PDA

Bekijk Volledige Versie : Error with system Quotas



Feinherb
11/06/12, 10:28
Geachte Meneer of Mevrouw,

Ik heb pas een VPS server met DirectAdmin erop.
Nu ben ik niet tevreden omdat het niet inorde is.

In VPS panel werkt de serial console niet.

En als je een klant aanmaak krijg je deze error te zien.


Gebruiker domeintest aangemaakt

Details

Unix User created successfully

Error with system Quotas
setquota: Mountpoint not specified. setquota: Usage: setquota [-u|-g] [-x] [-r] [-F quotaformat] -a|... setquota [-u|-g] [-x] [-r] [-F quotaformat] -a|... setquota [-u|-g] [-x] [-r] [-F quotaformat] -b -a|... setquota [-u|-g] [-x] [-F quotaformat] -t -a|... setquota [-u|-g] [-x] [-F quotaformat] -T -a|... Bugs to: mvw@planets.elm.net, jack@suse.cz
Debug Guide
User's data directory created successfully
Domeinmap is aangemaakt.
Domeinmap is in de thuismap van de gebruiker aangemaakt.

Domein aangemaakt.

Het is openvz. En het hosting bedrijf heeft er naar gekeken maar niet opgelost.
Er word gezegt door hun dat ze er niks aan kunnen doen. Maar ik kan niet de VPS server gebruiken met die error. Mijn klanten krijgen dat ook die erros als ze een reseller hebben. Dus ik vind die fout niet horen.

Ook de disk word niet opgeteld door die error, en kan je de diks in DirectAdmin niet updaten per klant bevoorbeeld.

Ik moest maar via het SolusVM panel kijken hoeveel ruimte ik gebruikt heb. :mad:


Heb ik recht om me geld terug te vragen, want een niet werkende VPS server is het zelfde als een kapotte autoband kopen.

Ramon Fincken
11/06/12, 10:41
is het een managed VPS? Oftewel wie doe systeembeheer / updates etc.. ? Ligt het probleem bij de configuratie of de controlpanel software?

Feinherb
11/06/12, 10:51
Unmanaged is het. Ik heb hem zo gehad en toen werkte het al niet.
De directadmin updates doe ik via custombuild, en daar heb ik kennis van.

Nu wou ik via SolusVM panel centos 5.5 32bits met DirectAdmin opnieuw doen, maar DirectAdmin wil niet herinstalleeren meer door die Error with system Quotas.

Spyder01
11/06/12, 12:00
Zoek even op het forum, heb recent aan iemand e.e.a. uitgelegd met betrekking tot quota's en het fixen daarvan.

systemdeveloper
11/06/12, 23:22
Nou... niet-werkende quota's is een beetje kort door de bocht om dan direct te zeggen dat het vps niet werkt... maar een hoster die het niet kan oplossen... dat is veel erger.
Als ik jou was zou ik ergens anders een vps pakken want als ze dit al niet kunnen opgelossen, wat denk je dat dan gebeurd bij echte problemen ;)

visser
11/06/12, 23:30
Nou... niet-werkende quota's is een beetje kort door de bocht om dan direct te zeggen dat het vps niet werkt... maar een hoster die het niet kan oplossen... dat is veel erger.
Als ik jou was zou ik ergens anders een vps pakken want als ze dit al niet kunnen opgelossen, wat denk je dat dan gebeurd bij echte problemen ;)

*Kan* niet oplossen, of "kan niet oplossen voor een _unmanaged_ vps zonder extra factuur" ?
(TS zegt in #3 unmanaged vps) . Als je zelf een systeem managed, moet je dit soort dingetjes, en lastiger, ook zelf kunnen oplossen.

systemdeveloper
11/06/12, 23:36
*Kan* niet oplossen, of "kan niet oplossen voor een _unmanaged_ vps zonder extra factuur" ?
(TS zegt in #3 unmanaged vps) . Als je zelf een systeem managed, moet je dit soort dingetjes, en lastiger, ook zelf kunnen oplossen.

Het moet wel werkend worden opgeleverd mag ik toch hopen?

visser
12/06/12, 00:03
Het moet wel werkend worden opgeleverd mag ik toch hopen?

