PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen VPS providers



Jeroen Hauser
18/06/12, 14:21
Dag allemaal!

Ik ben mede-eigenaar van een online mediabureau uit Utrecht en zijn op zoek naar een nieuwe provider voor twee VPS.
Ik vroeg me af of er mensen ervaringen hebben met onderstaande bedrijven:

Denit
Hostnet
NXS
Proserve
CloudVPS
...een andere?


Wat wij zoeken is voornamelijk een betrouwbare provider. We hebben interne platformen ontwikkeld voor onder andere De Telegraaf Media Groep, Rabobank International en diverse woningcorporaties - (langdurige) downtime is geen optie! Bij problemen is een goede technische ondersteuning dus gewenst. Voornamelijk communicatie over wat is er aan de hand en hoe lang gaat het duren is belangrijk!
Verder verwachten wij dat de provider de server updatet, dat wij een SMS krijgen bij problemen en dat de gehele server wordt geback-upt. Bij dat laatste moeten we zelf altijd bij de back-up kunnen en losse bestanden of databases terug kunnen zetten.

Ik heb met de bedrijven hierboven reeds contact gehad, maar ben natuurlijk benieuwd naar onafhankelijke ervaringen van anderen.

Alvast bedankt!
Jeroen Hauser

crossplatform
18/06/12, 14:26
Jeroen,

Je gaat nu een vraag stellen en hopen op antwoorden op een forum met allemaal bedrijven die zelf VPS diensten aanleveren.
Uiteraard vinden wij allemaal dat we betrouwbaar en de beste zijn. Dat hoop ik dan maar tenminste ;)

Je zou op het aanbiedingen gedeelte om een aanbieding kunnen vragen met een VPS oplossing zoals jullie deze willen hebben.
Vanuit daar kan je verder je conclusies trekken.

Succes in ieder geval!

Ramon Fincken
18/06/12, 14:42
Staan ze niet op vergelijkings-sites?

drex
18/06/12, 14:48
Kijk eens op: www.ispgids.com, www.webhosters.nl e.a

oehTie
19/06/12, 18:07
Wij van WC-eend, adviseren WC-eend was toch de beruchte uitspraak?


Sinds ik de mogelijkheid heb om zelf alle VPSsen redundant te draaien doe ik geen zaken meer met anderen. Ik doe het liever zelf zo dat ik alles in de hand heb.

Uit het lijstje heb ik alleen ervaringen met CloudVPS, en dat is geen beste. Administratief een drama, storingen van meer dan 13 uur zonder zicht op wanneer deze aflopen...

Maar beste optie is wellicht een vergelijkingssite. Of neem VPSsen af en ergens anders een backupsysteem zodat je zelf, of je backup-provider snel om kan schakelen. Als je klanten als Rabo of de Telegraaf noemt is daar wel budget voor neem ik aan.

systemdeveloper
19/06/12, 18:38
Waarom vraag je op een forum voor hosters naar referenties van concurrenten?
Zodra je nu in een ander topic een aanvraag voor 2 vpssen plaatst, krijg je ook nog het ene na het andere verkooppraatje over je heen.

Soms kun je beter gewoon bot zijn en een paar klanten van hosters mailen voor hun ervaringen. En dan wel even kiezen voor sites waarvan je op je vingers kunt natellen dat downtijd de klant gewoon veel geld kost.