PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 websites op 1 webserver plaatsen, maar toch meerdere geolocaties / IP's



ibw
11/05/12, 23:14
Wij hebben de volgende vraag:
Het is zo dat we op 1 server 2 websites willen hosten binnen 1 CMS (dit kan). Echter 1 website moet de geolocatie Nederland hebben cq een Nederlands IP en 1 website moet de geolocatie Duitsland hebben cq een Duits IP. Dit is in verband met de Google ranking.

Onze eigen hosting provider kon dit niet bieden. We hebben ook al gedacht aan nameserver forwarding. Dus dat je de domein in Nederland vastlegt en forward naar een Duitse server of viceversa. Maar hier trapt Google niet in.

Is onze wens te realiseren? En zo ja, hoe? Dan kunnen we dit met een mogelijke provider communiceren.

t.bloo
11/05/12, 23:37
Je hebt dan een provider nodig die twee netwerken kan combineren of een tunnel kan routeren. Die zullen er niet veel zijn. Makkelijker is om de fronteind van de twee websites ook op twee plaatsen te hosten en bijvoorbeeld de backend centraal te zetten.

patrickekkel
11/05/12, 23:38
Er is er 1 Die dit zeker kan bieden, maar dat is een netwerk daar wordt je niet vrolijk van
Namelijk die van OVH France

dennis0162
11/05/12, 23:50
Waarschijnlijk voldoet het al om bij Ripe het land aan te passen naar Duitsland.
Er zijn wel wat providers die dit doen.

The-BosS
12/05/12, 01:22
Waarom maak je niet gewoon gebruik van een CDN leverancier, dan wordt de cached content ook daadwerkelijk in het land dat je wilt afgeleverd. Door gebruik van geolocatie dns worden de ip adressen (a records) bij de CDN naar het juiste ip adress voor dat land doorverwezen.

Yourwebhoster
12/05/12, 12:05
Er is er 1 Die dit zeker kan bieden, maar dat is een netwerk daar wordt je niet vrolijk van
Namelijk die van OVH France

De vraag is of dit werkt, er zijn tools die wel de juiste lokatie aangeven (Frankrijk) en tools die de fake lokatie aangeven. Wat Google zal gebruiken is niet duidelijk.

patrickekkel
12/05/12, 14:30
in de tijd dat ik nog speelde met serverstjes, laten we het daar op houden heb ik ip's gehad op de zelfde server uit de locatie Nederland Belgie en Frankrijk

Hoe google er verder op reageerd is voor mij een raadsel, als je ze net weer een beetje begint te snappen veranderen ze de boel weer :P

Yourwebhoster
12/05/12, 14:32
in de tijd dat ik nog speelde met serverstjes, laten we het daar op houden heb ik ip's gehad op de zelfde server uit de locatie Nederland Belgie en Frankrijk

Hoe google er verder op reageerd is voor mij een raadsel, als je ze net weer een beetje begint te snappen veranderen ze de boel weer :P

Dat kan je ook makkelijk doen, echter als je zekerheid wilt zou ik echt een server in dat land plaatsen. De oplossing van OVH is zeer éénvoudig te tracereren naar het Franse land.

patrickekkel
12/05/12, 14:57
dat niet alleen Netwerk van OVH is ook nog eens om van te huilen :P

dreamhost_nl
12/05/12, 20:53
De zin "if you pay peanuts you get monkeys" gaat hier dan maar weer voor op.

Magus
01/06/12, 12:23
oandere mogelijkheid is om ergens een vpsje te nemen of servertje te plaatsen, en dan een tunneltje op te zetten.