PDA

Bekijk Volledige Versie : Error 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE)



mysticmind
02/06/12, 14:51
Beste leden,

Wellicht weten jullie de oplossing voor het probleem waar ik al tijden een oplossing voor zoek... 1 van de 20-50 keer dat ik een pagina open op mijn site geeft Google Chrome de foutmelding "Error 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE)" weer. Als ik dan een stuk of tien keer refresh, of simpelweg een tijdje wacht, kan ik weer verder. Het lijkt er op dat een browser als Firefox of IE geen last heeft van deze (of een gelijksoortige) error.

Het probleem doet zich voor sinds mijn host een aantal upgrades heeft uitgevoerd op de server, waaronder een update naar PHP5.3. Mijn contact bij de hoster geeft aan dat het een browser issue is, maar ik vind het frappant dat ik deze foutmelding alleen krijg op websites die op deze server staan.

Als ik dit meer informatie over dit probleem google, komt er van alles naar boven... Een plug-in issue (het probleem doet zich ook voor wanneer ik alle plugins uitschakel), een browser issue, een PHP 5.3 issue, een server-load issue, een htaccess configuration issue... Veel onduidelijkheid en niet een duidelijk oplossing. In de tussentijd blijft de hoster aangeven dat hij er niets mee kan. Heeft iemand misschien ervaring met dit nogal specifieke geval?

patrickekkel
02/06/12, 17:04
http://www.brothersoft.com/winsockfix-66663.html

mysticmind
03/06/12, 12:34
http://www.brothersoft.com/winsockfix-66663.html

Dit maakt geen verschil.

dreamhost_nl
03/06/12, 13:30
Misschien dat je het probleem kan aankaarten bij de auteurs van Chrome? Dit lijkt me dan toch echt een browserspecifiek probleem.

mysticmind
03/06/12, 13:51
Misschien dat je het probleem kan aankaarten bij de auteurs van Chrome? Dit lijkt me dan toch echt een browserspecifiek probleem.

En het is dan niet vreemd dat het alleen bij websites op deze specifieke server voorkomt? Dat lijkt me zo onlogisch..

Het probleem komt bij meer bezoekers voor...

Yourwebhoster
03/06/12, 14:04
Wellicht handig om dit ook te testen met andere browsers en computers (achter een andere internet verbinding)?

mysticmind
03/06/12, 14:41
Wellicht handig om dit ook te testen met andere browsers en computers (achter een andere internet verbinding)?

Het is getest met verschillende browsers en computers achter verschillende verbindingen. Het probleem komt alleen voor bij Chrome (of Chromium, browsers als Rockmelt hebben hetzelfde probleem).

Yourwebhoster
03/06/12, 14:46
Het is getest met verschillende browsers en computers achter verschillende verbindingen. Het probleem komt alleen voor bij Chrome (of Chromium, browsers als Rockmelt hebben hetzelfde probleem).

Sorry ik zie dat je het al geprobeerd had. Gebruik je iedere keer dezelfde pagina?

Als het alleen bij chrome voorkomt dan lijkt het inderdaad iets fout te gaan bij chrome hoewel ik het raar vind dat je het alleen bij die server hebt. Kan de host wellicht zelf kijken en direct in de servers logs kijken of daar iets in staat? Soms heeft bijvoorbeeld Apache een sigfault als er iets fout gegaan is bij het compileren en dan krijg je deze fout, maar dan moet je de fout wel iedere keer bij dezelfde pagina('s) hebben en kan het niet soms wel en soms niet werken.,

dreamhost_nl
03/06/12, 15:06
En het is dan niet vreemd dat het alleen bij websites op deze specifieke server voorkomt? Dat lijkt me zo onlogisch..

Het probleem komt bij meer bezoekers voor...

Tuurlijk is dat vreemd, maar de auteurs zullen meer informatie hebben over de oorzaak van de foutmelding of wanneer deze kan optreden dan dat wij je die kunnen geven. Dit hoeft overigens niet persé een bug in Chrome te zijn, maar kan gewoon zoiets als een "overgevoeligheid" zijn.

mysticmind
03/06/12, 15:37
Dank voor het meedenken.


Sorry ik zie dat je het al geprobeerd had. Gebruik je iedere keer dezelfde pagina?

Als het alleen bij chrome voorkomt dan lijkt het inderdaad iets fout te gaan bij chrome hoewel ik het raar vind dat je het alleen bij die server hebt. Kan de host wellicht zelf kijken en direct in de servers logs kijken of daar iets in staat? Soms heeft bijvoorbeeld Apache een sigfault als er iets fout gegaan is bij het compileren en dan krijg je deze fout, maar dan moet je de fout wel iedere keer bij dezelfde pagina('s) hebben en kan het niet soms wel en soms niet werken.,

Het is telkens een andere pagina. Ik zal even de server log-errors opvragen, misschien dat dit helpt. Dank voor de suggestie.

mysticmind
03/06/12, 15:52
De hoster geeft aan dat dit probleem geen server log-error geeft. "Enkel alleen bijvoorbeeld bij suphp fouten."

Yourwebhoster
03/06/12, 15:52
De hoster geeft aan dat dit probleem geen server log-error geeft. "Enkel alleen bijvoorbeeld bij suphp fouten."

