PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuw op te zetten website in Duitsland, hosting in NL of DE?



fraloom123
19/04/12, 13:21
Hoi allemaal,

Ik ga de komende tijd een website opzetten in Duitsland. Het .de domein is inmiddels al vastgelegd.

Heeft het de voorkeur dat de server waar deze website gehost wordt, fysiek in Duitsland staat of maakt dat niet uit en kan ik dit net zo goed bij mijn huidige Nederlandse Hoster (Deziweb.com) doen?

Heeft dit bv. invloed op de laadtijd van de website en/of hoe hoog de website scoort in de zoekresulaten van Google.de?

Indien hosten in Duitsland toch een duidelijke voorkeur heeft, kan iemand mij een goede en goedkope hoster in Duitsland aanraden?

Dank je wel!

Groeten,
Frank

dreamhost_nl
19/04/12, 14:01
Wat voor type hosting zoek je? Shared/VPS/Dedicated/Colocated?

WebMeso
19/04/12, 14:15
Heeft het de voorkeur dat de server waar deze website gehost wordt, fysiek in Duitsland staat of maakt dat niet uit en kan ik dit net zo goed bij mijn huidige Nederlandse Hoster (Deziweb.com) doen?

Heeft dit bv. invloed op de laadtijd van de website en/of hoe hoog de website scoort in de zoekresulaten van Google.de?

De meningen zijn hierover nog enigszins verdeeld. Tegenwoordig maakt de host locatie ten opzichte van het land een stuk minder uit dan vroeger. De locatie is dus minder van belang mits de laadtijd natuurlijk niet veel hoger wordt. Google kijkt wel naar de laadtijd van de website, maar het verschil tussen een Nederlandse of Duitse locatie maakt voor het Duitse volk weinig uit. De laadtijd zal niet veel sneller zijn. NL en GER liggen geografisch natuurlijk ook gewoon vlak bij elkaar, waardoor er maar een minieme en verwaarloosbare latency is.

fraloom123
19/04/12, 15:38
Shared hosting.

peterverstr
19/04/12, 19:25
Wij hebben een .com domeinnaam gehost in Nederland en hebben hiermee topposities in België (bewust ingesteld in Google Webmaster Tool). De laadtijd is wel een punt dat men in het oog moet houden. Een trage server zorgt voor rankingproblemen, of het nu in Duitsland of Nederland is.

De ip van de server kan voor Google van belang zijn als het om een niet landgebonden extentie gaat zoals .com, .net, .info, enz. Dan gaat de zoekrobot het land bepalen aan de hand van het ipnr, en in welke land de meeste backlinks staan,...

SF-Jeroen
19/04/12, 19:28
De communicatie met een Nederlands bedrijf is toch vaak wel eenvoudiger, zeker als het om technische vragen gaat. Daarnaast is het juridisch weer lastiger als je ooit een probleem met je hoster krijgt in Duitsland.

EliteSwitch
20/04/12, 13:17
....Google kijkt wel naar de laadtijd van de website, maar het verschil tussen een Nederlandse of Duitse locatie maakt voor het Duitse volk weinig uit.... Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt... Mocht er in duitsland zoekresultaat concurrenten zijn die waarvan de extensie .de is en de hosting ook in duitsland. Zullen die altijd een voorkeur krijgen op een betere resultaat dan als je hosting in nederland is.

"As of present, it is believed to be better hosted in the country that you wish to rank high. However, this does not mean that you won’t do well in rankings if your server is not located in the same country that you wish to rank high. This only means that the search engine tends to equate relevance to sites hosted in the same country."
bron: http://webhostingexplained.com/knowledge-base/colocation-hosting/

WebMeso
20/04/12, 14:21
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt... Mocht er in duitsland zoekresultaat concurrenten zijn die waarvan de extensie .de is en de hosting ook in duitsland. Zullen die altijd een voorkeur krijgen op een betere resultaat dan als je hosting in nederland is.

In mijn vorige post staat dat de meningen hierover verdeeld zijn. Je komt hier aan met 1 artikel waarin staat dat het zo is en dan is het zo? Ik kan zo een berg artikelen vinden die het tegenspreken. Het is een doorgaande discussie en niemand weet echt hoe het in elkaar zit behalve de zoekmachines zelf.


"As of present, it is believed to be better hosted in the country that you wish to rank high. However, this does not mean that you won’t do well in rankings if your server is not located in the same country that you wish to rank high. This only means that the search engine tends to equate relevance to sites hosted in the same country."
bron: http://webhostingexplained.com/knowledge-base/colocation-hosting/

- Daarnaast vergat je dit uit je gevonden artikel te quoten.

The issue about server location and its impact on SEO rankings of sites is a very contentious topic. The search engines cannot provide definitive answer on this question. There are no concrete answers to the exact impact this will have on websites.

This article attempts to provide you with the basis on why we say so. Here are some of the key points of our contention:

Het artikel is gebaseerd op wat zij vinden en daarom is het zo. Ze komen met hun stelling en daar kom jij mee aanzetten. Oke, dan zal het wel de waarheid zijn.

WebMeso
20/04/12, 14:31
Hier nog wat meer topics waar al eerder discussies hebben plaatsgevonden over de host locatie ten opzichte van SEO.

http://www.webhostingtalk.nl/lounge/166923-search-engine-optimization-ranking-buitenlandse-backbone.html
http://www.webhostingtalk.nl/overige/159748-host-buitenland.html

fraloom123
20/04/12, 17:43
Volgens dit artikel schijnt het qua SEO niet uit te maken: http://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/

Qua laadtijd van de pagina's zou het wel kunnen schelen. Maar omdat Duitsland vlakbij Nederland ligt zal dat ook wel meevallen denk ik?

WebMeso
24/04/12, 15:17
Het verschil in latency is nihil. In principe is het gewoon het belangrijkste dat je een goede hoster hebt. Duitsland is niet persé beter of sneller. Dat ligt helemaal aan de hoster zelf en het netwerk waarin je actief bent. Je zou met behulp van bijvoorbeeld een looking glass of andere tools tests kunnen doen om te zien wat voor ping je vanuit Duitsland (of andere landen) hebt naar de Nederlandse hoster.

chielsen
29/04/12, 14:27
Als je gebruikt maakt van een bedrijf als www.cloudflare.com dan maakt het nog minder uit. Zij hebben servers wereldwijd.
Dus inderdaad, neem een goede hoster waar je ook contact mee op kan nemen.

DeziWeb
19/05/12, 21:35
Wij van deziweb adviseren je gewoon bij deziweb te blijven :P

Pantsy
21/05/12, 15:56
Sja... onnodig topic kick en geen toegevoegde waarde.