PDA

Bekijk Volledige Versie : Heb super domein, maar weet niet direct hoe ik er geld uit kan halen



freddypeddy
11/06/12, 17:02
Hoi,

Ik heb een super domein naam, en er heeft iemand mij aangeboden om samen te werken om deze domein rendabel te maken.
Hoopte voorheen om met Google Adsense wat ermee te doen, maar die accepteren de domein niet. Weet eigenlijk niet of het verstandig is om samen te werken met een ander om een domein rendabel te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

SF-Jeroen
11/06/12, 17:13
Wat denk je nou zelf, dat wij hier voor een domein wat we niet eens kennen een concept kunnen verzinnen? En als je bedoelt dat er al iets op draait en je alleen een ander reclamebureau zoekt, dan zijn er nog genoeg (zoals AdBrite).

freddypeddy
12/06/12, 13:55
Ok.... Slim antwoord.
Het zou gaan om SexVideo.nl (http://sexvideo.nl) - daarom een super domein naam. En de partij die met ons wil samenwerken wil 25 duizend euro investeren alleen in de promotie. En ze zeggen dat de site nagenoeg af is, maar ik twijfel zelf nog heel erg. Is het niet verstandig om toch zelf deze site te lanceren of met hun samen omdat zij de markt kennen.

Het idee is 70/30 verdeling, 30 voor mij van de uiteindelijke winst. Dus alle kosten gaan er dan nog van af. Soms is gewoon direct geld fijner, hoef je niet zo druk om te maken. Maar dit kan ook heel interessant worden. Moet eigenlijk voor morgen beslissen - twijfel twijfel twijfel.

Iemand adviezen. Dank je

vDong
12/06/12, 14:01
Ik zou zeggen pas op, het lijkt of de winst duidelijk verdeeld is, maar hoeveel marges gaat die partij rekenen op z'n kosten?

CT0
12/06/12, 14:15
Zoals vDong zegt heb je niks aan een % van de winst, want dat kan gewoon met een ander BV-tje leeg gefactureerd worden. Dus dat is een slecht plan.

Ik zou een % van de omzet vragen, maar dan ook welk toegang tot de administratie want anders kun je niks controleren.

patrickekkel
12/06/12, 14:17
Of als ze zo graag gebruik van dat domein willen maken laat je dat domein voor een High xx.xxx bedrag kopen.
Dan heb jij gelijk geld, en hebben zij het domein waar zij zo graag mee willen werken.

Maar dat moeten zij uiteraard ook willen.

wila
12/06/12, 16:03
Moet eigenlijk voor morgen beslissen - twijfel twijfel twijfel.

Iemand adviezen. Dank je
De partner onder druk zetten om snel te beslissen is ook een standaard truuk. Als je "partner" het zo graag wil, dan is dat natuurlijk onzin. Ik kan me voorstellen dat er binnen een bepaalde tijd beslissingen gemaakt moeten worden, maar het klinkt een beetje als "ik wil graag met je in zee gaan, maar je moet wel voor het einde van de week beslissen". Hmmm...

wonko
12/06/12, 19:31
bij twijfel, niet doen.

cfmweb
12/06/12, 23:04
Het ligt er ook aan of jij zelf vertrouwen hebt in de samenwerking. Misschien kun je de domeinnaam ook verhuren en zelf buiten de verdere exploitatie blijven. Veel van dit soort samenwerkingen lopen uiteindelijk uit op onenigheid.

luuknoordhoff
28/06/12, 13:06
Inderdaad een te lastige samenwerking, bij twijfel over betrouwbaarheid dus zeker niet doen. Wil je direct paar k vangen zou ik hem op sedo plaatsen, ga je voor de lange termijn zelf concept neerzetten + promoten. Google Adsense lijkt me geen optimale manier van geld verdienen voor zon specifiek domein dus niets verloren :)

ronaldvanhoeven
06/05/13, 12:26
Hoi,
Ik weet niet in welk stadium je ermee bent, maar anders ken ik misschien nog mensen die er eventueel interesse in zouden kunnen hebben.
Groet,
Ronald

cashforce
04/08/13, 01:03
freddypeddy, hou ons niet langer in spanning wat heb je uiteindelijk gedaan?

The-BosS
04/08/13, 01:34
freddypeddy, hou ons niet langer in spanning wat heb je uiteindelijk gedaan?

Als hij dat na meer dan een jaar nog niet gedaan heeft zal hij dat nu zeker niet meer doen lijkt me!

Om nog meer onnuttige post en onnodige postcounts te vermijden zet ik hier een {xx} op.