PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik host bij Furion.nl maar ik kan ze onmogelijk bereiken!



xHanzx
20/04/12, 21:44
Ik host nu ongeveer een jaar bij furion.nl maar afgelopen maanden is de website offline, volgens mij moet ik binnenkort verlengen maar ik kan op geen enkele manier furion berijken, ik heb tig mails gestuurd maar ik krijg geen antwoord, Ik heb tot nu toe een goeie ervaring met furion (behalve dat ze mijn leden database een keer eraf hebben gegooid maar weer hersteld en dat ik een aantal keren langere tijd offline ben geweest).

Dit zijn de laatste 2 emails die ik van ze heb ontvangen:
10200
-
10201

Mijn whois toont het volgende:
Domeinnaam: freehacks.nl

Bedrijfsnaam: Furion Internet Solutions
Contactpersoon: Stephan Meijer
Adres: Postbus 1048
Postcode: 1700 BA
Plaats: Heerhugowaard
Tel: 0727111256
Fax: 0727111257
Email: s.meijer@furion.nl

met als bedrijfsgegevens:
Bedrijfsgegevens:
KvK: 37148496
BTW: NL208056737B01
Kantoor: Alkmaar

Ik hoop dat iemand mij kan informeren wat er aan de hand is en waar ik nu eigenlijk mijn host heb. Ik wil graag verlengen maar ik weet niet waar, als het lid MeyR zelf mij uitleg hierover kan geven zou het helemaal fijn zijn.

Ook vond ik de volgende 2 threads die te maken hadden met Furion:
http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/165052-furion-afgesloten-ik-me-servers-kwijt-wat-nu.html
http://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/164958-furion-offline.html

Ook mocht ik aannemen dat dit zijn Twitter is: https://twitter.com/#!/meijerinbeheer maar hij heeft hier sinds 31 december niet meer op gereageerd,
Telefoon nummer (0727111256) heb ik nooit kunnen bereiken, ook niet toen ze een fout in mijn database hadden gemaakt.

- Hans

xHanzx
20/04/12, 21:46
Als dit trouwens in het verkeerde forum is geplaatst laat dat dan even weten of verplaats de thread want ik heb geen zin om bovenstaande overnieuw te typen. Bedankt!

cyberbootje
21/04/12, 00:06
Wat ik nu niet begrijp he... je zegt dat je goede ervaringen hebt met ze maar ze hebben een keer je DB verwijderd en een aantal keren lange tijd offline en nu maanden offline?
Als je het mij vraagt is dit juist geen goede ervaring...

Daarnaast heb je zelf wat topics gevonden die niet helemaal super zijn dus het lijkt me dat je zo snel mogelijk een andere hoster kan gaan zoeken, of je bent een vreselijke optimist ;)

xHanzx
21/04/12, 01:47
Klopt wel een beetje dat ik een optimist ben als ik het zo bekijk maar ik ben niet echt anders gewent, Ik zat eerst bij Antagonist maar deze host heeft het volledig verpest voor mij waardoor ik extreem veel leden kwijt was en al mijn bestanden (waar ik dan al geen back ups van had op mijn PC). Bij Furion ben ik eens 200 leden kwijt geraakt en dit hebben ze meteen hersteld.

Nou zou ik het geen probleem vinden over te stappen naar een andere hoster maar ik zou eerst graag van Furion horen wat hun oplossing is (als ze nog bestaan?)
en moet ik niet een "verhuiscode" hebben om over te stappen?

cyberbootje
21/04/12, 01:55
Klopt wel een beetje dat ik een optimist ben als ik het zo bekijk maar ik ben niet echt anders gewent, Ik zat eerst bij Antagonist maar deze host heeft het volledig verpest voor mij waardoor ik extreem veel leden kwijt was en al mijn bestanden (waar ik dan al geen back ups van had op mijn PC). Bij Furion ben ik eens 200 leden kwijt geraakt en dit hebben ze meteen hersteld.