Is een unmanaged VPS inclusief guest-OS install , of gewoon een kale VM omgeving ? Kortom, wat moet er opgeleverd worden onder de noemer unmanaged VPS ?
Als het inclusief guest-OS install is, is het een beetje slordig inderdaad als de mount opties dan niet goed staan. Desondanks, als je daarop vastloopt is een managed dienst (of beheer uitbesteden) een betere keuze.

systemdeveloper
12/06/12, 00:18
Is een unmanaged VPS inclusief guest-OS install , of gewoon een kale VM omgeving ? Kortom, wat moet er opgeleverd worden onder de noemer unmanaged VPS ?
Als het inclusief guest-OS install is, is het een beetje slordig inderdaad als de mount opties dan niet goed staan. Desondanks, als je daarop vastloopt is een managed dienst (of beheer uitbesteden) een betere keuze.

True, managed is nooit slecht, maar ik hoor niet bij die hosters die je een vm opleveren waarbij je in de console de hele install nog moet doen. Ik zorg gewoon dat je draait, of dat nu een shared hostingpakketje is of een cluster van servers. Als je het daarna dan de boel verkloot fix ik het aan uurloon maar ga ik je nog steeds geen management afwingen om weer online te komen. Op de fora helpen we allemaal onbekende mensen met de meest ingewikkelde dingen en dan zou je een eigen klant alleen tegen betaling helpen?
Zo zit ik niet in elkaar. Maar van de andere kant... je krijgt bij mij ook geen vps voor een tientje ;)

dennis0162
12/06/12, 10:14
Kan je is kijken welke Quata versie je hebt?

rpm -q quota

Feinherb
12/06/12, 10:17
Ik kreeg dit als antwoord.

Geachte heer/mevrouw,

Uw VPS draait op openvz, deze ondersteund geen quota's zoals directadmin het wil. De repair functies van Directadmin moeten wel werken, enkel kunnen de quota's dus niet opgeteld worden. U zult het totaal gebruik van uw VPS moeten nakijken in uw VPS Panel.

Dus ik moet de diskruimte bekijken via de VPS Panel.

Unmanaged of managed, zoiets kan gewoon niet vind ik.

Een VPS met DirectAdmin moet gewoon goed afgeleverd worden, en dat is in dit geval niet zo.

Ik heb dus de VPS server afgeleverd met de errors al in.

Dus blijf ik er bij om mij geld terug te vragen.




Nou... niet-werkende quota's is een beetje kort door de bocht om dan direct te zeggen dat het vps niet werkt... maar een hoster die het niet kan oplossen... dat is veel erger.
Als ik jou was zou ik ergens anders een vps pakken want als ze dit al niet kunnen opgelossen, wat denk je dat dan gebeurd bij echte problemen ;)

ju5t
12/06/12, 10:19
Beheer je zelf de OpenVZ installatie of huur je alleen de VPS? Als je zelf OpenVZ beheert. Schakel de VPS uit, drop de quota's via vzquota drop ctid en start de VPS weer. Normaal gesproken initialiseert deze dan de quotas weer en loopt alles weer zoals het moet.

OpenVZ beheert je quotas. Niet het OS.

Feinherb
12/06/12, 10:21
quota-3.13-1.2.5.el5




Kan je is kijken welke Quata versie je hebt?

rpm -q quota

Feinherb
12/06/12, 10:23
Ik huur enkel de VPS.

Heb geen beheer over OpenVZ, wel van SolusVM panel.

ju5t
12/06/12, 10:40
Dan zal ik toch eens contact opnemen met je leverancier met de vraag of ze je quotas kunnen droppen. Het kost je een restart maar lost het probleem over het algemeen wel op.

systemdeveloper
12/06/12, 10:46
Dit kan nog wel eens helpen (maar wij gebruiken geen openvz dus maybe it works, maybe it doesn't)

http://download.swsoft.com/virtuozzo/virtuozzo4.0/docs/en/lin/VzLinuxUG/293.htm

Bovenstaande link vond ik trouwens op het directadmin forum: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=28332&page=1

dennis0162
12/06/12, 11:12
quota-3.13-1.2.5.el5

Er zit een bug/verandering in een aantal nieuwe versies van Quota-tools. Ik weet zo even niet vanaf welke versie dit is.
Met Centos 6 in een VM en een oude versie van vzquota op de server zelf gaat het bijvoorbeeld fout.

Een van de nieuwe versies van Quota kijkt in de file /proc/mounts voor de mountpoints.
De oudere versies halen de info uit /etc/mtab. Met OpenVZ is het nodig om de mountpoints uit /etc/mtab te gebruiken.

Daarom kan het zijn dat je even quota-tools handmatig moet builden (op de VM zelf):

./configure --enable-proc-mounts=/etc/mtab