PDA

Bekijk Volledige Versie : [Cloud] Inventarisatie grote cloudaanbieders



Wannial
05/06/12, 11:52
Hallo,

Ik ben bezig met het inventariseren van grote cloudhostingbedrijven en vooral bedrijven die backupoplossingen aanbieden.
Niet-cloud bedrijven die ook backups aanbieden of andere grote hostingbedrijven die grote en belangrijke websites aanbieden mogen in de lijst! (wel graag even een tag aanbrengen [cloud] of [non cloud]

Nu zou ik jullie willen vragen om voor jullie bekende bedrijven in west Europa door te geven.
Het gaat hier ENKEL om enterprise oplossingen, dus geen kleine bedrijfjes die een paar servertjes hebben hangen.

Bij voorbaar dank!


Mocht mijn topic op de verkeerde plaats staan, mijn excuses, ik kon geen specifiek Cloud subforum vinden.

Huib
05/06/12, 12:02
Waar trekt je de grens, wat is klein en wat is een paar servertjes...

Wannial
05/06/12, 12:21
Ik ben dus echt op zoek naar de bedrijven die diensten bieden aan ziekenhuizen, overheidsinstanties en andere echt grote organisaties.

Providers die hosting bieden aan huis tuin en keukengebruikers vallen dus af, MKB ook.

gjtje
05/06/12, 12:31
Ik heb maar "een paar servertjes" en heb ook een universiteit als klant, dus wat wil je nou?

Huib
05/06/12, 12:37
Ik heb ook maar een paar servertjes, maar host ook een stukje "overheidsinstantie". Je specificaties kloppen dus niet, je hebt immers maar een paar servertjes nodig om b.v overheid of ziekenhuizen te hosten.

Lijkt mij niet dat hoe groter je cloud is hoe groter je klanten zijn...

Wannial
05/06/12, 12:44
De doelgroep die ik dalijk naar aanleiding van deze lijst wil aanschrijven heeft doorgaans flinke financien nodig voor wat ik ga aanbieden, kleine bedrijfjes hebben dat meestal niet.
Wij bieden een extreem zwaarbewaakte locatie tegen een stevig prijskaartje om maximale beveiliging te garanderen. (zowel fysiek als digitaal)

Als jij denkt dat dat voor jou interessant is dan moet je jezelf op de lijst zetten :)

Huib
05/06/12, 13:03
Ik weet niet, maar als je een product wil aanbieden met een fiks prijskaartje heb je ook wel een budget om zo'n inventarisatie te laten maken, dat je hierom op een forum gaat vragen geeft mij het gevoel dat je "product" niet zo goed is.

Wannial
05/06/12, 13:12
Daar is een forum toch voor is het niet?
Je mag natuurlijk denken wat je wilt, ik kan er nu toch niets over zeggen om je gedachte te veranderen, simpelweg vanwege geheimhoudingsplicht.

The-BosS
05/06/12, 13:18
De doelgroep die ik dalijk naar aanleiding van deze lijst wil aanschrijven heeft doorgaans flinke financien nodig voor wat ik ga aanbieden, kleine bedrijfjes hebben dat meestal niet.
Wij bieden een extreem zwaarbewaakte locatie tegen een stevig prijskaartje om maximale beveiliging te garanderen. (zowel fysiek als digitaal)

Als jij denkt dat dat voor jou interessant is dan moet je jezelf op de lijst zetten :)

En waarom zou je daarin dan onderscheid maken tussen zelfstandige/zzp'ers/kmo/multinationals/... als de klant het wil betalen zie ik het probleem niet. Ik ken een bedrijf die een volledige zaal (500m²) afhuurt voor 3 rack, dus waarom zou een hoster met een paar servers niet veilig willen staan?

Wannial
05/06/12, 13:24
------

Huib
05/06/12, 13:28
Doe maar een slot op dit topic, ik kan niet uitwijken in technische details wegens geheimhouding en er word toch geen antwoord gegeven op mijn vraag.

Je vraag staat er nog geen twee uur :-o Hoeveel reactie had je verwacht :-/ Anyways via de KVK kan je zo alle cloudproviders opvragen ;-)

The-BosS
05/06/12, 13:33
Doe maar een slot op dit topic, ik kan niet uitwijken in technische details wegens geheimhouding en er word toch geen antwoord gegeven op mijn vraag.

