te melden.
En stuurt toekomtige e-mails daarheen en na 1e mail gooi jij server offline omdat ik niet reageer.
En ik kan ook niet meer inloggen omdat nieuwe inloggevens naar info@bob.nl zijn gegaan.
Vervolgens krijg je op een factuur van 5,00. 20 euro boete omdat je e-mails heb genegeert.

Dus je noemt mij een wanbetaler omdat ik niet kon weten dat ik moest betalen en niet kon weten hoe ik moest betalen ?

Maar als dat ook de manier is hoe jij met klanten omgaat zul jij ook niet gaan rennen voor je klanten ja.

Je noemt jezelf een wanbetaler. Ik gaf aan dat je een betalingsachterstand had, dit is hoe het heet als er meerdere rekeningen open staan. Ik bemoei me niet verder of ze terecht zijn of wat dan ook.

En eerlijk is eerlijk, 99.99% van de mensen hier zullen niet gaan rennen voor probleem klanten. Of het probleem nu terecht is of niet. Anyways heb je nou alweer een server?

Dezo
11/07/12, 14:13
Neem aan dat sales of administratie van 08:00 tot 17:00 werkt...


Het is een 1-mans bedrijf :)

The-BosS
11/07/12, 14:27
Het is een 1-mans bedrijf :)

Ja so, dat wil daarom niet zeggen dat die ook 24/7 werken :p

Dezo
11/07/12, 14:55
Ja so, dat wil daarom niet zeggen dat die ook 24/7 werken :p

Klopt, maar er dan ook geen sprake van een 'dienst' administratie en sales.

systemdeveloper
11/07/12, 16:43
Misschien ook handig voor het speelkwartier: Als ze in in een normaal bedrijf merken dat iemand op eigen houtje aan klantgegevens prutst, dan staat die persoon dezelfde middag meestal bij het UWV :)

Zijn dat dan, zoals hier, nu juist dé contactgegevens voor het ontvangen van bv. factuur en het werkende houden van de diensten... dan moet je voor een rechter toch knap kunnen lullen, wil je niet verantwoordelijk gehouden worden voor alle gevolgschade.

golden
11/07/12, 23:34
Ondanks alles is het hoe dan ook bijzonder dat wanneer je een VPS huurt voor je eindklanten dat je niet weet wat je moet betalen. Er zou na een korte tijd toch wel een belletje moeten gaan rinkelen van he moet er niet wat betaald worden?

Afwachten tot zoiets afgesloten wordt is niet echt handig. En kan me niet voorstellen dat het zakelijk niet opvalt dat je er niks voor betaald hebt.