PDA

Bekijk Volledige Versie : problemen met aanmaken van een account en register van een domein



Remco30
29/05/12, 01:48
Hallo,

ik heb php 5.3.13 op centos x64 en whmcs.
maar als ik nu een account wil aanmaken op een directadmin server via de api van whmcs dan krijg ik de error:

Module Command Error
35 - Unknown SSL protocol error in connection to myserver:2222

(ik zie als ik directadmin in debug mode opstart ook niets voorbij komen)


Als ik vervolgens een domein wil registreren bij oxxa dan lukt dit ook niet meer:

An Error Occurred
Nameserver: Gebruikersnaam/wachtwoord combinatie onjuist of het account is uitgeschakeld.

Het lijkt mij een curl achtig probleem alleen kan ik het niet oplossen wie heeft hier een oplossing voor?


Yum install via webtatic

'./configure' '--build=x86_64-redhat-linux-gnu' '--host=x86_64-redhat-linux-gnu' '--target=x86_64-redhat-linux-gnu' '--program-prefix=' '--prefix=/usr' '--exec-prefix=/usr' '--bindir=/usr/bin' '--sbindir=/usr/sbin' '--sysconfdir=/etc' '--datadir=/usr/share' '--includedir=/usr/include' '--libdir=/usr/lib64' '--libexecdir=/usr/libexec' '--localstatedir=/var' '--sharedstatedir=/usr/com' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--cache-file=../config.cache' '--with-libdir=lib64' '--with-config-file-path=/etc' '--with-config-file-scan-dir=/etc/php.d' '--disable-debug' '--with-pic' '--disable-rpath' '--without-pear' '--with-bz2' '--with-curl' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-freetype-dir=/usr' '--with-png-dir=/usr' '--enable-gd-native-ttf' '--without-gdbm' '--with-gettext' '--with-gmp' '--with-iconv' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-openssl' '--with-png' '--with-pspell' '--with-expat-dir=/usr' '--with-pcre-regex=/usr' '--with-zlib' '--with-layout=GNU' '--enable-exif' '--enable-ftp' '--enable-magic-quotes' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-sysvmsg' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--enable-yp' '--enable-wddx' '--with-kerberos' '--enable-ucd-snmp-hack' '--with-unixODBC=shared,/usr' '--enable-memory-limit' '--enable-shmop' '--enable-calendar' '--enable-dbx' '--enable-dio' '--with-mime-magic=/usr/share/file/magic.mime' '--without-sqlite' '--with-libxml-dir=/usr' '--with-xml' '--with-system-tzdata' '--with-apxs2=/usr/sbin/apxs' '--without-mysql' '--without-gd' '--without-odbc' '--disable-dom' '--disable-dba' '--without-unixODBC' '--disable-pdo' '--disable-xmlreader' '--disable-xmlwriter'


CURL support enabled
CURL Information libcurl/7.15.5 OpenSSL/0.9.8b zlib/1.2.3 libidn/0.6.5

cyberbootje
29/05/12, 03:29
Ik ben niet echt bekend met whmcs maar als je echt probeert te verbinden met myserver dan vrees ik toch echt dat het niet gaat werken;)

Yourwebhoster
29/05/12, 09:56
>35 - Unknown SSL protocol error in connection to myserver:2222

Heb je SSL op DirectAdmin ingeschakeld? Zo nee vink dan het vakje SSL connection bij de server in WHMCS uit, zoja vink dan het vakje aan. Neem aan dat myserver een fictieve naam is.


>Nameserver: Gebruikersnaam/wachtwoord combinatie onjuist of het account is uitgeschakeld.
Ik kon dit vinden: http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/171620-oxxa-whmcs-en.html
Maar de foutmelding geeft zelf al aan dat de combinatie fout is, controleer of deze gegevens kloppen en neem anders contact op met oxxa.

Remco30
29/05/12, 18:28
Bedankt voor je oplossing, myserver is idd een fictieve naam en ssl staat aan idd en heb deze gecontroleerd met een aantal ssl checkers en de chain is ook goed. alleen krijg ik nog steeds de melding.

Als ik ssl uitzet in de config bij whmcs krijg ik een melding dat hij de server helemaal niet kan bereiken wat mij goed lijkt, aangezien ik ssl gebruik.

graag zou ik nog wat tips kunnen gebruiken

Remco30
29/05/12, 22:29
ik ben ondertussen iets verder als ik op de console openssl uitvoer dan krijg ik een error:

openssl s_client -connect xxx.xxxx.nl:2222

CONNECTED(00000003)
11030:error:140790E5:SSL routines:SSL23_WRITE:ssl handshake failure:s23_lib.c:188:

het lijkt daar dus ergens mis te gaan, alleen weet ik niet hoe ik het moet oplossen
ik heb al yum reinstall openssl gedaan maar dat helpt niet

Kyra-emotion
30/05/12, 10:19
Misschien een idee, weet niet of je het al had bekeken. IPtables nagelopen op uitgaand verkeer ?

SF-Jeroen
30/05/12, 10:25
Je gebruikt wel een echt certificaat en niet een zelf gegenereerd neem ik aan?

dreamhost_nl
30/05/12, 13:21
Ook bij een zelfgegenereerd certificaat behoort er geen probleem te zijn met de "handshake", tenzij het SSL certificaat misschien niet is uitgegeven voor :


openssl s_client -connect xxx.xxxx.nl:2222

Is dat misschien het geval?

oehTie
30/05/12, 14:18
wat gebruik je als inloggegevens? Deze fout hadden wij ook ineens na een update. Bleek dat WHMCS geen admin, maar gewoon root als username wilde hebben.

Remco30
30/05/12, 14:50
bedankt voor jullie antwoorden, helaas ben ik nog geen stap verder.
het certificaat is van comodo en de chain is helemaal in orde volgens http://www.sslshopper.com/ssl-checker.html
de inloggevens van directadmin zijn hetzelfde als ikaltijd al gebruikte en dit is niet veranderd. en de debug bekeken van whmcs en die commandline vanaf een andere server getest, en lijkt prima te werken.
maar alleen vanaf deze bak waarop whmcs draait niet.

dreamhost_nl
30/05/12, 21:04
En het SSL certificaat is ook daadwerkelijk uitgegeven op de servernaam? Dus i.g.v. een FQDN als server.domeinnaam.xxx, dat het SSL certifcaat niet op www.domeinnaam.xxx is uitgegeven of een andere subdomeinnaam?

Remco30
30/05/12, 21:54
Ja het certificaat staat volledig op naam, ik heb het na 3 dagen zoeken opgegeven en ben begonnen aan een reinstall van centos.
Iedereen bedankt voor de hulp