Wat had je dan verwacht op een forum, dat niemand vragen stelt en braaf lijstjes aflevert zonder te weten waarvoor ze moeten dienen.

Om dan nog even verder te gaan op je vraag, indien het de bedoeling is om je diensten (super secure datacenter) aan te bieden aan die hosters die je op hoog hebt zal je weinig kans maken. Want de meeste van die bedrijven hebben hun eigen datacenters (of rooms) en ik zie die nog niet 1 2 3 alles verhuizen, want als het zo secure moest zijn hadden ze het zelf wel zo gebouwd.

SF-Jeroen
05/06/12, 13:36
Lijkt me niet dat wij even een lijst voor jou gaan samenstellen die jij kunt aanschrijven om klanten te werven voor een product. Daar heb je hopelijk een marketing budget voor. Als het z'on duur product is neem ik aan dat er ook wel over marketing is nagedacht.


EDIT: Anders kan ik wel wat studenten voor je regelen die een lijst opstellen, wat dacht je van 15 euro per uur?

Wannial
05/06/12, 13:38
Dat bedoel ik dus, voor mij hoeft het nu ook al niet meer, ik vraag simpelweg of jullie wat bedrijven kennen die van zulke diensten gebruik zouden willen maken, al noem je 1 bedrijf, of je eigen bedrijf.

Bart L
05/06/12, 13:56
Ik denk dat "kleine" bedrijfjes überhaupt geen eigen cloud oplossing in huis hebben (lees < 250k omzet, 1 FTE). Of anders gezegd, dat het er weinig zullen zijn, investering graad is te hoog.

Wellicht kun je beter selecteren (inderdaad via KVK) naar het aantal FTE's... moet ik zelf dat briefkaartje ook een keer goed invullen ;). Maar wat wil je überhaupt bereiken. Naar mijn mening is altijd vraag naar goede dienstverlening, en werkt zo goed als ieder "medium" hosting bedrijf met overheid (ja ook wij, en ja ook wij hebben een IASO cluster).

The-BosS
05/06/12, 13:58
Dat bedoel ik dus, voor mij hoeft het nu ook al niet meer, ik vraag simpelweg of jullie wat bedrijven kennen die van zulke diensten gebruik zouden willen maken, al noem je 1 bedrijf, of je eigen bedrijf.

Je hebt het over "zulke diensten", maar welke diensten zijn dat dan precies, juist ja kun je niet vertellen want je hebt geheimhouding plicht. Als je niet kan vertellen welke diensten het precies zijn kunnen wij ook niet weten of het iets voor onszelf is of andere bedrijven die we kennen.

Ik heb een winkel maar kan niet vertellen wat ik verkoop, weet je toevallig waar ik potentieel klanten kan vinden?

gjtje
05/06/12, 14:05
Tja, ook voor MKB kan het interessant zijn als bijvoorbeeld back-up locatie. Het grootste probleem zal zijn dat je de meerprijs zult meten verkopen, wat voor bedrijf het is doet er niet zo veel toe.

Daarnaast heb je nog veel freelancers die consultancy doen bij grotere bedrijven, daar heb je misschien nog wel meer kans.
Dus gewoon een goede leaflet maken en de boer op gaan.

Kyra-emotion
05/06/12, 15:22
Offtopic : De hele backup markt werkt mijn inziens op een marge van centen per Gbyte met alle concurrentie.
OnTopic : Zou overigens wel meer informatie willen zien over de mogelijkheden voor het opstarten van de HA Cloud Infrastructuur die we hebben. PM mag, maar beter is reageren op het forum. ;)

Wannial
05/06/12, 15:57
Mod edit:

Wat Apoc zegt! Niet meer doen aub.

Kyra-emotion
05/06/12, 16:02
@Wannial, gedaan. Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Apoc
05/06/12, 17:59
Als jij denkt dat dat voor jou interessant is dan moet je jezelf op de lijst zetten :)

Dat is zelfpromotie, hetgeen tegen de regels in gaat.


MP me anders je mailadres, dan kan ik je van meer informatie voorzien zodra we live gaan.

Ook dat is tegen de WHT regels.

Open simpelweg een topic in het "Aanbiedingen gevraagd" forum, maak aan de hand daarvan (en eventueel zelf verzamelde potentiële partijen) een shortlist, etc..

Domenico
05/06/12, 18:33
Op verzoek van de TS gesloten.