PDA

Bekijk Volledige Versie : Website met webcams en nog wat wensen



Anoniem
31/03/12, 17:03
Beste lezers,

Ten eerste excuses als ik niet in 'jullie taal' praat, mijn technische kennis is helaas beperkt. Ik ben op zoek naar iemand die het leuk vindt, maar wel betaald krijgt, een communicatie-site voor mij op te zetten, hieronder probeer ik zo kort mogelijk te omschrijven wat ik wil, mochten mensen advies of anders hebben, dan lees ik dat hier vanzelf. Ik ben op WHT.nl gekomen via een zoekactie "Red5" via google, ergens op het net gelezen dat dit gratis was. Ik weet niet of dit helemaal geschikt is voor mijn website-idee, vandaar dat ik jullie hulp inroep en direct wil vragen wie dit kan en wil doen tegen een vergoeding...

Ik heb een non-profit (misschien ooit commerceel) idee voor een vrij specifieke markt, nu wil ik de volgende webpagina laten maken, het betreft hier een soort van videoconferencing-dienst (niet 18+). Het betreft een site voor in eerste instantie nog geen 10 gebruikers, maar het moet wel kunnen groeien naar 50 tot 100 gebruikers, ik weet niet op wat voor type server deze site (ooit) zal moeten gaan draaien.

Omschrijving: Twee personen willen met elkaar worden verbonden, op die pagina moeten zij goede beelden van elkaars HD webcam (nogmaals, niet 18+) zien. Vanaf een centrale pagina, voor iedereen op het internet bereikbaar, vullen zij een code in die zij van te voren hebben gekregen via mail van een medewerker van de website. Via deze persoonlijke code worden beide doorgestuurd naar het liefst 1 webpagina waar alleen de personen met die code kunnen komen. Deze webpagina mag maar twee gebruikers tegelijkertijd hebben, dus er moet een foutmelding komen als er al twee gebruikers zijn.

De pagina is in mijn beleving een full screen pop-up, dus zonder werkbalken zoals favorieten en het liefste ook het webadres niet aan te passen (niet zichtbaar is nog beter). Een voorbeeld van de inhoud van zo'n soort website is http://www.flashcoms.com/products/webcam_roulette/demo/?embedded=1
of
http://www.red5chat.com/red5chat-flex-edition/index.php

Op de webpagina ziet de gebruiker zijn eigen beeld zelf in een klein venster en ziet de andere gebruiker in een groot beeld, ik denk aan zo'n 60% van de pagina. Naast de webcam moet ook het geluid worden meegestuurd, de gebruiker hoort dan de ander. Bij het grote beeld moeten de volgende opties zitten;
- beeld full screen maken
- geluid harder en zachter zetten
- inzoomen op het webcambeeld zonder full screen (er wordt van full HD webcams gebruik gemaakt)

Verder moeten er nog wat zaken op;
# Een simpele chat-functie.
# Een knop die kan worden aangekikt en die dan rood begint te blinken, ook op de pagina van de andere gebruiker, door nogmaals te klikken op 1 van beide pagina's stopt het blinken.
# Een knop om documenten te delen (*)

(*)
- via deze knop opent een venster met de gedeelde documenten die voor deze twee gebruikers online staan,
- door op een document te klikken opent deze.
- via een knopje upload kunnen ze een document naar de site uploaden
- de gebruikers hebben dus mijn inziens schrijf en verwijderrechten op dat deel van de site nodig
- max. 20 MB per gedeelde documenten map

Beheer van de website; De beschreven subpagina moet eenvoudig kunnen worden gedupliceerd, daar moet dan een andere toegangscode aan kunnen worden geven, zodat de website voor een x-tal gebruikers kan worden gebruikt. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of dat er bakken met adviezen komen... In ieder geval bij voorbaat allen bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.

KerberosX
01/04/12, 23:53
Wellicht bedoel je zoiets als WebEx (http://www.webex.com/)? De meeste zaken die je opnoemt, zijn daarin beschikbaar. Wat zou jouw toegevoegde waarde zijn? En vooral, gezien je over non-profit praat, hoe ga je de wellicht aanzienlijke ontwikkelkosten dekken?

Anoniem
02/04/12, 16:16
Ik wil graag zelf een website in beheer waar ik de registratie heb van wie wie ontmoet,
site in het nederlands, en de site dient inkomsten te generen om zodoende andere
uitgaven te kunnen doen, dus dat is eigenlijk de reden dat ik zelf een website wil...