PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso voor hostingbedrijf ?



Hostingwalk
07/06/12, 11:47
Wij zoeken een incasso bedrijf op no cure, no pay.
En daarnaast verschillende bedragen van 3 euro tot wel 100+ (Dus aardig wisselvallig)

Ik hoop dat iemand advies heeft.

patrickekkel
07/06/12, 11:50
http://profinca.nl

Helaas maken wij er ook regelmatig gebruik van.
Maar tot nu toe leveren ze goed werk.

Maar hou wel rekening mee dat een incasso niks niet meer mag dat jij zelf.

t.bloo
07/06/12, 11:53
Hier ook goede ervaringen met Profinca. 100% score tot nu toe, ook voor facturen van een tientje (waar je debiteur dan uiteindelijk 50 euro ofzo voor moet dokken).

DennisWijnberg
07/06/12, 12:04
Wij werken tegenwoordig met Certin. Procederen ook gerust als het moet, erg prettig.

Bart L
07/06/12, 12:32
Met de huidige regels nog steeds no-cure no-pay?

patrickekkel
07/06/12, 12:41
profinca werkt nog wel no cure no pay

visser
07/06/12, 13:02
http://profinca.nl

Helaas maken wij er ook regelmatig gebruik van.
Maar tot nu toe leveren ze goed werk.

Maar hou wel rekening mee dat een incasso niks niet meer mag dat jij zelf.

Uitgebreid en nadrukkelijk zeuren om geld is ook een vak, het kost tijd en wat aandacht , en dat is wat je uitbesteed aan een incasso bedrijf.
Procederen voor dit soort zaken (tot een bedrag 25K) mag je ook zelf doen, trouwens.

patrickekkel
07/06/12, 13:07
Uitgebreid en nadrukkelijk zeuren om geld is ook een vak, het kost tijd en wat aandacht , en dat is wat je uitbesteed aan een incasso bedrijf.
Procederen voor dit soort zaken (tot een bedrag 25K) mag je ook zelf doen, trouwens.

Moet je natuurlijk ook de kennis ervoor hebben.
Als het profinca niet lukt om het geld te innen in het minnelijk traject gaat het wel gelijk door om er een zaak van te maken.

Bart L
07/06/12, 13:10
Kennis, maar ook vooral tijd :)

patrickekkel
07/06/12, 13:11
Kennis, maar ook vooral tijd :)

Hmm tijd ja, dat is vaak het grootste probleem.
Tijd is de laatste tijd echt mijn grootste vijand :)

En ja de kennis is er ook niet bij mij, geef het dus liever uit handen.

Bart L
07/06/12, 13:14
Ik kan je verklappen, met 4 man erbij, is tijd nog steeds grootste vijand.. dus dat is ook niet echt een oplossing.
Iemand een cursus time management voor hosters?

patrickekkel
07/06/12, 13:15
Bart, sinds vorige week heb ik er ook iemand bij, maar kan je vertellen dat ik alleen maar meer tijdsnood heb momenteel.

visser
07/06/12, 13:27
Bart, sinds vorige week heb ik er ook iemand bij, maar kan je vertellen dat ik alleen maar meer tijdsnood heb momenteel.

Er is een Joodse uitdrukking "Ik wens u veel personeel toe" die als verwensing geldt ;-)

Yourwebhoster
07/06/12, 15:02
Bart, sinds vorige week heb ik er ook iemand bij, maar kan je vertellen dat ik alleen maar meer tijdsnood heb momenteel.

Dat zal niet zo snel weg gaan als je er net pas iemand bij hebt, vooral inwerken enz en als niet veel gedocumenteerd is dan kost het echt veel tijd:(

Maar we gaan offtopic.

Huib
07/06/12, 15:45
Hier ook profinca, tot nu toe 100% succes rate, waarbij één maal een gerechtelijke procedure is afgerond.

patrickekkel
07/06/12, 15:56
Wat ik wel raar vindt van profinca wij hebben 2 week geleden een vordering uithanden gegeven van 5k+
Erbij vermeld dat wij gelijk een gerechtelijke procedure wilden starten, dat zij ons adviseerden eerst het minnelijke traject te proberen.

Yourwebhoster
07/06/12, 16:06
Wat ik wel raar vindt van profinca wij hebben 2 week geleden een vordering uithanden gegeven van 5k+
Erbij vermeld dat wij gelijk een gerechtelijke procedure wilden starten, dat zij ons adviseerden eerst het minnelijke traject te proberen.

Dat is ook raadzaam, ook bij dit soort bedragen. Met het plaatje van het incasso bureau weten de meesten dat het serieus is en krijgen ze nog een laatste kans. Mocht dat niet gebeuren dan kan je alsnog de gerechtelijke procedure starten. De reden waarom zij dit waarschijnlijk zullen aanraden is omdat er veel kosten aan een gerechtelijke procedure verbonden zijn - die volgens mij voor jou zijn dan - en een minnelijke traject dan verstandiger is om eerst te volgen (no cure no pay).

oehTie
07/06/12, 17:40
Ik heb een tijd profinca gebruikt, helaas 0 score.... Zijn de bedragen dan te laag? meestal rond de 50 euro maar procederen doen ze uiteindelijk niet. Die optie krijg ik ook niet. Of komt dat omdat de debiteur uiteindelijk gewoon niet reageert?