Ik weet niet wat je aan hosting betaald maar misschien zou je eens een serieuze partij moeten overwegen en niet voor de goedkoopste gaan, kost wat maar dan heb je ook geen hoofdpijn en verlies van zaken.



Nou zou ik het geen probleem vinden over te stappen naar een andere hoster maar ik zou eerst graag van Furion horen wat hun oplossing is (als ze nog bestaan?)
en moet ik niet een "verhuiscode" hebben om over te stappen?
Over Furion kan ik je persoonlijk niets vertellen, wat het domein betreft... Dat kan je overlaten aan je nieuwe provider(indien je overstapt). Kijk natuurlijk wel even wie er als houder staat.

The-BosS
21/04/12, 02:21
Over Furion kan ik je persoonlijk niets vertellen, wat het domein betreft... Dat kan je overlaten aan je nieuwe provider(indien je overstapt). Kijk natuurlijk wel even wie er als houder staat.

Lee de OP nog eens goed door, daar staat de whois voor zijn domeinnaam al. En die staat dus op naar van "Furion Internet Solutions", dus zijn nieuwe provider zal niet veel kunnen doen aangezien het domein niet eens op de TS zijn naam staat.

cyberbootje
21/04/12, 02:23
Lee de OP nog eens goed door, daar staat de whois voor zijn domeinnaam al. En die staat dus op naar van "Furion Internet Solutions", dus zijn nieuwe provider zal niet veel kunnen doen aangezien het domein niet eens op de TS zijn naam staat.

Doe eens een Whois, als houder staat een hele andere naam. Wil ik hier niet posten...

xHanzx
21/04/12, 03:14
Zie ik iets over het hoofd?
Whois van freehacks.nl:

Domain name: freehacks.nl
Status: active

Registrar:
Mijn InternetOplossing
Annie M.G. Schmidtweg 61
1321JA ALMERE
Netherlands

Domain nameservers:
ns1.evoswitch.slavedns.eu
ns2.evoswitch.slavedns.eu

Vervolgens ga ik naar http://www.mijninternetoplossing.nl/zoekreseller.php en bekijk ik de reseller en zie ik staan

Domeinnaam: freehacks.nl

Bedrijfsnaam: Furion Internet Solutions
Contactpersoon: Stephan Meijer
Adres: Postbus 1048
Postcode: 1700 BA
Plaats: Heerhugowaard
Tel: 0727111256
Fax: 0727111257
Email: s.meijer@furion.nl

eronder staat "Let op, de bovengenoemde gegevens zijn niet de gegevens van houder"
waar vind ik die dan wel? of zijn die goed afgeschermd?

cyberbootje
21/04/12, 03:16
Bij de SIDN: H. S......r
Zie: http://www.sidn.nl

xHanzx
21/04/12, 03:19
Bedankt Cyberbootje, ik zie het, Kan ik nu gewoon naar een andere host gaan en daar het domein naar toe verhuizen?
Ik ben wel de houder (Hans Schröder) maar ik heb geen verhuis code en toen ik bij Antagonist weg ging naar Furion had ik die wel nodig.

cyberbootje
21/04/12, 03:22
Die heb je ook wel nodig maar er zijn ook andere manieren dan alleen per verhuiscode.
Als je een goede hoster uitzoekt dan weet die precies welke weg je moet bewandelen :)

xHanzx
21/04/12, 03:27
Oke bedankt, ik zal er morgen eens naar kijken, kan ik ergens zien wanneer mijn bestaande host af loopt? en wat zou jij aanraden voor nieuwe host?
(Ik reageer waarschijnlijk niet op je bericht binnen 12hr. ivm slaap gebrek)

PS: Ik zou alsnog erg graag met de heer Meijer in contact komen.

cyberbootje
21/04/12, 03:34
Oke bedankt, ik zal er morgen eens naar kijken, kan ik ergens zien wanneer mijn bestaande host af loopt? en wat zou jij aanraden voor nieuwe host?
(Ik reageer waarschijnlijk niet op je bericht binnen 12hr. ivm slaap gebrek)

PS: Ik zou alsnog erg graag met de heer Meijer in contact komen.

