PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin en eigen name servers



PBS
01/05/12, 11:50
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een VPS lopen bij TransIP met DirectAdmin als CP.
In DA kun je aangeven dat je eigen name servers wil draaien. Ik weet dat het beter is om dit extern te draaien, maar wil het voor nu even zo oplossen.
Zo gezegd zo gedaan: 2 nieuwe ip-adressen toegevoegd, alles volgens de site helper tutorial ingevuld (domeinnaam aan admin toegewezen, ip-adressen aan admin gekoppeld, etc...).
Bij NameCheap.com heb ik een .eu domein aangeschaft en de ns1.[domeinnaam].eu en ns2.[domeinnaam].eu via Domain Name Server Setup laten doorverwijzen naar de juiste ip-adressen.

In DirectAdmin staat in de DNS als volgt bij het betreffende eu-domein: [domeinnaam].eu. NS ns1.[domeinnaam].eu. + [domeinnaam].eu. NS ns2.[domeinnaam].eu. + ns1.[domeinnaam].eu. A [ip-adres1] + ns2.[domeinnaam].eu. A [ip-adres2]

Zo zet DA het zelf automatisch. Als ik vervolgens naar mij registrar Deziweb ga en daar de name servers van een [domeinnaam].nl wijzig naar ns1.[domeinnaam].eu en ns2.[domeinnaam].eu krijg ik daar de melding:

Wijziging nameservers mislukt:
The name server has not been linked.

Ik heb rekening gehouden met maximaal 48 uur wachttijd. Wat zie ik hier nu precies over het hoofd? Het zou prettig zijn om even telefonisch overleg met iemand hierover te hebben. TransIP helpt me niet echt verder.

Groet,

Ron

rimote
01/05/12, 12:36
Beste TS,

Check even http://dnscheck.sidn.nl/?test=undelegated en laat weten wat de resultaten zijn. Die test kan namelijk checken of je nameservers goed zijn ingesteld.

Groeten,

Rimote

Keizer
01/05/12, 12:39
Zo te zien staat alles wel goed in DA..

Je moet ze waarschijnlijk eerst laten linken bij Deziweb, daarna zou het gewoon moeten werken.

PBS
01/05/12, 12:44
Zo te zien staat alles wel goed in DA..

Je moet ze waarschijnlijk eerst laten linken bij Deziweb, daarna zou het gewoon moeten werken.

Keizer, wat bedoel je precies met laten linken bij Deziweb?

Keizer
01/05/12, 20:41
Nou bij de domeinnaam waar je de nameservers wilt instellen die overeenkomen met de domeinnaam, moet je zogenaamde glue geven met de IP-adressen die aan ns1 en ns2 zijn gekoppeld..

Neem maar contact op met Deziweb, die weten heus wel wat je moet doen!

vDong
02/05/12, 00:24
De term "linked" is in ieder geval geen logische dns term, als de .eu nameservers werken voor je .eu domein en in DA is de .nl ook goed aangemaakt kan ik me niet voorstellen dat er iets mis is in je setup. mogelijk is er bij de check van deziweb iets mis.
Zonder de echte domeinnamen kan ik verder weinig meehelpen, misschien kan je ze in PM droppen als je het niet publiekelijk online wil plaatsen.

Spyder01
02/05/12, 00:27
Ik weet het niet hoor, maar als ik dit soort topics zie en lees dat het een VPS betreft, dan begint het toch wat te kriebelen. Als je hier niet uit kunt komen, hoe zit het dan met de beveiling van je VPS?

Contact opnemen met Dezi inderdaad, dan is het zo opgelost. Bij TransIP kun je het zelf, maar geen idee of Dezi dat in hun panel heeft, maar met een belletje of mailtje kunnen ze je dat zo vertellen en is het zo opgelost.

groenleer
02/05/12, 07:49
Ik weet niet precies wat men bedoelt met linken, maar ik heb wel een vermoeden wat er fout gaat.
SIDN is met de komst van DRS5 overgestapt van impliciete handles naar expliciete handles.

Dit houd zoveel in als waar je vroeger niet verplicht was om een nameserver object aan te maken (met of zonder glue) kan je nu niet meer zonder een nameserver object. Je refereert bij het aanmaken/aanpassen van een domein naar handle's van contactpersonen en nameservers. Niet naar de daadwerkelijke nameserver.

visser
02/05/12, 11:25
Ik weet niet precies wat men bedoelt met linken, maar ik heb wel een vermoeden wat er fout gaat.
SIDN is met de komst van DRS5 overgestapt van impliciete handles naar expliciete handles.

Dit houd zoveel in als waar je vroeger niet verplicht was om een nameserver object aan te maken (met of zonder glue) kan je nu niet meer zonder een nameserver object. Je refereert bij het aanmaken/aanpassen van een domein naar handle's van contactpersonen en nameservers. Niet naar de daadwerkelijke nameserver.

Misschien is dit een vergelijkbaar probleem, maar TS had het over .eu domeinen, dus een relatie met SIDN en DRS5 zie ik dan niet meteen.

The-BosS
02/05/12, 12:02
Misschien is dit een vergelijkbaar probleem, maar TS had het over .eu domeinen, dus een relatie met SIDN en DRS5 zie ik dan niet meteen.

Denk dat je dan verkeerd begrepen hebt, maar de .eu werkt en de .nl niet.


Bij NameCheap.com heb ik een .eu domein aangeschaft en de ns1.[domeinnaam].eu en ns2.[domeinnaam].eu via Domain Name Server Setup laten doorverwijzen naar de juiste ip-adressen.
Geen probleem met zijn .eu blijkbaar


Zo zet DA het zelf automatisch. Als ik vervolgens naar mij registrar Deziweb ga en daar de name servers van een [domeinnaam].nl wijzig naar ns1.[domeinnaam].eu en ns2.[domeinnaam].eu krijg ik daar de melding:

Wijziging nameservers mislukt:
The name server has not been linked.
Wel probleem op zijn [domeinnaam].nl met de 2 .eu nameservers.

Maar zoals de andere het advies om gewoon bij deziweb even bij de support aan te kloppen met je vraag.

visser
02/05/12, 12:15
Denk dat je dan verkeerd begrepen hebt, maar de .eu werkt en de .nl niet.



(leest TS vraag beter)
Ok, terecht, ik had eroverheen gelezen dat TS zijn ook bestaande .nl domein op zijn nieuwe .eu NS'en wilde zetten.

PBS
17/05/12, 20:54
Nog steeds met het probleem aan het stoeien. Krijg nu hulp van Serverman (servohost). Hoop dat we kunnen vinden waar het misgaat.
Betaal nu 2 VPS'en omdat ik die bij TransIP alleen nog de DNS in orde moet krijgen... dure kwestie zo!