Wat voor suphp fouten?

mysticmind
03/06/12, 16:13
Wat voor suphp fouten?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wat voor fouten... Het stond in het antwoord van mijn hoster. Ik denk dat hij probeert aan te geven dat er enkel fouten in de server log worden opgeslagen wanneer het gaat om suPHP fouten?

Yourwebhoster
03/06/12, 16:18
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wat voor fouten... Het stond in het antwoord van mijn hoster. Ik denk dat hij probeert aan te geven dat er enkel fouten in de server log worden opgeslagen wanneer het gaat om suPHP fouten?

suphp kan van alles zijn, het is één van de meerdere methodes om php bestanden te kunnen openen op een webserver. De fouten kunnen PHP uitvoer fouten zijn maar ook iets anders. Dit soort fouten kunnen ook door andere dingen veroorzaakt worden, zoals firewalls, etc etc. maar dan zou het logisch zijn dat andere browsers hier ook last van hebben. Maar het kan ook zijn dat het alleen bij Chrome voor komt omdat elke browser anders werkt.

mysticmind
03/06/12, 16:59
Het lijkt er op dat de fout zich voordoet sinds de upgrade naar 5.3... Maar als de hoster aangeeft dat er geen foutmelding in de error-log komt lijkt het niet te liggen aan suPHP. Ik vraag me af waar het anders nog aan liggen?

dreamhost_nl
03/06/12, 20:59
Heb je in je eigen pad geen error_log staan?

mysticmind
04/06/12, 12:45
Ik weet weinig van errorlogs.. In de Apache error log komen er veel foutmeldingen voor. Zo zie ik soms 10 keer per seconde, voor dezelfde client een "File does not exist" melding terwijl het om een pagina gaat die wel zou moeten werken. Dit kan misschien te maken hebben met het feit dat ik met rewriterules werk.

Soms staat er ook: [Sun Jun 03 19:23:16 2012] [error] [client 81.82.137.236] File does not exist: /home/valentijn/domains/magicers.nl/public_html/crossdomain.xml. Terwijl ik nergens op de site verwijs naar dit bestand.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een verband te vinden is tussen de fout en deze meldingen. Ik zal nog even goed in de gaten houden of er bepaalde meldingen komen wanneer de error verschijnt.

Yourwebhoster
04/06/12, 12:46
Ik weet weinig van errorlogs.. In de Apache error log komen er veel foutmeldingen voor. Zo zie ik soms 10 keer per seconde, voor dezelfde client een "File does not exist" melding terwijl het om een pagina gaat die wel zou moeten werken. Dit kan misschien te maken hebben met het feit dat ik met rewriterules werk.

Soms staat er ook: [Sun Jun 03 19:23:16 2012] [error] [client 81.82.137.236] File does not exist: /home/valentijn/domains/magicers.nl/public_html/crossdomain.xml. Terwijl ik nergens op de site verwijs naar dit bestand.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een verband te vinden is tussen de fout en deze meldingen. Ik zal nog even goed in de gaten houden of er bepaalde meldingen komen wanneer de error verschijnt.

Dat is een normale melding en daar hoeft geen verwijzing voor te bestaan, zie http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14213.html

mysticmind
05/06/12, 17:51
Op sommige dagen is het 1 op de 10 hits, andere dagen 1 op de 100 hits. Kan het met de snelheid van de server te maken hebben?

boekee
05/06/12, 20:44
Een Simpele ingeving, maar ik denk dat je het onderstaande al geprobeerd hebt.

* Heb je dit probleem ook met Chrome op een ander syteem ?
* Cache van je browser al een keer geleegd ?

Yourwebhoster
05/06/12, 20:48
Een Simpele ingeving, maar ik denk dat je het onderstaande al geprobeerd hebt.

* Heb je dit probleem ook met Chrome op een ander syteem ?


Je eerste vraag is al beantwoord:


Het is getest met verschillende browsers en computers achter verschillende verbindingen. Het probleem komt alleen voor bij Chrome (of Chromium, browsers als Rockmelt hebben hetzelfde probleem).

boekee
06/06/12, 22:39
Je eerste vraag is al beantwoord:

Excuus, niet goed goed gelezen

Cybafish
07/06/12, 09:46
Het lijkt erop dat de server plotseling geen data meer zendt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als Apache (de webserver) of het onderliggende PHP-proces midden in een sessie crasht. Wij hebben dit heel duidelijk zien gebeuren bij een setup met mod_ruid. Dit heeft i.i.g. hoogst waarschijnlijk niets met je browser te maken. Ik denk dat je (1) Chrome gewoon vaker gebruikt dan firefox en dat het daardoor opvalt en (2) andere browsers de verbinding misschien herstellen na een dergelijke onderbreking en dus geen foutmelding geven.

Yourwebhoster
07/06/12, 10:46
Het lijkt erop dat de server plotseling geen data meer zendt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als Apache (de webserver) of het onderliggende PHP-proces midden in een sessie crasht. Wij hebben dit heel duidelijk zien gebeuren bij een setup met mod_ruid. Dit heeft i.i.g. hoogst waarschijnlijk niets met je browser te maken. Ik denk dat je (1) Chrome gewoon vaker gebruikt dan firefox en dat het daardoor opvalt en (2) andere browsers de verbinding misschien herstellen na een dergelijke onderbreking en dus geen foutmelding geven.

kan je wat meer vertellen over de fout die je kreeg met mod_ruid?