PDA

Bekijk Volledige Versie : Storing Vodafone en de communicatie



machit
11/04/12, 09:48
Het is natuurlijk allemaal erg vervelend geweest die storing bij Vodafone.. En ik vraag me nog steeds af of dit niet voorkomen had kunnen worden. Maar, ik denk dat Vodafone wel ontzettend goed heeft gecommuniceerd met haar klanten en belanghebbende.

Als ik even alles naast elkaar zet:
- Videoberichten op Youtube (http://www.vodafone.nl/herstel/)
- Uitgebreide updates op Twitter
- Winkels extra geopend

Is dit iets waar wij als service providers een voorbeeld in kunnen zien? Ik bedoel; met de filmpjes heeft iedereen wel een goede indruk gekregen van de schade en de omvang. Wat denken jullie hiervan? En wat zetten jullie zelf in bij grote storingen?

Apoc
11/04/12, 10:13
En ik vraag me nog steeds af of dit niet voorkomen had kunnen worden.

Brand kan nooit 100% voorkomen worden.

Ik weet verder de technische details van de storing niet precies, maar je zou toch zeggen dat een knooppunt wat klaarblijkelijk dermate cruciaal is, dubbel uitgevoerd hoort te zijn. Of dat er een andere faciliteit is waarmee binnen een dag de boel omgeleid zou kunnen worden. De prijzen voor telefonie zijn in Nederland toch wel hoog genoeg om die investering te kunnen verantwoorden, lijkt mij zo. Dat niet iedere individuele telefoonmast dubbel uitgevoerd wordt, begrijp ik - maar zo'n groot knooppunt is toch wel even andere koek.


Is dit iets waar wij als service providers een voorbeeld in kunnen zien?

Goede communicatie is van levensbelang bij een dergelijke grote storing - van iedere willekeurige partij zou je dat moeten kunnen verwachten in zo'n situatie.

Spyder01
11/04/12, 10:49
Ik vind dat elk bedrijf bij zulke major dingen zo hoort te communiceren. Wat dat betreft heeft Vodafone in de afgelopen jaren toch wel veel geleerd. Vroeger hadden ze het ook niet zo op uitgebreide communicatie. Nu vinden veel mensen het natuurlijk (terecht) erg vervelend maar worden ze wel goed op de hoogte gehouden waardoor het toch de nodige good feelings kweekt.

dreamhost_nl
11/04/12, 12:58
Met de huidige triopolie van telecomaanbieders in Nederland zijn ze wel verplicht om goed te communiceren. Een overstap is tegenwoordig zo gemaakt.

Rez
11/04/12, 13:51
Ik vond het stiekem best grappig onbekende leuk klinkende dames aan de lijn te krijgen als ik vrienden probeerde te bellen :+

dcdongen
13/04/12, 11:36
Brand kan nooit 100% voorkomen worden.

Ik weet verder de technische details van de storing niet precies, maar je zou toch zeggen dat een knooppunt wat klaarblijkelijk dermate cruciaal is, dubbel uitgevoerd hoort te zijn. Of dat er een andere faciliteit is waarmee binnen een dag de boel omgeleid zou kunnen worden. De prijzen voor telefonie zijn in Nederland toch wel hoog genoeg om die investering te kunnen verantwoorden, lijkt mij zo. Dat niet iedere individuele telefoonmast dubbel uitgevoerd wordt, begrijp ik - maar zo'n groot knooppunt is toch wel even andere koek.


Goede communicatie is van levensbelang bij een dergelijke grote storing - van iedere willekeurige partij zou je dat moeten kunnen verwachten in zo'n situatie.

Klopt een brand is nooit te voorkomen. Maar ik ben wel met je eens dat een belangrijk knooppunt redundant uitgevoerd had moeten zijn. Zouden alle providers hier zo mee omgaan? Of zou een reus als bijv. KPN de zaakjes wel op orde hebben? Wat ik niet verwacht gezien de 112 storingen afgelopen weken.


Ik vind dat elk bedrijf bij zulke major dingen zo hoort te communiceren. Wat dat betreft heeft Vodafone in de afgelopen jaren toch wel veel geleerd. Vroeger hadden ze het ook niet zo op uitgebreide communicatie. Nu vinden veel mensen het natuurlijk (terecht) erg vervelend maar worden ze wel goed op de hoogte gehouden waardoor het toch de nodige good feelings kweekt.

Ja dat klopt ook wel, maar veel bedrijven doen het niet. En ik moet ook toegeven dat het soms ook lastig is om al je klanten te bereiken. Zo zijn wij wel bezig met diverse voorzieningen om iedereen op de hoogte te brengen en te houden (SMS Updates etc), maar daar bereiken wij nog steeds niet iedereen mee.

Huib
03/05/12, 12:17
Ik weet verder de technische details van de storing niet precies, maar je zou toch zeggen dat een knooppunt wat klaarblijkelijk dermate cruciaal is, dubbel uitgevoerd hoort te zijn. Of dat er een andere faciliteit is waarmee binnen een dag de boel omgeleid zou kunnen worden. De prijzen voor telefonie zijn in Nederland toch wel hoog genoeg om die investering te kunnen verantwoorden, lijkt mij zo. Dat niet iedere individuele telefoonmast dubbel uitgevoerd wordt, begrijp ik - maar zo'n groot knooppunt is toch wel even andere koek.

De installatie daar was compleet dubbel uitgevoerd... In het zelfde gebouw :')