Maakt niet uit wanneer het afloopt, verhuizen kan altijd per direct wat domein betreft. En wat de hosting betreft tja, als het er zo vaak uit ligt... je snapt me wel :)
En of ik iemand kan aanraden, niet echt gezien ik zelf ook hoster ben en met mij op dit forum nog veel meer.
Je snapt vast wel dat ik alleen mezelf kan aanraden dus verwijs je door naar een ander gedeelte van dit forum: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/ maak daar een topic aan en je zal vast een paar aanbiedingen ontvangen.

DutchTSE
21/04/12, 09:54
Ik heb Stephan via MSN even op het topic gewezen. Zodra hij online komt zal hij het bericht wel zien :) Meer kan ik helaas ook niet voor je doen.

wila
21/04/12, 10:34
Ik heb Stephan via MSN even op het topic gewezen. Zodra hij online komt zal hij het bericht wel zien.

Mooi, want dan kan hij meteen even naar zijn eigen site kijken.
http://furion.nl of anders http://www.furion.nl blijkt ook niet te bereiken te zijn.

dreamhost_nl
21/04/12, 12:57
En hierbij de reden : http://intodns.com/furion.nl

The-BosS
21/04/12, 16:32
Doe eens een Whois, als houder staat een hele andere naam. Wil ik hier niet posten...

My bad, dacht dat de TS wel wist hoe hij een whois moest doen aangezien hij die gegevens gepost had. Dom van mij om het niet even zelf te dubbel checken bij sidn.nl ;).


Mooi, want dan kan hij meteen even naar zijn eigen site kijken.
http://furion.nl of anders http://www.furion.nl blijkt ook niet te bereiken te zijn.


En hierbij de reden : http://intodns.com/furion.nl

Tja dan is het inderdaad niet moeilijk als je al je nameservers (waarschijnlijk op een zelfde server) binnen de zelfde ip range en as netwerk draait en 2 van de 3 niet werken.

xHanzx
21/04/12, 20:44
Er worden hier een boel woorden gebruikt die ik niet begrijp, Ik zal verder zoeken naar een host die wel reageerd op mijn emails en telefoontjes en ik heb voor de zekerheid weer een backup gemaakt van mijn site, wat bedoel je precies met "hier de reden: http://intodns.com/furion.nl" word niet veel wijzer van die website,


Your MX records that were reported by your nameservers are:

10 mail.furion.nl 95.211.136.88

[These are all the MX records that I found. If there are some non common MX records at your nameservers you should see them below. ]



Number of MX records OK. Looks like you only have one MX record at your nameservers. You should be careful about what you are doing since you have a single point of failure that can lead to mail being lost if the server is down for a long time.

wil dit zeggen dat mijn mails niet eens binnen komen?

xHanzx
21/04/12, 20:45
Ik heb Stephan via MSN even op het topic gewezen. Zodra hij online komt zal hij het bericht wel zien :) Meer kan ik helaas ook niet voor je doen.

Bedankt, ik hoop snel een antwoord van Meneer Meijer tegemoet te zien. Ik maak hieruit op dat je een bekende van hem bent, is hij gestopt met Furion oid?

cyberbootje
21/04/12, 20:58
De nameservers zijn qua IP adres allemaal opeenvolgend en dat wil meestal zeggen dat deze allemaal bij 1 server eindigen.
Het hele idee van meerdere nameservers is dat je ze zo gescheiden mogelijk(lees: liefst in ander land) wil hebben om te voorkomen dat je domeinen uit de DNS gaan omdat er 1 server toevallig down is.
Verder lijkt het wel dat je mail nog aankomt als we het over freehacks.nl hebben dan he...

xHanzx
21/04/12, 21:34
De nameservers zijn qua IP adres allemaal opeenvolgend en dat wil meestal zeggen dat deze allemaal bij 1 server eindigen.
Het hele idee van meerdere nameservers is dat je ze zo gescheiden mogelijk(lees: liefst in ander land) wil hebben om te voorkomen dat je domeinen uit de DNS gaan omdat er 1 server toevallig down is.
Verder lijkt het wel dat je mail nog aankomt als we het over freehacks.nl hebben dan he...

