PDA

Bekijk Volledige Versie : BlackBerry Curve 9300 IP67-norm?



Safe
28/04/12, 11:25
Hallo,

ik heb al een tijdje een BlackBerry Curve 9300, alleen ik weet niet of een blackberry een IP67-norm heeft.
Met Google kom ik ook niet ver.
Mijn vraag is dus heeft een BlackBerry Curve 9300 een IP67-norm?

Alvast hartelijk bedankt!

Paul Z.
28/04/12, 14:41
IP67? Dat is gewoon waterdicht... Nee... Volgens zij is er geen normale telefoons die IP67 zijn.. Want dat veriest allerlei rubber seals etc...
De enige "normale" telefoon die ik mij kan herinneren die je kon krijgen in een speciale versie was een Nokia van een jaar of 10 geleden die voldeed aan de Ex norm... Maar van de huidige telefoons weet ik er geen een die IP5x / IP6x is....

Eflicta
28/04/12, 15:11
Er zijn behoorlijk wat aan IP67-normen voldoenende telefoons (google), maar inderdaad: de normalere (consumenten) telefoons zijn het vaak niet.

Voorbeeld: http://www.motorola.com/Consumers/XW-EN/Consumer-Products-and-Services/Mobile-Phones/MOTOROLA-DEFY-PLUS-XW-EN

Vrij normale telefoon, IP67, android... :)

Paul Z.
28/04/12, 15:45
Idd... En nog vrij redelijk geprijst ook...

dreamhost_nl
28/04/12, 18:18
Water resistent is m.i. dan toch weer wat anders. Dat houdt in dat je er niet mee kan badderen (als je dat zou willen), terwijl dat met een telefoon die de IP67-norm heeft juist wel kan.

Paul Z.
28/04/12, 19:28
IP67 is niet "submersible".. Dan moet je naar een IPX norm toe. "Waterdicht" betekent in dit geval kunnen afwassen / onder de douche... Maar zeker niet "badderen" (dus in een badkuip)....

WebMeso
28/04/12, 20:03
Hallo,

ik heb al een tijdje een BlackBerry Curve 9300, alleen ik weet niet of een blackberry een IP67-norm heeft.
Met Google kom ik ook niet ver.
Mijn vraag is dus heeft een BlackBerry Curve 9300 een IP67-norm?

Alvast hartelijk bedankt!

Hoe beter een telefoon tegen water kan oftewel spatwaterdicht of waterdicht betekent wel dat de kwaliteit van het geluid minder wordt voor de microfoon en luidspreker.

Waarom vind je het zo belangrijk om een IP67-norm voor de BlackBerry Curve 9300 te hebben? Heeft dat nog een specifieke reden? Aangezien je de BlackBerry Curve 9300 al hebt aangeschaft terwijl je niet wist of deze wel de norm had waarnaar je op zoek bent.

Safe
29/04/12, 11:53
Dank je wel allemaal. :)

@WebMeso: Het had geen reden eigelijk, het was uit pure nieuwsgierigheid.