Inmiddels 1 zaak bij webcasso liggen. Ik moet ze echt aan het werk houden dus ik ga een ander zoeken maar als ze een keer wat doen doen ze het wel goed. Nu nog eigen initiatief en mijn ervaring zou wel goed zijn.

dreamhost_nl
07/06/12, 17:43
Hier wordt gewerkt met Credifin. In het verleden met Profinca. Profinca houdt alleen zelf de rente op facturen, terwijl Credifin deze ook uit betaald. Vooral voor langer openstaande vorderingen toch wel een verschil.

t.bloo
07/06/12, 17:53
Oplossing voor de rente is: gewoon niet zo lang laten lopen... Anders ieder kwartaal de rente factureren en die facturen gewoon bij het incassobureau indienen. Ach ja, ze moeten wat om no-cure no-pay er nog wat aan te verdienen.

visser
07/06/12, 18:19
Dat is ook raadzaam, ook bij dit soort bedragen. Met het plaatje van het incasso bureau weten de meesten dat het serieus is en krijgen ze nog een laatste kans. Mocht dat niet gebeuren dan kan je alsnog de gerechtelijke procedure starten. De reden waarom zij dit waarschijnlijk zullen aanraden is omdat er veel kosten aan een gerechtelijke procedure verbonden zijn - die volgens mij voor jou zijn dan - en een minnelijke traject dan verstandiger is om eerst te volgen (no cure no pay).

Bij een rechtzaak is het gebruikelijk om naast de schuld ook de kosten van de procedure te vorderen.
(en, aan de verdedigende kant, om de gemaakte kosten van de verdediging te vorderen). Gewoonlijk zal de rechter die eis ook aan de winner toewijzen.
Echter, de rechter kan wel degelijk bijvoorbeeld de schuldvordering toewijzen, maar bijvoorbeeld bepalen dat iedere partij de eigen kosten van de zaak moet dragen (waarbij de eiser de griffierechten heeft moeten betalen).
Ik heb wel de indruk dat de rechter dat nog wel eens doet als een partij juridisch gelijk heeft maar de procedure lijkt te gebruiken om de tegenpartij te pesten. (dat kan zowel de schuldeiser zijn, maar ook een gedaagde die bij een vergissing erg weinig moeite doet om dat recht te zetten om de eiser 'lekker te laten verliezen bij de rechter')

Of bedoel je dat het incassobureau de kosten en risico van een procedure doorzet naar jou ? Het lijkt me wel logisch in elk geval dat ze die niet meer op basis van no cure, no pay aannemen.

Yourwebhoster
07/06/12, 19:03
Bij een rechtzaak is het gebruikelijk om naast de schuld ook de kosten van de procedure te vorderen.
(en, aan de verdedigende kant, om de gemaakte kosten van de verdediging te vorderen). Gewoonlijk zal de rechter die eis ook aan de winner toewijzen.
Echter, de rechter kan wel degelijk bijvoorbeeld de schuldvordering toewijzen, maar bijvoorbeeld bepalen dat iedere partij de eigen kosten van de zaak moet dragen (waarbij de eiser de griffierechten heeft moeten betalen).
Ik heb wel de indruk dat de rechter dat nog wel eens doet als een partij juridisch gelijk heeft maar de procedure lijkt te gebruiken om de tegenpartij te pesten. (dat kan zowel de schuldeiser zijn, maar ook een gedaagde die bij een vergissing erg weinig moeite doet om dat recht te zetten om de eiser 'lekker te laten verliezen bij de rechter')

Of bedoel je dat het incassobureau de kosten en risico van een procedure doorzet naar jou ? Het lijkt me wel logisch in elk geval dat ze die niet meer op basis van no cure, no pay aannemen.

Ik heb het over de juridische kosten voor het voeren van de zaak, daar zijn kosten aan verbonden die (deels) voor jou zijn. Zie http://www.juridische-procedure.nl/?action=read&menuID=9&ID=30

patrickekkel
07/06/12, 19:16
niet om het 1 of ander als ik iets gelijk wil laten behandelen door een gerechtsdeurwaarder maken mij die extra kosten ook niks meer uit
In dit geval heeft het mij al meer dan genoeg gekost dus maken die paar 100 euro ook niet meer uit.

SebastiaanStok
10/06/12, 13:43
http://www.wantmymoney.nl/ één gebruik van gemaakt en erg tevreden over :) bijkomend voordeel is dat je de incassokosten direct gestort krijgt en niet dat zij het beschouwen als winst. als je de incasso voortijdig stopt kost het maar 15 euro.

nokia80
10/06/12, 21:38
hallo

supper tevreden over http://www.credifin-nederland.nl/ helaas is het nodig.

top service je kan online de status bij houden.

Huib
30/06/12, 12:15
http://www.wantmymoney.nl/ één gebruik van gemaakt en erg tevreden over :) bijkomend voordeel is dat je de incassokosten direct gestort krijgt en niet dat zij het beschouwen als winst. als je de incasso voortijdig stopt kost het maar 15 euro.

Ik denk niet dat ik als klant van jouw bevoorbeeld vrolijk zou worden als je via hun automatisch telefoontjes en smsjes krijg... Liever geen extra geld en gewoon menselijk contact. Een klant die via een incassobureau betaald kan daarna nog jaren klant blijven... Behalve als je ze weg jaagt.

Yourwebhoster
30/06/12, 13:25
Ik denk niet dat ik als klant van jouw bevoorbeeld vrolijk zou worden als je via hun automatisch telefoontjes en smsjes krijg... Liever geen extra geld en gewoon menselijk contact. Een klant die via een incassobureau betaald kan daarna nog jaren klant blijven... Behalve als je ze weg jaagt.

Als het op het incassobureau aan komt moet je je afvragen of je de klant nog wel wilt hebben, meestal is dat niet het geval... De klant heeft er zelf in feite voor gezorgd en meestal is de dienstverlening dan ook al stopgezet/geblokkeerd.

Huib
30/06/12, 15:14
Wij hebben nu herhaaldelijk incasso ingezet om ons geld te halen. Op dit moment is 98% daarvan gewoon nu nog steeds betalende klant.