Mails op @freehacks ontvang ik nog, ik bedoel de mails die ik verstuur naar @furion

cyberbootje
21/04/12, 23:43
Mails op @freehacks ontvang ik nog, ik bedoel de mails die ik verstuur naar @furion

Zo te zien zal dat ook wel werken.

dreamhost_nl
22/04/12, 12:06
De nameservers zijn qua IP adres allemaal opeenvolgend en dat wil meestal zeggen dat deze allemaal bij 1 server eindigen.
Dat is voor de hand liggend, maar dat hoeft natuurlijk niet. Kunnen toch zijn verdeeld over twee of zelfs drie servers.

dreamhost_nl
22/04/12, 12:13
wil dit zeggen dat mijn mails niet eens binnen komen?

Nee, dat wil dat niet zeggen. Uit de tests komt o.m. naar voren dat er problemen zijn met de DNS records en DNS servers van de domeinnaam.
Het MX record reageert echter nog gewoon op pings, maar dat wil niet zeggen dat e-mail nog gewoon wordt ontvangen aldaar.

xHanzx
22/04/12, 12:40
Welja ik krijg geen mail terug dat de mail niet is aangekomen, meestal ontvang je dan iets als "Delivery to the following recipients failed."
Ik begin het idee te krijgen dat Meneer Meijer dit gewoon leest en ook mijn mails leest, ik snap niet waarom hij me niet te woord wil staan? er was toch al tegen hem op MSN gevraagd of die zich hier wou vertonen?

xHanzx
22/04/12, 17:53
Heeft iemand al iets van Stephan mogen vernemen?

MeyR
22/04/12, 19:23
Beste, je bent op de hoogte gebracht van de overname van ons bedrijf Furion. Dit al sinds augustus 2011 gaande. Mocht je vragen hebben, neem dan contact met me op via PM.

dreamhost_nl
22/04/12, 19:51
Blijkbaar is dat niet bekend bij TS en dan m.n. de manier waarop hij nu contact kan opnemen met support of de overnemende partij. Wellicht dat het raadzaam is om dit hier neer te schrijven zodat andere (ex)cliënten van Furion dit tevens kunnen lezen. Hoogstwaarschijnlijk zullen er dan meer zijn die hier nog geen weet van hebben.

MeyR
22/04/12, 20:02
Bedankt voor je reply Dreamhost. Dit is 3 maal per e-mail en 1 maal per post aangeboden. Ik heb tevens zo net telefonisch contact proberen te krijgen met de heer Schroder, helaas heeft dat geen resultaat opgeleverd.
Ik ga er vanuit dat hij dus vanzelf contact met me opneemt met de middele die ik heb ingesproken in zijn voicemailbericht. Topic kan gesloten worden.

xHanzx
22/04/12, 20:12
Mijn excuses dat ik niet opgenomen heb, Ik was een video aan het opnemen met mijn mobiel en ik neem nooit onbekende nummers op omdat de mensen die mij willen bellen (waarvan ik wil dat ze me bellen) altijd wel met bekent bellen, kunt u nog een keer bellen dan zal ik direct opnemen.

xHanzx
22/04/12, 20:14
Overigens zegt u zojuist dat sinds augustus 2011 de overname al gaande is maar ik kreeg donderdag 9 februari nog een mail van Furion.

Fijn dat u hier bent om het op te lossen, ik hoor graag welke stappen ik moet ondernemen en ik zal mijn telefoon bij de hand houden.

xHanzx
22/04/12, 20:15
Overigens zegt u zojuist dat sinds augustus 2011 de overname al gaande is maar ik kreeg donderdag 9 februari nog een mail van Furion.

Fijn dat u hier bent om het op te lossen, ik hoor graag welke stappen ik moet ondernemen en ik zal mijn telefoon bij de hand houden.

®on
23/04/12, 09:34
WHT is geen helpdesk voor welke provider dan ook.